Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@14:06:48 GMT

۲ گردشگر مفقود شده در کویر پیدا شدند

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۹۲۷۷

۲ گردشگر مفقود شده در کویر پیدا شدند

سعید زینلی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه دو گردشگر اهل ملایر که برای گشت و گذار وارد کویر یزد شده بودند، بعد از مدتی مفقود شدند.

وی با اشاره به اینکه تلاش‌های اولیه برای یافتن این دو گردشگر هموطن بی نتیجه بود، افزود: بر این اساس بالگرد ناجا برای نجات جان این دو گردشگر به پرواز در آمد.

زینلی یادآور شد: جستجوی این دو گردشگر توسط اکیپ‌های هلال احمر و نیروی انتظامی بیش از ۱۰ ساعت به طول انجامید اما در نهایت با پرواز بالگرد ناجا در آسمان کویر، موفق به پیدا کردن این دو گردشگر شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی ابرکوه بیان کرد: خوشبختانه حال دو گردشگر ملایری خوب است و پس از انتقال به شهرستان ابرکوه، به یزد بازخواهند گشت.

وی به گردشگران توصیه کرد: به هیچ عنوان بدون راهنما و به صورت انفرادی یا گروه‌های کوچک اقدام به گشت و گذار در کویر نکنند.

کد خبر 4916054

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد ابرکوه گردشگری ویروس کرونا ماه مبارك رمضان شیراز بوشهر شیوع کرونا ایلام قزوین شهرکرد کمک به نیازمندان بیرجند گرگان مواسات بارش باران جهش تولید دو گردشگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۹۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مثلث برمودای ایران کجاست؟

وجود باتلاق‌ها و نمکزار‌های گسترده این منطقه را به یکی از اسرارآمیزترین مناطق کشور ما تبدیل کرده است و بنا به گفته محلی‌ها بسیاری از گردشگران در سفر به این کویر هرگز بازنگشته‌اند.

در طول شب به دلیل اختلاف دمای بالا، سنگ‌ها دچار شکستگی شده و صدا‌های از این کویر به گوش می‌رسد. یکی از مهم‌ترین نکته‌ها در بازدید از کویر ریگ جن، تغییر دائمی شکل تپه‌های ماسه‌ای در این منطقه است که سبب اشتباه گردشگران و گم کردن مسیر می‌شود. در گذشته دلیل گمراهی مسافران در این کویر را وجود نیرو‌های اهریمنی و جن‌ها می‌دانستند که کاملا ریشه در جهل و خرافات داشت و به همین دلیل بوده که آن را یکی از عجیب‌ترین مکان ایران می‌دانند.

کویر ریگ جن یکی از صعب‌البورترین مناطق دنیا، در جنوب غربی و غرب دشت کویر واقع شده و سالانه مقصد اکوتوریست‌های بسیاری است. ریگ جن در منطقه مرزی استان‌های سمنان و اصفهان قرار دارد. این منطقه کویری با ۳،۸۰۰ کیلومتر مربع، از نظر وسعت سومین ریگزار ایران است و بیشتر به استان سمنان نسبت داده می‌شود. از کویر ریگ جن به‌عنوان یکی از عجایب ایران یاد می‌شود.

کویر ریگ جن در محدوده جغرافیایی مرکز ایران قرار دارد. گسترش این منطقه از شمال غرب به جنوب شرق است. ریگ جن در میان کویر‌ها به زیبایی هم معروف است و مناظر آن، گردشگران را شگفت‌زده می‌کنند. قسمت جنوب شرقی کویر ریگ جن را «دم ریگ» می‌نامند.

منبع: خبرآنلاین 

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • مثلث برمودای ایران کجاست؟
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • جسد جوان پلدختری در کنار سیمره پیدا شد
  • زبان مار، دره‌ای عظیم در دل کویر لوت
  • امدادرسانی به گردشگر گرفتار در پل خدا آفرین بازفت
  • طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • آیت‌الله کعبی: طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • مرمت بندهای تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون
  • تنیس کمتر از ۱۲ سال غرب آسیا؛ پسران ایران به دیدار رده‌بندی رفتند
  • طبیعت بهاری کاشان، بهشتی در دل کویر