Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@13:59:39 GMT

تولید عسل با خواص درمانی

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۷۳۳۴

به گزارش ایسنا، عفت رییسی سرحدی، مدیرعامل این شرکت، با اشاره به این که «این شرکت برای اولین بار با تفکیک عسل با منشا گیاهان نسبت به خواص آن‌ها مبادرت کرده است»، افزود: در این روش، تلاش شد با کوچ کلونی‌های زنبور عسل خود به کوهستان‌هایی که گل غالب در آن منطقه می‌روید، نسبت به تولید عسل‌های تک گلی اقدام کنیم و برای مصرف‌کنندگان عسل نه فقط یک میان‌وعده بلکه یک خوراکی با خواص ویژه که ضمن داشتن مواد مغذی برای کاهش و پیشگیری درد و بیماری مفید است، اقدام کنیم که به کاهش مصرف داروهای شیمیایی در بیماران نیز کمک شایانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  با بیان این که «تلاش کردیم با ترکیب بره موم با عسل ضمن بالا بردن سطح ایمنی بدن که خاصیت آنتی اکسیدان بالایی دارد، به موفقیت برسیم»، افزود: نگاه ما در راستای استفاده از دانش روز و نو در زمینه زنبورداری و تولید عسل در کشور است و در این زمینه از هیچ فعالیتی در حوزه آموزش و پژوهش کوتاهی نمی‌کنیم.

وی با اشاره به این که زنبورداری یکی از پاک‌ترین مشاغل است، به گونه‌ای که سازمان بهداشت جهانی (فائو) هم به این موضوع اشاره کرده‌ است، گفت: زنبورداری از جمله مشاغلی است که باعث جلوگیری از فقر و همچنین تقویت محیط زیست می‌شود.

رییسی سرحدی با تصریح این‌که رشد این صنعت از نابودی منابع طبیعی جلوگیری می‌کند و می‌تواند موجب اشتغال و درآمد شود، بر ارتقای جایگاه صنعت زنبورداری از طریق توجه به زنجیره ارزش صنعت زنبورداری تاکید کرد و گفت: زنبور عسل جزو منابع پایه و به مثابه آب و خاک است که ما تلاش می‌کنیم با استقرار در پارک علم و فناوری البرز از ظرفیت و دستاوردهای آن به‌ویژه از پتانسیل گیاهان دارویی و دستاوردهای آن در این زمینه برای تولید علمی و تخصصی محصولات زنبورداری به نحو مطلوب استفاده کنیم.

وی با اشاره به تولید انواع عسل با عصاره گیاهان دارویی در این شرکت فناور عضو پارک علم و فناوری البرز، اظهار کرد: وظایف پارک‌ها حمایت از نوآوری و تولید محصولات جدید است و ما با استفاده از دانش و آموزش، پژوهش و تجاری‌سازی تولید انواع عسل و ژل را به نتیجه رسانده‌ایم که نه تنها در بازار داخل کشور بلکه در بازارهای بین‌المللی تقاضا و خواهان دارد و باید به این صنعت بیش از هر زمانی توجه کنیم؛ چرا که صنعت زنبورداری نه تنها اشتغال‌زا است، بلکه پایه توسعه منابع طبیعی، زیستی و حفظ محیط زیست محسوب می‌شود.

بنا بر اعلام روابط عمومی جهاد دانشگاهی، پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی به عنوان محور تجاری‌سازی فناوری در استان البرز تا اکنون بیش از ۱۷۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور را پذیرش و حمایت کرده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۷۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان، موفق شدند یکی از نانوکاتالیست‌های مورد استفاده در تولید بنزین را تولید و تجاری‌سازی کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شرکت دانش‌بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا با بومی‌سازی محصولات فناورانه و کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع، گام موثری در خودکفایی این کاتالیست ضروری در صنعت پتروشیمی و تولید بنزین بردارد.

 حمزه کازرونی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا درباره فعالیت‌های این شرکت گفت: این شرکت در تولید کاتالیست‌ها و مواد نانوساختار فعالیت دارد و توانستیم کاتالیست رفرمینگ نفتا را تولید و تجاری‌سازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در این شرکت دانش‌بنیان منحصر به تعداد معدودی از شرکت‌های دنیا است و با بومی‌سازی این محصولات توانستیم در مسیر رفع نیاز کشور به واردات آنها گام برداریم. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست‌ها، این شرکت بر روی کاتالیست‌های ریفرمینگ نفتا فعالیت دارد که در زمینه تولید بنزین استفاده می‌شود و جزو محصولات تحریمی است.

بومی‌سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود

این فعال فناور با اشاره به این‌که تولید بنزین که جزو فرآورده‌های حیاتی محسوب می‌شود وابسته به حضور کاتالیست‌ ریفرمینگ نفتا نانوساختار است، عنوان کرد: برای تولید بنزین و مواد آروماتیک در پالایشگاه‌ها از این کاتالیست استفاده می‌شود که نمونه ایران‌ساخت آن با کیفیتی مشابه نمونه خارجی عرضه می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تولید سایر فرآورده‌های پتروشیمی نانوساختار در این مجموعه فناور گفت: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت به شمار می‌رود و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی‌سازی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولید و مصرف گاز در ایران سربه‌سر شده است
  • ایجاد سازمان‌های سرمایه‌گذاری مختص پارک‌های علم و فناوری
  • خواص درمانی آب سیب زمینی
  • خواص گیاه درمانی و مفید شنگ
  • بهبوددهنده‌های آنزیمی مخصوص صنعت آرد و نان تولید شد
  • آیین تشییع و خاکسپاری شهید گمنام دوران دفاع مقدس در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • ارتباط هدفمند و توازن‌محور بین صنعت و دانشگاه تقویت شود
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • تشییع شهید گمنام عملیات خیبر در پارک فناوری نفت باقرشهر