Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-04@08:20:02 GMT

صندوق‌های قابل معامله جدید در راه بازار سرمایه

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۷۹۷۷

صندوق‌های قابل معامله جدید در راه بازار سرمایه

خبرگزاری میزان- وزیر اقتصاد و دارایی گفت: در نیمه اول امسال دو صندوق قابل معامله دیگر وارد بورس می‌شوند و تعداد زیادی از شرکت‌های دولتی برای عرضه در بورس به مراحل نهایی رسیده اند. تاریخ انتشار: 14:50 - 14 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۱۷۷۱۲

خبرگزاری میزان - فرهاد دژپسند امروز در حاشیه نشست بررسی فرصت‌های استفاده از ظرفیت بازار سرمایه برای تأمین مالی بنگاه‌ها در جمع خبرنگاران اعلام کرد: به دنبال این هستیم که بورس املاک و مسکن به زودی راه اندازی شود و املاک مازاد دولت را هم از طریق بورس مستقل املاک واگذار خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وی تصریح کرد: قانون گذار این اجازه را به دولت داده است که امسال ۶۵ هزار میلیارد تومان درآمد از محل واگذاری‌ها به دست آورد.

دژپسند هم چنین در خصوص ارزش دارایی های دولت، گفت: ارزش دارایی های دولت حدود ۷ هزار هزار میلیارد تومان برآورد شده است، که اگر ۲۰ درصد دارایی‌های دولت قابل واگذاری باشد، هزار و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود که با تجدید ارزیابی این رقم بیشتر هم می‌شود.

وی ادامه داد: سهام عدالت هم که به زودی آزاد می‌شود، اما اگر این سهام یک باره مدیریت آن به مردم واگذار شود، دچار مشکل می‌شود، بنابراین تا پایان برنامه ششم مدیریت این سهام در اختیار دولت است، و در صورتی که فردی یک دهم سهام این صندوق‌ها را خریداری کند، حق رأی پیدا می‌کند.

دژپسند با بیان اینکه اقبال مردم به بازار سرمایه زیاد شده، اما عمق بازار کم است و سهام موجود تکافوی تقاضای مردم را نمی‌دهد، افزود: به همین دلیل امروز از فعالان بخش خصوصی دعوت کردیم که شرکت‌هایی که قابل ورود به بازار سرمایه هستند، بیایند و پذیرش بگیرند که اکثر مدیران شرکت‌ها اعلام آمادگی کردند و حتی یک شرکت بخش خصوصی اعلام کرد ۸ هزار میلیارد تومان ارزش سرمایه‌اش است در حالی که فقط ۲۰ درصد ظرفیت تولید آن فعال شده است و این شرکت حاضر است به بورس بیاید و از این طریق تأمین مالی کند.

وی گفت: علاوه بر شرکت‌های بخش خصوصی هفته آینده با مدیران شرکت‌های بزرگ بورسی هم جلسه می‌گذاریم تا حضور خود در بورس را گسترش دهند. هم چنین دولت برنامه وسیعی برای واگذاری دارایی‌ها دارد، نهاد‌های عمومی، صندوق‌های بازنشستگی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هم برنامه‌هایی برای واگذاری شرکت‌های خود دارند و از امروز هم اولین صندوق واسطه گری مالی به مردم ارائه می‌شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: در نیمه اول امسال دو صندوق قابل معامله دیگر هم وارد بورس می‌شوند، همچنین تعداد زیادی از شرکت‌های دولتی آماده عرضه در بورس هستند و برخی به مراحل نهایی رسیده‌اند.

دژپسند افزود: آزاد سازی سهام عدالت ارزش بازار سرمایه را به شدت افزایش خواهد داد، برنامه وسیعی برای عرضه اولیه شرکت‌ها داریم، هم چنین افزایش سهام شناور شرکت‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: مردم با مطالعه و مشاوره تصمیم بگیرند و از شتاب‌زدگی برای حضور در بورس خودداری کنند، چون عرضه‌های اولیه استمرار دارد و اگر سهام یک شرکت مطلوب نبود، مردم آن را خریداری نکنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: هر فرد ایرانی حداکثر تا ۲ میلیون تومان سهام با تخفیف صندوق واسطه‌گری مالی دولت را از امروز تا آخر اردیبهشت ماه خریداری کند، بنابراین نیازی به عجله و شتاب نیست.


بیشتر بخوانید: کدام اقدامات دولت موجب ایجاد رونق در بازار سرمایه شد؟


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت اقتصاد بازار سرمایه هزار میلیارد تومان دارایی ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۷۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر تازه و مهم درباره دریافت سهام عدالت | به نظر می‌رسد قطار سهام عدالت با این گام به ایستگاه پایانی می رسد

به گزارش همشهری آنلاین،‌ ابراهیم بازیان درباره موضوع انبوه پیامک‌ها برای ثبت نام سهام عدالت جاماندگان اظهار داشت: مردم توجه داشته باشند همانطور که بارها گفته شده ثبت‌نام سهام عدالت جاماندگان تنها شامل ۵ میلیون نفر افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و تعدادی از ایثارگران می‌شود. اساسا تشخیص اینکه چه فردی جزو جاماندگان سهام عدالت می‌شود با وزارت رفاه بوده و شرایط را این وزارتخانه تعیین کرده است.

وی تاکید کرد: بررسی و تشخیص این موضوع بر عهده وزارت رفاه است و اگر فردی مشمول سهام عدالت جاماندگان نشده می‌تواند اعتراض خود را به وزارت رفاه منتقل کند.

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه به زودی بسته پرتفوی سهام عدالت جاماندگان را ارائه می‌کنیم و هرگونه واگذاری‌های جدید سهام عدالت منوط به دارایی دولت، ادامه داد: به نظر می‌رسد قطار سهام عدالت با این گام (ارائه سهام به ۵ میلیون مشمول) به ایستگاه پایانی می‌رسد به شرط اینکه پرتفوی پیشنهادی را از محل دارایی‌های دولت فراهم و بتوان این سهام را واگذار کنیم.

بازیان گفت: وزارت رفاه شرایطی را تعیین کرده که هر فردی واجد آن شرایط باشد مشمول دریافت سهام عدالت می‌شوند، در نهایت اگر فردی بر این باور است که شامل شرایط دریافت سهام عدالت جاماندگان است می‌تواند اعتراض خود را به مجموعه وزارت رفاه که متولی این موضوع هست، منتقل کند.

وی در پاسخ به این سوال که بنابراین واگذاری سهام عدالت با مدل سال ٨۵ که طیف وسیعی از جامعه مشکل دریافت سهام عدالت می‌شدند، تکرار نخواهد شد، تاکید کرد: دولت هیچ تعهدی نسبت به واگذاری سهام به تمام مردم ندارد چراکه واگذاری سهام ناظر به وجود منابع است، اگر منابع اجازه دهد سیاست‌های دولت و در واقع سیاست مجموعه حاکمیت، این بحث را رقم می‌زند. تاکید می‌کنم که شرط هرگونه واگذاری دارایی و منابع دولت است و براساس آن می‌توان در این باره سیاست‌گذاری کرد.

کد خبر 848990 برچسب‌ها خصوصی‌ سازی خبر مهم سهام عدالت

دیگر خبرها

  • جاماندگان سهام عدالت حتما بخوانند/ اگر شرایط دریافت سهام عدالت را دارید، این کار را انجام دهید؟
  • خبر تازه و مهم درباره دریافت سهام عدالت | به نظر می‌رسد قطار سهام عدالت با این گام به ایستگاه پایانی می رسد
  • آینده سرخابی‌ها با تعیین نحوه مدیریت ترسیم می‌شود
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • ذاکری: تنها ۱۸ درصد دارایی ها به بخش خصوصی واقعی واگذار شده است/ سرمایه‌ها در دست اقلیتی متمرکز شده که امروز امکان کنترل آنها نیست / هشدار نسبت به تهی سازی ظرفیت دولت با خصوصی سازی رانتی
  • آخرین جزئیات از زمان رونمایی صندوق پوشش ریسک بازار سرمایه اعلام شد + فیلم
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • رای دادگاه تجدیدنظر به محکومیت کقزوی!
  • نظارت ها بر شرکت های بورسی برای واریز به موقع سود سهام عدالت چگونه است؟