Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@08:32:17 GMT

خبری خوش از دستاورد جدید دانشمندان ایرانی

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۵۹۴۱

خبری خوش از دستاورد جدید دانشمندان ایرانی

با تلاش متخصصان ودانشمندان مرکز باروری و ناباروی اصفهان نخستین نوزاد دوبار فریز پس از ۱۲ سال در بیمارستان مهرگان اصفهان به دنیا آمد.

به گزارش مشرق، با تلاش متخصصان ودانشمندان مرکز باروری و ناباروی اصفهان نخستین نوزاد دوبار فریز پس از 12 سال در بیمارستان مهرگان اصفهان به دنیا آمد. مادر این نوزاد 12 سال پیش به امید مادرشدن جنینهای خود را فریز کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسدالله کلانتری پزشک معالج مرکز باروری و ناباوربری اصفهان با اعلام این خبر اظهار داشت: در مرحله نخست در سال 97 سه جنین منجمد شده که از کیفیت خوبی برخوردار بود، از حالت انجماد خارج شدند و دو جنین آن به مادر  انتقال داده شد درحالیکه منجر به باروری نشد.

وی پس از آن جنینی دیگر پس از سه روز نگهداری در محیط آزمایشگاه با روش های علمی به مرحله پر سلولی( بلاستوسیست ) رسید و مجدد فریز شد تا بتواند فرصت جدیدی برای حاملگی بعدی باشد.

مرداد پارسال هم مجدد بیمار به مرکز مراجعه و برای آماده سازی رحم دارو تجویز شد و شهریور  سومین جنین دبل فریز به بیمار منتقل شد که خوشبختانه امروز  تولد این نوزاد پسر به ثمر نشست  و  مادر پس 12 سال انتظار فرزند پسر خود را در آغوش کشید.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا ماهواره نور سال جهش تولید اخبار بورس سلامت دانشمندان ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۵۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزشی‌های ششم اردیبهشت ماه در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️مجموعه خبری "اخبار ورزشی"، خبر‌های متنوع و رویداد‌های خبر ساز ورزشی استان سمنان است که در بخش مشروح خبری ۲۰ سیما مرکز سمنان در شب گذشته پخش شده است.
علاقه‌مندان به دنیای ورزش می‌توانند این بخش ورزشی را در بخش‌های خبری ۲۰ و ۲۳ سیما مرکز سمنان ببینند.
مجموعه ورزشی خبر ۲۰ سیما مرکز سمنان، هم چنین در کانال فضای مجازی خبرگزاری صداوسیما استان سمنان به نشانی @news_semnsnirib نیز بارگذاری می‌شود و علاقه‌مندان به دنیای خبر و ورزش می‌توانند این اخبار نشاط آور ورزشی استان سمنان را مشاهده و یا دانلود کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) نوزاد فلسطینی متولد شده از مادر جان‌باخته درگذشت
  • فریز تخمک، راهی برای حفظ قدرت باروری دختران
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می‌کنیم
  • ورزشی‌های ششم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • ثبت ۱۵ دستاورد هوشمندسازی در سازمان آتش‌نشانی اصفهان
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • تولد اولین نوزاد طرح نفس در کوهدشت
  • نشست خبری اتاق بازرگانی اصفهان
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می کنیم
  • اگر مراقب خودتان باشید، فرزند سالم‌تری خواهید داشت/ خطرات استرس مادر بر جنین