Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@22:17:51 GMT

طرح بهارانه کتاب از 20 اردیبهشت در سراسر کشور برگزار می شود.

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۷۵۰۸

طرح بهارانه کتاب از 20 اردیبهشت در سراسر کشور برگزار می شود.

مدیر عامل موسسه خانه کتاب گفت: میزان یارانه اختصاص یافته به طرح بهارانه کتاب۹۹، ۲۰میلیارد ریال و یارانه خرید کتاب ۲۰ درصد است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بر اساس اعلام موسسه خانه کتاب، نیکنام حسینی پور اظهار داشت: یارانه اختصاصی به هر کتابفروشی قبل از شروع طرح اعلام خواهد شد و این اعتبار به دلیل محدودیت های مالی به هیچ عنوان قابل تمدید نخواهد بود؛ لذا مدیریت این اعتبار بر عهده خود کتابفروشان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در شرایط شیوع و گسترش ویروس کرونا عنوان کرد: به منظور رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، خریدهای غیرحضوری نیز با ثبت اطلاعات مربوطه در پنل از سوی کتابفروشی ها پوشش داده می شود. همچنین، مدیریت پروتکل های بهداشتی در زمان اجرای طرح بر عهده واحدهای صنفی، شهروندان و خریداران کتاب خواهد بود.

مدیر عامل موسسه خانه کتاب تصریح کرد: در این دوره از طرح «بهارانه کتاب۹۹» سقف مجاز خرید برای هر خریدار ۱۵۰ هزار تومان است و خریدار می‌تواند در چند نوبت و از چند کتاب‌فروشی، علاوه بر کتاب های عمومی و کودک و نوجوان، کتاب های دانشگاهی را با ۲۰ درصد تخفیف از کتاب‌فروشی‌های عضو طرح خریداری کند.

در این طرح، امکانی فراهم شده تا کتابفروشان در تامین بخشی از یارانه مشارکت داشته باشند و بعد از پایان بخشی از یارانه در نظر گرفته شده برای آنها، در تامین ۵۰ درصد یارانه مشارکت کنند.

حسینی پور با اشاره به تغییر برگزاری مدت زمان اجرای طرح بهارانه کتاب۹۹ گفت: این طرح از روز شنبه ۲۰ اردیبهشت همزمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع) تا سه شنبه۳۰ اردیبهشت ماه در کتابفروشی های عضو طرح در سراسر کشور برگزار می شود.

مدیرعامل موسسه خانه کتاب در پایان گفت: مدت زمان تسویه حساب طرح بهارانه کتاب ۹۹ ۲ هفته پس از پایان طرح است و  کنترل و نظارت در طول طرح بر عهده خود کتابفروشان خواهد بود و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها نیز بر طرح نظارت خواهند کرد.

کتابفروشی‌های عضو طرح‌های قبلی خانه کتاب، برای تایید شرکت در طرح بهارانه کتاب۹۹ نیاز به ثبت نام مجدد ندارند و کافی است با مراجعه به پنل کاربری خود شرایط شرکت در طرح را تایید و اطلاعات خود را کنترل و ویرایش کنند.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴ برای هدفمندکردن یارانه نشر طرح های فصلی فروش کتاب را آغاز کرد؛ در این طرح ها کتابفروشی ها می توانند روی فروش کتاب به خریداران تخفیف بدهند و مبلغ تخفیف داده شده را از وزارت خانه دریافت کنند. در این طرح ها که با نام طرح های فروش فصلی مشهور شده اند، کتابفروشی هایی که شرایط لازم را داشته باشند، پس از ثبت نام، می توانند کتاب های خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت داشته باشند به خریداران بفروشند. یازدهمین دوره طرح فصلی فروش کتاب تابستان و دوازدهمین دوره پاییز ۹۸  برگزار شد.

منبع:ایرنا

منبع: دانا

کلیدواژه: طرح بهارانه کتاب موسسه خانه کتاب کتابفروشی ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۷۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

المپیادکوهنوردی کارکنان تامین اجتماعی کشور درسی سخت برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، رسول چراغ سحر بعدازظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: زمان صعود کوهنوردان، بامداد ۱۲ اردیبهشت بوده و مراسم اختتامیه این المپیاد روز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت با حضور مدیران کشوری و استانی سازمان تأمین اجتماعی برگزار می شود.

وی بیان داشت: این المیپاد با حضور ۳۳ استان و ۱۳۵ کوهنورد در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

چراغ سحر هدف از برگزاری این المپیاد را، ارتقای سلامت روحی و جسمی کارکنان وصعود به قله قلم واقع در شهرستان دنا عنوان کرد.

کد خبر 6093429

دیگر خبرها

  • اعتبار بن دانشجویی نمایشگاه کتاب افزایش پیدا کرد/ امضای قرارداد با شرکت پُست
  • خانه موزه‌ای در تهران که نماد عقل و عشق است
  • تعطیلی سینما‌های سراسر کشور در روز شنبه
  • سینماهای سراسر کشور از عصر جمعه تعطیل است
  • مرحله دوم انتخابات ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • المپیادکوهنوردی کارکنان تامین اجتماعی کشور درسی سخت برگزار می شود
  • برگزاری میز تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا در سراسر کشور
  • کتاب تاریخ مفهوم عدالت اجتماعی در دوران مشروطه نقد می شود
  • طرح تعرفه‌گذاری پلکانی گاز خانگی باید اجرایی شود/ تخصیص بی‌حساب و کتاب یارانه انرژی را متوقف کنید
  • تصاویر نشست استانداران سراسر کشور 10 اردیبهشت