Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@01:22:30 GMT

غیبت مشاور امنیت ملی ترامپ در روزهای بحرانی این کشور

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۸۳۲۴

غیبت مشاور امنیت ملی ترامپ در روزهای بحرانی این کشور

تعدادی از مقامات فعلی و پیشین شورای امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با «سی‌ان‌ان» به غیبت آشکار «رابرت او برایان» در روزهایی که می‌تواند در مدیریت بحران نقشی کلیدی در دولت آمریکا ایفا کند، پرداختند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پایگاه اینترنتی شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» در گزارشی به نقل از مقامات فعلی و پیشین شورای امنیت ملی این کشور نوشت: در دوران همه‌گیری کرونا در آمریکا و در حالی که ترامپ با پیامدهای این شیوع درگیر است، یکی از اعضای کلیدی دولت وی که برای همتایان پیشین رئیس‌جمهور آمریکا در دوران بحران بسیار مفید بوده‌اند، غایب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر این گزارش، «رابرت او برایان»، مشاور امنیت ملی ترامپ به شکلی آشکار غایب دولت در روزهای مبارزه علیه کروناست. او مسئولیتهایش را در این روزها به دستیاران ارشدش محول کرده و حتی در جلسات کارگروه ویژه کرونا در دولت آمریکا شرکت نمی‌کند.

او در مصاحبه با سی‌ان‌ان به غیبت خود در بسیاری از رخدادهای عمومی کاخ سفید اذعان کرد، اما در عین حال با رد اتهام کم‌کاری، مدعی شد هر روز با دونالد ترامپ برای صحبت در خصوص همه‌گیری ویروس کرونا دیدار می‌کند و با متحدان خارجی آمریکا برای هماهنگ کردن واکنشها در تماس است.

او همچنین در این مصاحبه گفت که مدتی زمان برد تا دولت شدت این بحران را درک کند. برایان گفت: در ابتدا کسی متوجه بزرگی این بحران نشده بود.

مقامهای سابق و کنونی به سی‌ان‌ان گفتند که در بین جناح غربی این حس رو به افزایش است که او برایان، وکیل سابق و مسئول مذاکرات درباره گروگانها، از پس این سمت برنمی‌آید و به دلیل کم‌کاری، نفوذش در ترامپ تضعیف شده است.

عملکرد دولت آمریکا در روزهای آغازین همه‌گیری کرونا با انتقادات بسیاری مواجه است. عملکرد واشنگتن کند، غیرمنسجم و پر از اشتباه توصیف شده است. به طور مثال، تولید کیت تشخیص معیوب توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا که هفته‌ها اصلاح آن زمان برد و فرصتی شد تا کرونا در این کشور جولان بدهد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: ترامپ بحران کرونا دولت آمریکا مشاور امنیت ملی آمریکا امنیت ملی سی ان ان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۸۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه «ای بی سی نیوز» روز چهارشنبه به نقل از مقامات آگاه گزارش داد که با توجه به اینکه امکان حبس کوتاه مدت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل اتهامات قضائی وجود دارد، سرویس مخفی این کشور چند جلسه برای برنامه ریزی اقدامات مرتبط برگزار کرده است.

منابع آگاه اعلام کردند با این حال سرویس مخفی آمریکا هنوز برنامه مشخصی در این باره ندارد.

سرویس مخفی آمریکا مسئول محافظت از رؤسای جمهور فعلی و سابق این کشور (و همچنین خانواده‌های آنها) است، اما حفاظت از رئیس جمهور سابق در زندان یک مورد بی سابقه خواهد بود.

نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یکی از پرونده‌های قضائی خود به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم‌های غیراخلاقی، متهم شده است.

کد خبر 6088028

دیگر خبرها

  • تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم
  • آمریکا: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • کاخ سفید ارسال مخفیانه موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد
  • خانواده نقش قابل‌توجهی در سلامت روان افراد ایفا می‌کند
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • زیرپوست وتوی کشور فلسطین
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند