Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات جابجایی و ایمن سازی خط انتقال آب ۲۰ اینچ با رعایت نکات فنی و مهندسی در بستر رود بشار و پل سوم بشار طی مدت دو ماه انجام گرفت.

“فیض الله پاسره” افزود: عملیات جابجایی و ایمن سازی خط انتقال آب ۲۰ اینچ با رعایت نکات فنی و مهندسی در بستر رود بشار و پل سوم بشار طی مدت دو ماه انجام و خط انتقال جدید در کمترین زمان ممکن در مدار بهره برداری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی تصریح کرد: در راستای اجرای این پروژه، بیش از ۱۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: این خط انتقال از ابتدای احداث تا کنون در معرض سیلاب قرار داشت و در طراحی جدید این خط، تدابیر فنی و مهندسی لازم  برای حفاظت کامل از خط انتقال در نظر گرفته شد.

پاسره ادامه داد: این خط انتقال، آب بخش زیادی از مناطق غرب و جنوب غربی شهر یاسوج را تامین می کند.

وی بیان کرد: همچنین با آینده نگری و لحاظ کردن اصول پدافند غیرعامل، خط انتقال رزروی نیز در کنار این خط برای مواقع اضطراری چسبیده به سرستون های پل سوم بشار اجرا خواهد شد تا اگر در شرایطی خط اصلی تخریب یا دچار شکستگی شد خط رزرو در کمترین زمان در مدار بهره برداری قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با تکمیل و در مدار بهره برداری قرار گرفتن این پروژه و پس از اینکه رود بشار طغیان کرد، خوشبختانه هیچ مشکلی برای خط انتقال بوجود نیامد و این پروژه با تدابیری که در نظر گرفته شد سربلند از این آزمون سخت بیرون آمد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد، هر سال با آغاز فصل بارش و سیلابی شدن رودخانه بشار خطر تخریب خط انتقال ۲۰ اینچ ایستگاه پمپاژ "تنگ‌کناره" به سمت شهر یاسوج همواره وجود داشت به گونه ای که در چند مورد با طغیان "رودخانه بشار"، این خط انتقال حیاتی در بستر این رود دچار شکستگی شد و باعث قطعی آب بخش هایی از آب شهر یاسوج شد.

شرایط سخت محل عبور این خط انتقال از یک سو و بلاتلکیفی وضعیت پل سوم بشار از سوی دیگر باعث ادامه دار شدن این مسئله و استمرار این چالش بزرگ برای شرکت آب و فاضلاب و فراتر  از ان آبرسانی شهر یاسوج شده بود.

در ماه های میانی سال ۱۳۹۸ و پس از تعیین تکلیف وضعیت پل سوم بشار و زیر بار ترافیک رفتن این پل، کارشناسان و مهندسان شرکت آب و فاضلاب استان دست به کار شدند تا این دغدغه را برای همیشه برطرف کنند و در نهایت طرح عبور خط انتقال ۲۰ اینچ از بستر رود بشار و احداث خط انتقال رزرو روی سرستون های این پل مورد تایید مسئولان راه و شهرسازی قرار گرفت و عملیات اجرایی این پروژه در مهر ماه ۱۳۹۸ آغاز شد تا بستر این رود مامنی برای خط انتقال ۲۰ اینچ آب شهر یاسوج شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كهگيلويه و بويراحمد آب و فاضلاب رودخانه بشار شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد خط انتقال پل سوم بشار شهر یاسوج رود بشار ۲۰ اینچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۹۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت حدود ۴۰۰ میلیارد ریالی به ایستگاه انتقال آب گچساران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سرپرست امور آب و فاضلاب گچساران گفت: خط انتقال برق ایستگاه های پمپاژ این شهرستان بر اثر طوفان و بارندگی سیل آسای روز گذشته دچار مشکل شده و هم اکنون آب شهر دوگنبدان قطع شده است.

خسرو افشین پور افزود: این ایستکاه های پمپاژ آب بیش از ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت شهر دوگنبدان را تامین می کند.

وی بیان کرد: ایستگاه های پمپاژ آب سعادت‌آباد لیشتر، تنگ باشت، آبشیرین و امامزاده جعفر بر اثر بارندگی دچار خسارت شدند.

افشین پور ادامه داد: این ایستگاه ها آب مناطق کارکنان، رزمندگان، آبگرمو، کوی شهید فهمیده، باغ فردوس و سه راهی ،سطح شهر، گلستان، رادک، بهارستان، شهرک نفت و .... را تامین می کند.

وی تصریح کرد: هم اکنون چهار گروه عملیاتی از شرکت برق و آب فاضلاب گچساران در حال تعمیر این ایستگاه های پمپاژ هستند.

افشین پور ضمن عذرخواهی از مشترکان به واسطه قطعی آب شهر دوگنبدان گفت: مشترکان در مصرف آب صرفه جویی کنند و تلاش می شود هر چه سریعتر این مشکل برطرف جریان آب در شبکه ها برقرار شود.

بیش از ۳۹ هزار انشعاب آب آشامیدنی در شهر دوگنبدان و ۹ هزار انشعاب در روستاهای این شهرستان وجود دارد.

دیگر خبرها

  • ۳۰۰ روستای لرستان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند
  • ساخت زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور با قابلیت بازرسی و عملیات مختلف
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان
  • انتقال مجموعه آرادکوه نیازمند عزم جدی متولیان امور است
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • عملیات جستجوی جنازه جوان غرق شده شوشی ادامه دارد
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به شهر جوانرود
  • جهاد آبرسانی در ۱۲۵ روستای لرستان
  • خسارت حدود ۴۰۰ میلیارد ریالی به ایستگاه انتقال آب گچساران