Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:23:30 GMT

مسوولان اداره آموزش و پرورش ابرکوه تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۲۰۵۷۹

مسوولان اداره آموزش و پرورش ابرکوه تجلیل شدند

فرماندار و رییس شورای آموزش و پرورش ابرکوه عصر یکشنبه در حاشیه این دیدار ، با اشاره به با شیوع کرونا به  ایرنا گفت : گرچه مدارس به ظاهر تعطیل شد، اما با فداکاری معلمان آموزش  ادامه یافت و تحصیل دانش آموزان با استفاده از فضای مجازی ادامه دارد.

محمد کاظمی نسب با گرامیداشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و هفته معلم ( ۱۲ الی ۱۸ اردیبهشت) افزود: با تلاش و حساسیت معلمان تحصیل دانش آموزان با وجود کرونا ، تداوم یافت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکیدکرد : مسوولان آموزش و پرورش ، مهندسان شرکت مخابرات و اداره فناوری اطلاعات که زمینه را  از طریق فضای مجازی ( طرح شبکه شاد) برای ادامه  تحصیل دانش آموزان  فراهم کردند، ستودنی است .

فرماندار ابرکوه بیان کرد: عشق به آموزش، تعلیم و تربیت، معلمان به عنوان طلایه‌داران پیشرفت، در این شرایط سخت کرونایی وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهند.

کاظمی نسب با اشاره به اینکه معلمان در رشد و توسعه فرهنگی نقش تاثیرگذاری دارند ، ادامه داد: آنها حق بزرگی بر گردن ما دارند چرا که این عزیزان در راه سعادت و ارزش‌های اسلامی تلاش مضاعفی دارند.

ریس شورای آموزش‌ و پرورش ابرکوه خاطرنشان کرد: امروزه اصلی‌ترین و مهمترین وظیفه معلمان و دستگاه تعلیم و تربیت، انتقال اهداف و آرمان‌های شهدا به دانش آموزان و ادامه راه آنان است .

وی از معلمان به عنوان سرمایه های عظیم در حوزه تعلیم و تربیت جامعه یاد کرد و افزود:  آنها تأثیرگذارترین بخش نظام تعلیم و تربیت هستند.

مدیر آموزش‌ و پرورش ابرکوه  هم با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و هفته مقام معلم افزود: این قشر عطیم مایه آبروی نظام و جامعه هستند و با تلاش فرهنگی و علمی خود جامعه را مترقی کردند.

همچنین محمد علی کریمی امروز به ایرنا گفت:  ۹۵ درصد مدارس این شهرستان برای ادامه تحصیل دانش آموزان به شبکه شاد متصل شد و هم اکنون ۱۰۰ درصد مدیران ، ۹۲ درصد جمعیت حدود ۱۰ هزار نفری دانش آموزای در شبکه شاد عضو هستند.

دبیر شورای آموزش و پرورش ابرکوه با قدردانی از تلاش های  معلمان ادامه داد :  هم اکنون ۷۰ باب از مدارس شهری و ۳۷ باب از مدارس روستایی ، از امکانات اینترنت هوشمند بهره مند هستند.

در سال تحصیلی جدید حدود ۱۰ هزار دانش آموز در یک هزار و ۴۰۰ کلاس درس در ۱۰۷ مدرسه ابتدایی شهری و روستایی و دوره اول و دوم متوسطه شهری و روستایی ابرکوه مشغول به تحصیل هستند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.  

همچنین رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر یکشنبه اعلام کرد: تاکنون ۹۷ هزار و ۴۲۴ نفر در کشور به طور قطعی به کرونا مبتلا شدند و با فوت ۴۷ نفر در۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به ۶ هزار و ۲۰۳ تن رسید.

کیانوش جهانپوربیان کرد: از دیروز تا ظهر ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۹۷۶ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شدند که  تاکنون ۷۸ هزار و ۴۲۲  نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شدند که ۲ هزار و ۶۹۰ بیمار تحت مراقبت قرار دارند.

وی اظهار کرد: تاکنون ۴۹۶ هزار و ۲۷۳ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹  شد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت بیان کرد: اگر با کشوهایی که همزمان با ایران وارد اپیدمی  شدند خود را مقایسه کنیم، از همه کشورهای حتی توسعه یافته آمار بهبود یافتگان بهترو قابل مقایسه است و با توجه به فاکتورهای اقتصادی و تحریم و پراکندگی جمعیت، قادر خواهیم بود که این مقایسه را انجام بدهیم.

وی افزود: بعد از ۵۵ روز، تعداد مرگ و میر و فوت ناشی از بیماری در کشور در بازه زمانی یک روزه به کمتر از ۵۰  مورد رسید، امیدواریم این روند نزولی و کاهشی با رعایت مردم و تلاش همکاران ما در نظام سلامت ادامه داشته باشد.

برچسب‌ها تکریم و تجلیل ابرکوه شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تکریم و تجلیل ابرکوه تکریم و تجلیل ابرکوه تحصیل دانش آموزان پرورش ابرکوه تعلیم و تربیت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۰۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند

محمدی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به تهیه نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت : الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تدوین شده و قرار شده این الگو در یک برنامه سه ساله در همه مدارس پیاده شود.

وی افزود: از مهرماه امسال این الگو در ۲۰ درصد مدارس دولتی اجرا خواهد شد و در سال تحصیلی بعد ۴۰ درصد و سال بعد از آن هم ۴۰ درصد دیگر مدارس زیر پوشش این طرح خواهند رفت.

وی اضافه کرد: قرار شده مهر ماه امسال ۵۰ درصد مدارس غیردولتی و خاص هم بر اساس الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اداره شوند.

محمدی اشاره‌ای به آثار مثبت اعمال معدل امتحانات نهایی در نتیجه آزمون سراسری داشت و گفت: نتیجه اجرای این طرح در مناطق محروم به خوبی خود را نشان داد. به عنوان مثال در استانی مثل کرمانشاه در حالی که در گذشته هیچ رتبه برتری در کنکور نداشتیم، سال گذشته دو رتبه برتر کنکور و ۲۷ رتبه زیر ۱۰۰ و بیش از۲۷۰ رتبه زیر هزار داشتیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه بنا داریم امسال روی دو موضوع کیفیت بخشی به نظام آموزشی و تقویت مدارس دولتی به عنوان دو مطالبه اصلی مقام معظم رهبری در حوزه تعلیم و ترتیب تمرکز کنیم، گفت: در جهت کیفیت بخشی به نظام آموزشی برای بالا بردن معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کرده‌ایم. 

وی اشاره‌ای هم به اجرای طرح شهید سید محمدسعید جعفری در استان داشت و گفت: در این طرح اردو‌های دانش‌آموزی به عنوان بستری برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان مورد توجه قرار گرفته و این طرح در نهایت شناسایی استعداد‌های دانش آموزان را دنبال می‌کند.

محمدی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در راستای تجهیز مدارس به امکانات ورزشی، گفت: در ۱.۵ سال گذشته قریب ۶۰ مکان ورزشی با هدف نهادینه کردن ساحت زیستی بدنی در مدارس استان کرمانشاه ایجاد شده است.

وی با اشاره به افزایش سهم آموزش و پرورش از اعتبارات عمرانی شهرستان‌ها گفت: سهم آموزش و پرورش از اعتبارات عمرانی شهرستان‌ها از ۳۰ میلیارد تومان در سنوات قبل به ۱۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته رسید و امیدواریم در بودجه امسال شاهد توجه بیشتر به آموزش و پرورش در اختصاص بودجه باشیم.

کسب رتبه برتر شورای آموزش و پرورش استان در سطح کشوری، کسب رتبه برتر شورای تحقیقات آموزش و پرورش و نیز رتبه برتر در اجرای پروژه مهر از مهمترین افتخارآفرینی‌های دستگاه تعلیم و تربیت استان کرمانشاه در سال گذشته بود که محمدی از آنها یاد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • جذب بیش از ۱۹۰۰ معلم در چهارمحال‌ و بختیاری
  • معلمان مدیران تراز انقلاب تربیت کنند
  • ۴۳ هزار معلم آموزش دانش‌آموزان استان کرمان را به‌عهده دارند
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند
  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس گیلان
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • معلمان تربیت کنندگان آینده سازان کشورند
  • مخبر: باید برای تقویت انگیزه مادی و معنوی معلمان تلاش کنیم
  • بعضی معلمان استان نذر خدمت انجام می‌دهند