Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@17:46:19 GMT

مجازات روزه خواری در ملاءعام

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۷۰۵۱

مجازات روزه خواری در ملاءعام

علی اکبر آقایاری مدرس دانشگاه و کارشناس رسمی دادگستری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: ماه رمضان ماهی پر از خیر و برکت برای مومنان است، و پزشکان متعددی فواید روزه داری را بیان و تشریح کرده اند.

او ادامه داد: در سال جاری با شیوع ویروس کرونا و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بیم خطر ابتلا به ویروس کرونا شایعاتی را به وجود آورد که ممکن است روزه داران بیش از سایر افراد به این ویروس مبتلا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این کارشناس رسمی دادگستری افزود:، اما تشخیص پزشکان حاذق بر این امر بوده است که روزه داری باعث ابتلا به کرونا نمی‌شود و از طرفی روزه سیستم ایمنی بدن افراد را تقویت می‌کند.

آقایاری بیان کرد: هرچند که روزه گرفتن در اسلام عملی واجب و روزه خواری بدون دلیل و عذر شرعی عملی حرام است، اما قانونگذار جمهوری اسلامی ایران روزه خواری را صراحتاً جرم انگاری نکرده است، اما حفظ  حرمت و احترام به این واجب لازم است و نباید حقوق دیگران را نایده گرفته شود.

او تشریح کرد: قانون مجازات اسلامی در ماده ۶۳۸ به این موضوع پرداخته و گفته است که «هرکس علناً در انظار عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی نماید، علاوه بر کیفر عمل به حبس از ده روز تا دو ماه یا تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌گردد و در صورتی که مرتکب عملی شود که نفس آن عمل داری کیفر نمی‌باشد، ولی عفت عمومی را جریحه دار نماید فقط به حبس از ده روز تا دو ماه یا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد.»

این کارشناس رسمی دادگستری افزود: البته آن چه که مسلم است برخورد قانون با افرادی است که در ملاءعام اقدام به روزه خواری می‌کنند، اما اگر فردی در منزل خود و یا مکان خلوتی به خوردن و آشامیدن اقدام کند این کار او مجازاتی را در پی نخواهد داشت.

آقایاری در خصوص روزه خواری در خودرو گفت: آنچه که نظر حقوق دانان است این مهم است که، انجام فعل حرام در معابر و انظار عمومی جرم تلقی می‌شود، و روزه خواری یا تظاهر به روزه خواری در خودرو ممنوع و با متخلفان برخورد خواهد شد.

او در پایان اضافه کرد: ناگفته نماند وقتی که روزه گرفتن برای همه واجب است پس برای کسانی که شرایط روزه گرفتن ندارند نیز حفظ حرمت و احترام به این واجب لازم است و نباید حقوق دیگران را نایده بگیرند.   انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روزه خواری روزه داری عدلیه روزه خواری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۷۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظات حساس از نجات نوزاد ۳ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم

اپراتور هلال احمر قم در پی تماس تلفنی یک فرد با شماره ۱۱۲ (مرکز کنترل عملیات اضطراری هلال‌احمر)، مبنی بر پریدن شیر در گلوی نوزاد و بند آمدن راه نفسش، با راهنمایی‌های خود جان نوزاد را نجات داد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3075141 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • (عکس) استوری تند و تیز محمد انصاری؛ برای نبرد با زمین‌خواری و اختلاس لباس رزم به تن کنید!
  • تبدیل شانزه‌لیزه به محوطه پیک‌نیک رایگان یک‌روزه
  • چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟
  • مسئولان با ابتکار عمل برای افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به تبریز
  • سفر رئیس سازمان اورژانس کشور به کهگیلویه و بویراحمد
  • لحظات حساس از نجات نوزاد ۳ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم
  • لحظات حساس از نجات نوزاد ٣ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم + فیلم
  • ماسه‌خواری پرونده همیشه باز در سواحل مازندران
  • نجات جان نوزاد توسط اپراتور هلال‌ احمر + فیلم | نوزاد دو روزه نفس نمی‌کشید!