Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@12:32:57 GMT

خروج گندم بدون مجور سازمان غله از استان ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۶۶۱۳

خروج گندم بدون مجور سازمان غله از استان ممنوع شد

ایسنا/اردبیل مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل گفت: خروج گندم بدون مجوز سازمان غله از استان ممنوع بوده و توقیف خواهد شد.

امروز 14 اردیبهشت کارگروه امور اقتصادی شهرستان پارس آباد با محوریت خرید تضمینی محصولات کلزا، گندم و جو با حضور فرماندار و مدیر کل تعاون روستایی و دیگر مدیران استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات فرمانداری پارس آباد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه فرماندار شهرستان پارس آباد قیمت تضمینی محصول کلزا را ۴۶۶۰ تومان اعلام کرد و افزود: سطح زیر کشت کلزا در سال جاری، ۳۵۵۰ هکتار است که این رقم در سال گذشته ۵۴۷۵ هکتار بود بطوریکه پیش بینی می‌شود ۷۲۰۰ کلزا از کشاورزان خریداری شود.

حاجی پور گفت: در واقع سطح زیر کشت کلزا در اراضی بخش خصوصی کاهش محسوسی نداشته است و تنها در اراضی کشت و صنعت مغان 2هزار هکتار کاهش کشت کلزا اتفاق افتاده است، سطح زیر کشت این شرکت در سال گذشته به تنهایی 4 هزار هکتار بود اما در سال 99 به 2هزار  هکتار تقلیل یافته است.

وی تصریح کرد: این محصول در سال جاری در سه مرکز خرید واقع در انبار جهاد، اصلاندوز و انبار اولتان توسط تعاون روستایی خریداری خواهد شد.

فرماندار شهرستان پارس آباد قیمت تضمینی خرید گندم را ۲۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: قیمت خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته ۴۷ درصد افزایش قیمت داشته است.

حاجی پور با بیان اینکه سطح زیر کشت گندم در مجموع ۸۲۰۰ هکتار پیش‌بینی شده است، یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود از این اراضی ۳۹ هزار تن محصول گندم برداشت شود.

رئیس کارگروه امور اقتصادی شهرستان پارس آباد خاطرنشان کرد: در سال گذشته برای خرید محصول گندم ۸ مرکز خرید پیش بینی شده بود که در سال جاری نیز به همین منوال خریداری خواهد شد.

حاجی پور قیمت تضمینی خرید جو را در سال جاری ۱۶۳۰ تومان اعلام کرد و تصریح کرد: در مقایسه با سال گذشته ۴۰ درصد نیز افزایش قیمت در خرید محصول جو رقم خورده است و در چهار مرکز خرید در شهرستان پارس آباد از کشاورزان خریداری خواهد شد که پیشتر از طریق جراید و مراجع مربوطه اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: خروج گندم بدون مجوز سازمان غله از استان ممنوع بوده و توقیف خواهد شد.

صولت خاطرنشان کرد: کشاورزان عزیز نسبت به پهنه بندی محصولات خود در سامانه مربوطه اقدام نمایند در غیر این صورت محصولات آنها در زمان خرید یا پرداخت بهای محصول دچار تاخیر یا افت و خیز خواهد شد.

وی گفت: در سال گذشته مجموعا ۱۹۷ هزار تن گندم بصورت تضمینی در کل استان از کشاورزان خریداری شده بود که ۷۷ هزار تن از این میزان سهم کشاورزان شهرستان پارس آباد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: برداشت گندم شهرستان پارس آباد تعاون روستایی سال گذشته سطح زیر کشت سال جاری خواهد شد پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۶۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ کشته در پی تصادف نیسان و پژو ۴۰۵ در جاده پارس‌آباد

عکس آرشیوی است.

به گزلرش «تابناک» به نقل از ایرنا از جمعیت هلال احمر استان اردبیل، مجید فتاح زاده با اعلام این خبر گفت : شب گذشته برابر با دریافت گزارش حادثه برخورد یک دستگاه وانت نیسان و پژو ۴۰۵ در کیلومتر ۳۵ جاده پارس آباد_ مشگین شهر(حوالی قشلاق حاج فتحعلی) نجاتگران شهرستان پارس آباد با هماهنگی مرکز کنترل عملیات به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: نجاتگران هلال احمر در قالب دو تیم عملیاتی متشکل از چهار نفر با خودروی آمبولانس امدادی و ست نجات در محل حادثه حاضر شدند.

فتاح زاده اضافه کرد: نیروهای عملیاتی هلال احمر در این حادثه چهار فوتی را رهاسازی کرده و تحویل عوامل ذیربط دادند.

به گفته وی یک مصدوم حادثه نیز توسط عوامل اورژانس حاضر در صحنه انتقال یافت.

سرپرست معاونت امدادونجات استان اردبیل با اشاره به اینکه نجاتگران هلال احمر به صورت ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات به هموطنان هستند، گفت: سامانه پاسخگویی به حوادث ۱۱۲ همواره آماده دریافت گزارش های مردمی است.

دیگر خبرها

  • ۴ کشته در پی تصادف نیسان و پژو ۴۰۵ در جاده پارس‌آباد
  • تصادف شدید نیسان با پژو در پارس آباد / 4 نفر جان باختند
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • ۴ کشته و یک مصدوم در سانحه رانندگی پارس آباد
  • زکات مستحبی گره های اقتصادی جامعه را می گشاید
  • افزایش یک و نیم برابری کشت دانه روغنی در پارس آباد
  • ضبط مناظره دو نامزد حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر