Web Analytics Made Easy - Statcounter

قرارگاه مقابله با کرونا بسیج دانشجویی اصفهان در بیانیه‌ای نسبت به اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند در اماکن عمومی و پرخطر بخصوص داروخانه‌ها و وسایل حمل و نقل عمومی هشدار داد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، قرارگاه مقابله با کرونا بسیج دانشجویی اصفهان در بیانیه‌ای درخصوص ارائه محصولات بهداشتی مقابله با کرونا در استان اصفهان و با بررسی و نظارت بر بیش از ۷۰ داروخانه در شهر اصفهان، صادر کرد و در آن درخصوص وضعیت اقلام پرمصرف بهداشتی گزارش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این بیانیه آمده است:

مردم ارجمند اصفهان ضمن قبولی طاعات و عبادات تان در ایام مبارک ماه رمضان و آرزوی سلامتی، با توجه به کاهش کرونا در این روز‌های اخیر امید آن است که انشالله به زودی ویروس منحوس کرونا رخت از جامعه برخواهد بست. اما با توجه به هشدار مسئولین استانی کرونا و عدم رعایت مسائل بهداشتی و تجمع در فضا‌های عمومی امکان برگشت موج دوم شیوع ویروس مربوطه وجود دارد؛ لذا با تأکید بر رعایت الزامات بهداشتی توسط مردم عزیز مثل سابق، نظارت و بررسی صورت گرفته از داروخانه‌های استان در ۳ روز اخیر توسط دانشجویان انقلابی آمار مطلوبی از وضعیت عرضه اقلام بهداشتی در استان گزارش گردیده که خوشبختانه از ۴ قلم کالای پر مصرف بهداشتی مبارزه با کرونا (انواع دستکش، انواع ماسک، انواع ژل ضدعفونی کننده و انواع الکل) هیچ کالایی از اقلام یاد شده، نایاب و غیر قابل دست یافتن نیست و با یک جستجوی معمولی، همه موارد یاد شده قابل دسترسی است. اما نکته مهم این هست که قیمت کالا‌های نامبرده در طول یک هفته گذشته در مسیر افزایش قرار گرفته است که نیاز به پیگیری ویژه مسئولین مربوطه دارد.

بررسی انجام شده از ۷۰ داروخانه در سطح استان؛ نشان دهنده این موضوع است که در بیش از ۸۱ درصد از داروخانه ها، حداقل یکی از انواع الکل، در ۶۵ درصد از داروخانه ها، حداقل یکی از انواع ماسک، در ۴۷ درصد از داروخانه ها، حداقل یکی از انواع دستکش و در ۸۰ درصد از داروخانه ها، حداقل یکی از انواع اسپری یا ژل ضد عفونی کننده، موجود است و این بدین معنی است که در حدود ۷۵ درصد از داروخانه ها، حداقل یکی از انواع ۴ مورد کالای پرمصرف مبارزه با کرونا، قابل دستیابی است. این اعداد حکایت از آن دارد که تقاضا نسبت به اقلام بهداشتی از جانب مردم کمتر شده و اجناس با برند‌های مختلف وارد بازار شده و در اکثر داروخانه‌ها شاهد افزایش قیمت نسبی می‌باشیم. ولی لازم بذکر است نیاز می‌باشد که مردم در این روز‌ها فاصله گذاری هوشمند را در داروخانه‌ها و محیط‌های اجتماعی و پرتردد رعایت نمایند تا شاهد افزایش دوباره شیوع این ویروس در استان نباشیم. نکات قابل توجه:

• با توجه به آغاز روند کاهش شیوع ویروس کرونا تردد مردم در داروخانه‌ها افزایش پیدا کرده است و متأسفانه فاصله گذاری هوشمند در اکثر داروخانه‌ها رعایت نمی‌گردد.

• مجدداً به نهاد‌های مسئول گوشزد می‌گردد؛ در این روز‌های کاهش بیماری کوئید ۱۹ اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند را در اماکن‌ عمومی و مکان‌های پرخطر بالاخص در داروخانه‌ها و وسایل حمل و نقل عمومی را جدی بگیرند و این امر نیازمند توجه بیشتر نهاد‌های نظارتی است.

• با توجه به ورود کالا‌ها و اقلام بهداشتی مختلف در بازار و داروخانه‌های استان، شاهد افزایش قیمت نسبی می‌باشیم.

• با توجه به بازگشایی اماکن تفریحی و تفرجگاه ها، انتظار می‌رود مسئولین محترم مسائل بهداشتی را در این مکان‌ها جدی بگیرند و نکات بهداشتی را به مردم عزیز در این مکان‌ها اعلام کنند.

گزارش بعدی قرارگاه مقابله با کرونای بسیج دانشجویی استان اصفهان، از اوضاع ارائه اقلام پر مصرف مبارزه با کرونا و نیز رعایت فاصله گذاری‌های هوشمند در داروخانه‌های استان اصفهان، به زودی و در روز‌های آینده، به محضر مردم عزیز اصفهان، ارائه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بسیج دانشجویی اصفهان قرارگاه مقابله با کرونا کرونا فاصله گذاری اجتماعی درصد از داروخانه ها فاصله گذاری هوشمند مقابله با کرونا داروخانه ها روز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۸۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسمی، با تاکید بر لزوم توجه به پروانه ساخت حشره کش‌ها در هنگام خرید، گفت: استعلام مجوزهای بهداشتی حشره کش‌ها از طریق زیرسامانه‌های سازمان غذا و دارو امکان پذیر است.

وی اظهار کرد: به منظور اطمینان از اصالت حشره کش‌ها و جلوگیری از خطرات ناشی از مصرف محصولات تقلبی، مصرف کننده ها حتماً باید موقع خرید به پروانه ساخت بهداشتی درج شده روی آن توجه کنند.

قاسمی با تاکید بر لزوم توجه به نحوه نگهداری و مصرف حشره کش‌ها، اظهار کرد: حتماً هنگام خرید علاوه بر پروانه ساخت باید به مندرجات روی محصول در مورد نحوه نگهداری و مصرف توجه شده و همواره دور از دسترس کودکان، نور، حرارت، رطوبت، مواد غذایی و مواد شوینده نگهداری شود.

کارشناس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: حشره کش‌های خانگی به صورت پودر و اسپری هستند که در هنگام مصرف حتماً باید از دستکش، ماسک و عینک استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت بروز حساسیت پس از مصرف حشره کش‌ها فرد باید به سرعت به همراه محصول یا برچسب اطلاعات آن به مراکز درمانی مراجعه کند تا کادر درمان بر اساس اطلاعات فرآورده اقدامات درمانی متناسب را انجام دهند.

کد خبر 6088887 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  •  عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبداء چالشی بزرگ است
  • آشوبی: پرسپولیس بدون توجه به بازی‌های استقلال می‌تواند فاصله یک امتیازی را جبران کند/ در مورد رفیعی جای نگرانی وجود ندارد
  • توجه به حفظ حرمت خانواده اولویت اصلی پلیس در طرح نور است
  • کشف ۷۰۰ میلیارد تجهیزات سرمایشی قاچاق در اصفهان
  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • ساعت هوشمند فوق العاده سامسونگ گلکسی واچ پرو
  • نصب ۳۵ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۷ اصفهان
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد؛ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی