Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-26@18:10:59 GMT

همه چیز درباره آزادسازی سهام عدالت+اینفوگرافیک

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۹۵۰۸

همه چیز درباره آزادسازی سهام عدالت+اینفوگرافیک

فردی که مالک سهام عدالت است یک‌باره نمی‌تواند همه سهام خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بفروشد، بلکه طبق دستورالعمل شورای‌عالی بورس می‌تواند درصدی از سهام را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در یک مقطع زمانی خاص معامله کند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزرای آنا طبق ابلاغیه مقام معظم رهبری، شورای‌عالی بورس باید تصمیم گیری کند که زمان فروش سهام عدالت توسط مشمولان به‌صورت مستقیم به چه ترتیب و چه زمانی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس طی چند روز آینده و با تصویب این شورا جزئیات نحوه فروش سهام عدالت توسط مشمولان به‌صورت مستقیم و همچنین مزایای هر یک از این روش‌ها اطلاع رسانی می‌شود.

در حال حاضر ممکن است سوالاتی پیرامون مدیریت سهام عدالت وجود داشته باشد که در این‌جا به بخشی از آنها پاسخ داده می‌شود:  

آیا امکان ثبت نام سهام عدالت بازهم وجود دارد؟
سهام عدالت شامل تمام افرادی می‌شود که در زمان ثبت نام اولیه اسامی آنها در فرم جمع آوری اطلاعات ثبت و به سازمان خصوصی سازی ارسال شده است و در نهایت دعوتنامه سهام عدالت نیز برایشان صادر شده و فرآیند ثبت نام آنها طی شده است.

چه زمانی می‌توانیم سهام عدالت را بفروشیم؟
شورای‌عالی بورس هفته آینده(20 اردیبهشت) زمان فروش سهام عدالت را تعیین می‌کند، اکنون ارزش سهام یک میلیون تومانی حدود ۱۵ میلیون تومان است.

تا چه زمانی برای آزادسازی فرصت دارند؟ مشمولان سهام عدالت سی روز ( از دهم اردیبهشت تا دهم خرداد) فرصت دارند تا در مورد انتخاب روش مستقیم و غیر مستقیم  تصمیم بگیرند.

تکلیف سهام عدالت افراد فوتی چه می‌شود؟
سهام متوفی به ورثه قانونی می‌رسد. ورثه بر اساس انحصار وراثت باید به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند و سهام به نامشان می‌شود.

تغییر شماره تلفن همراه دارندگان سهام عدالت
امکان تغییر شماره تلفن همراه فعلاً وجود ندارد چرا که فرد قبلاً شماره شبا خود را با تلفن همراه اعلام کرده  و سود به حسابش واریز شده است، طبق برآوردها در حال حاضر اگر امکان تعویض شماره تلفن درسامانه باشد، درصد سو استفاده  بالا می‌رود.

روش مستقیم سهامداری سهام عدالت
مسئولیت حفظ، نگهداری و مدیریت سهام اختصاص‌یافته به‌عهده سهامدار بوده و برای حفظ ارزش سهام تخصیص‌یافته، قابلیت نقل‌وانتقال سهام  به فرد دیگر و فروش آن بر اساس محدودیت‌های زمانی و مقداری تعیین‌شده توسط شورای‌عالی بورس امکان‌پذیر خواهد بود.

روش غیر مستقیم سهامداری سهام عدالت
در طرح آزاد سازی سهام عدالت با استفاده از «روش سهام داری غیر مستقیم» مالکیت و مدیریت سهام‌عدالت سهام دار از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی ساماندهی خواهد شد و سهام دار حق انتقال به غیر و دخل و تصرف در آن را نخواهد داشت.

انتهای پیام/4127

منبع: آنا

کلیدواژه: سهام عدالت شورای عالی بورس مدیریت سهام عدالت شورای عالی بورس سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۹۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هر داوطلبی هر نتیجه‌ای کسب کند، کاملا نتیجه فعالیت خود اوست و باید گفت که عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز در دانشگاه امیرکبیر ضمن بازدید از شرایط و نحوه سازماندهی آزمون سراسری در رشته تجربی اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی علاوه بر تصویب اسناد و ترسیم ساختار مصوبات، برای بررسی از نحوه اجرای آن نیز ورود می‌کند، در همین راستا امروز برای بازدید شرایط برگزاری آزمون سراسری در حوزه دانشگاه امیرکبیر حضور پیدا کردیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: سازمان سنجش در سال‌های اخیر در خصوص نحوه برگزاری آزمون رشد چشمگیری داشته و با نظارت و بازدیدی که از این سازمان و نحوه برگزاری آزمون در حوزه‌های مختلف داشتیم، می توان به جرات گفت که احتمال تقلب در این آزمون صفر است و هیچکس نمی تواند سوالات رو لو دهد و سوءاستفاده کنند.

وی گفت: در این شرایط هر داوطلبی هر نتیجه‌ای کسب کند، کاملا نتیجه فعالیت خود اوست و باید گفت که عدالت آزمونی در این سازمان تحقق پیدا کرده است.

انتهای میام

دیگر خبرها

  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • کسب نشان طلای بازارهای سهام FEAS  توسط کارگزاری مفید