Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-27@17:47:33 GMT

انصارالله: حملات عربستان در دوره آتش‌بس بیشتر شده است

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۲۰۰۶۱

به گزارش ایسنا، به نقل از العربی الجدید، محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن با انتشار توییتی حملات هوایی صبح روز شنبه جنگنده‌های ائتلاف عربی به گذرگاه گمرکی تازه احداث شده در منطقه عفار در استان البیضا را محکوم کرده و آن را "جنایتی بزرگ" خواند.

عبدالسلام حمله عربستان به اموال مردم، وسایل حمل و نقل و منابع درآمدی آنها در منطقه عفار را یکی از فجایع و رسوایی‌های آتش‌بس ادعایی دانست که ائتلاف عربستانی مدعی بود در پاسخ به درخواست‌های جهانی تا اواخر ماه رمضان تمدید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی انصارالله افزود: این رسوایی‌ها شامل توسعه دامنه تیراندازی‌ها و افزایش حملات هوایی به جبهه‌ها و غیر آنها با همدستی و سکوت ننگین سازمان ملل هستند.

برخی منابع نیز به العربی الجدید تاکید کردند، حملات هوایی علیه مرکز گمرک عفار موجب آتش گرفتن تعدادی از کامیون‌های حمل کالا در مسیر خود از مناطق تحت کنترل دولت مستعفی در حضرموت به مقصد صنعاء و زخمی شدن سه تن شد.

نیروهای انصارالله اواخر سال گذشته میلادی این گذرگاه را احداث کردند.

تا این لحظه ائتلاف عربی اعلام نکرده آیا در این منطقه اهداف نظامی برای آغاز این حملات وجود دارند یا نه.

همچنین محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن و عضو شورای عالی سیاسی این کشور امروز (یکشنبه) با انتشار توییتی از ائتلاف عربی خواست به آتش‌بسی که از طرف خود اعلام کرد و در ۲۴ آوریل گذشته تمدید یک ماهه آن را اعلام کرد، پایبند باشد.

الحوثی توییت کرد: ائتلاف آمریکایی-انگلیسی-عربستانی-اماراتی و همپیمانان آن باید دست بردارند و به جای ادعای نقض آتش‌بس به مسایلی که یک طرفه اعلام می‌کنند، عمل کنند.

این رهبر انصارالله در ادامه ائتلاف عربی را مسؤول هر مورد ابتلا به کوئید ۱۹ در یمن و نیز جنایاتی چون بمباران‌ها، درگیری‌های زمینی و محاصره‌ای دانست که هر روزه مرتکب می‌شود.

امروز نیز درگیری‌ها میان نیروهای دولت مستعفی یمن و نیروهای انصارالله در استان حدیده در غرب یمن بار دیگر شکل گرفتند.

یک منبع رسانه‌ای در یکی از تیپ‌های بزرگ نیروهای دولت مستعفی گفت: نیروهای انصارالله حمله‌ای را به شرق منطقه الدریهمی در جنوب حدیده آغاز کردند که در پی آن درگیری‌هایی با سلاح‌های سنگین و نیمه سنگین میان دو طرف شکل گرفتند.

نیروهای انصارالله ائتلاف عربی و نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن را به ۶۹ بار نقض حدیده در طول ۲۴ ساعت گذشته متهم کرد.

منبع: الف

کلیدواژه: نیروهای انصارالله دولت مستعفی ائتلاف عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۰۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد

 

به گزارش خبر گزاری صدا و سیما سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که این پهپاد در حین انجام مأموریت خصمانه خود با موشک مناسب که به نام آن اشاره نشده، هدف قرار گرفته است.
در ادامه بیانیه ارتش یمن آمده است که یک کشتی نفتی انگلیسی به نام (ANDROMEDA STAR) در دریای سرخ نیز با موشک دریایی مناسب هدف حمله قرار گرفت.
یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین اعلام کرد که این سری از عملیات برای یاری ملت مظلوم فلسطین و نیز حمله آمریکا و انگلیس به کشورمان صورت گرفته است.
در پایان این بیانیه نیز تأکید شده که عملیات نظامی ارتش یمن تا شکسته شدن محاصره غزه و توقف حملات به آن ادامه خواهد یافت.
ساعاتی پیش بود که یک مقام آمریکایی به شبکه «سی بی اس» این کشور، سرنگونی پهپاد ارتش ایالات متحده در سواحل یمن را تأیید کرد.
این مقام آمریکایی البته اشاره‌ای به علت سرنگونی نکرد و نگفت به خاطر نقص فنی بوده یا هدف حملات ارتش یمن قرار گرفته است.
این پهپاد ساخت جنرال اتمیکس است که بالغ بر ۳۲ میلیون دلار قیمت دارد. پیش از این، نیروهای مسلح یمن در ماه نوامبر هم یک پهپاد از همین نوع را شکار کرده بودند.
ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است. نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ هدف قرار دهند.

دیگر خبرها

  • معاریو: برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند
  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد
  • سومین پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا هدف ارتش یمن قرار گرفت
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • الحوثی: بندر ایلات در پی حملات یمن به طور کامل تعطیل شده است
  • وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است