Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@17:14:53 GMT

۳۰۰ تیم واکنش سریع برای مقابله با کرونا در فارس فعال است

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۹۵۶۶

۳۰۰ تیم واکنش سریع برای مقابله با کرونا در فارس فعال است

عبدالرسول همتی روز یکشنبه  در حاشیه بازدید اعضای هیات رییسه دانشگاه ار مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز افزود: تیم های واکنش سریع  شامل کارشناس بهداشت محیط، کارشناس بیماری ها و کارشناس سلامت روان است که به محض مثبت شدن موردی از بیماری کرونا ، این تیم ها به منزل افراد مبتلا مراجعه کرده و اقدامات لازم را در مورد قرنطینه انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: همچنین پیگیری و انجام اقدامات لازم در مورد افراد در تماس با مبتلایان، دیگر ماموریت تیم های واکنش سریع  در این ایام بوده است.

دکتر همتی نقش تیم های واکنش سریع دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مراکز ۱۶ ساعته را که در سطح کشور موفق بوده، در پیشگیری از شیوع کرونا به سزا دانست و ادامه داد: یکی از موفقیت ها در مقابله با کرونا، شناسایی به موقع مبتلایان پیش از شدت یافتن بیماری و پایین بودن آمار مرگ و میر مبتلایان است.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه، تیم های واکنش سریع دانشگاه از ابتدای شیوع کرونا در استان فارس ، در بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ ماموریت شرکت داشته اند.

دکتر همتی همچنین از انجام مرحله دوم غربالگری کرونا در استان فارس خبر داد و اظهار کرد: تاکنون در این مرحله، سلامت ۹۱ درصد جمعیت گروه هدف، شامل بیش از سه میلیون نفر از جمعیت استان غربالگری شده است.

وی ادامه داد: مراقبان سلامت و بهورزان با برقراری تماس با جمعیت هدف، اطلاعات افراد را ثبت کرده و راهنمایی های لازم را ارائه می کنند.

معاون بهداشت دانشگاه گروه هدف این مرحله را افراد بالای ۱۵ سال و افراد بالای ۶۰ سال با اولویت بیماری های زمینه ای مانند دیابت و فشارخون، بیماری های تنفسی، مادران باردار، نقص سیستم ایمنی بدن، توده بدنی بالای ۴۰ و یا مصرف کنندگان داروهای ضدسرطان اعلام کرد و یادآور شد: پس از بررسی سلامت گروه هدف، در صورت نیاز افراد به پزشکان خانواده و یا مراکز ۱۶ ساعته ارجاع داده می شوند که امید است مردم در این زمینه مشارکت و همکاری خوبی داشته باشند.

تاکنون علاوه بر شیراز در شهرستان‌های ، فسا ، جهرم ، لارستان ، گراش ، آباده ؛ مرودشت ؛ اقلید ، استهبان ؛ خرم بید؛ رستم ؛ کازرون ،  فیروزآباد ؛ کوه چنار ؛ کوار ، سپیدان ؛ داراب ؛ پاسارگاد ؛ ممسنی ؛ زرقان ، لامرد ؛ ارسنجان ،  سروستان ، بوانات ؛ نی ریز ، مُهر ؛ زرین دشت ؛ قیروکارزین ؛ بیضا ؛ سرچهان ؛ فراشبند ؛ خرامه و بختگان  بیماری کرونا شایع شده است.

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و سه بیمارستان شهید چمران، شهید فقیهی و شهید بهشتی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می‌دهند، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با شناسایی ۹۷۶ مورد جدید؛ مجموع مبتلایان کرونا در کشور به ۹۷ هزار و ۴۲۴ نفر رسید. طی ۲۴ ساعت گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۹۷۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شده اند، در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۷ بیمار کرونا در کشور جان خود را از دست داده اند.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا انقلاب خانواده دانشگاه علوم پزشکی سلامت روان سیستم ایمنی بدن سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی تیم های واکنش سریع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۹۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سودان: امارات بیش از ۴۰۰ محموله سلاح و مهمات برای نیروهای واکنش سریع فرستاده است

به گزارش خبرآنلاین، «حسین عوض علی» وزیر خارجه سودان در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور شواهد و مدارکی را در اختیار دارد که نشان می‌دهد فرودگاه‌های چاد میزبان بیش از ۴۰۰ فروند هواپیمای حامل مهمات جنگی برای نیروهای واکنش سریع سودان از امارات بودند.

به گزارش شبکه خبری «المیادین»، وزیر خارجه سودان اظهار کرد: چاد دو فرودگاه «ام جرس» و «ابشی» را به پروازهایی اختصاص داده که از امارات سلاح و مهمات نظامی برای «شبه‌نظامیان تروریست» می‌آورند.

به گزارش ایسنا، حسین عوض علی در ادامه گفت: بیش از ۴۰۰ پرواز برای انتقال سلاح و مهمات انجام شد که توسط دستگاه‌های ملی سودان و آژانس‌های بین‌المللی ویژه، اطلاعات دقیق این پروازها و مسیرهای هوایی و تاریخ فرود و تخلیه بارهایشان رصد شدند.

او در ادامه نیز گفت که ارتش سودان با تعدادی از کاروان‌هایی که از چاد سلاح به داخل کشور منتقل می‌کردند، پس از ورودشان به خاک سودان مقابله کرد.

وزیر خارجه سودان با اشاره به اینکه چاد همچنان پایگاهی برای فرماندهی نیروهای واکنش سریع است و نشست‌ها و دیدارهای آنها در این کشور برگزار شده و عملیات‌های سربازگیری، جذب نیرو و جمع‌آوری پول در این کشور انجام می‌شود، علاوه بر این زخمی‌های آنها در بیمارستان‌های چاد درمان می‌شوند و یا ترتیب سفر آنها به آنجا برای درمان داده می‌شود، از دولت چاد خواست از حمایت از نیروهای واکنش سریع دست بردارد.

پیش از این امارات اعلام کرده بود که به هیچ یک از دو طرف درگیری در سودان سلاح و مهمات نمی‌دهد و از هیچ کدام از آنها جانبداری نمی‌کند.

جنگ در سودان ۱۵ آوریل ۲۰۲۳ میان ارتش این کشور به فرماندهی عبد الفتاح البرهان و نیروهای واکنش سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو (حمیدتی) آغاز شد.

برخی طرف‌های عربی‌، آفریقایی و بین‌المللی برای برقراری آتش‌بس میان دو طرف سودانی وارد عمل شدند اما این میانجیگری‌ها نتیجه‌بخش نبود.

این جنگ تاکنون موجب کشته شدن هزاران تن در سودان شده و این کشور آفریقایی با ۴۸ میلیون جمعیت را در آستانه قحطی قرار داده، در این جنگ زیرساخت‌های ضعیف سودان ویران شده و طبق اعلام سازمان ملل، بیش از ۸.۵ میلیون سودانی آواره شده‌اند.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903199

دیگر خبرها

  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان، از امروز
  • چرا برخی افراد سریع‌تر از دیگران می‌دوند؟
  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • انجام ۵۲ هزار زایمان در بیمارستان‌های فارس
  • سودان: امارات بیش از ۴۰۰ محموله سلاح و مهمات برای نیروهای واکنش سریع فرستاده است
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در فارس
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز/ عین‌الهی: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است!
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت پزشکان در شیراز
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز