Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در اجرای طرح توسعه میادین نفتی سپهر و جفیر در غرب کارون در استان خوزستان، قرارداد کاری به ارزش ۶۰ میلیون دلار به امضای مدیرعامل گروه گسترش انرژی پاسارگاد، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت خدمات مهندسی پژواک انرژی و مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید عبدالله موسوی مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران گفت: در چارچوب این قرارداد همکاری که به صورت IPC است و نخستین قرارداد توسعه مخازن هیدروکربوری محسوب می‌شود که در سال جهش تولید میان شرکت‌های ایرانی مبادله می‌گردد، شرکت ملی حفاری علاوه بر حفر چاه‌های توسعه‌ای تحت قراداد، نسبت به ارائه خدمات جانبی یکپارچه تعریف شده در زمینه اجرای پروژه اقدام می‌کند.

او با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این شرکت به عنوان بزرگترین شرکت مادر تخصصی حفاری در صنعت نفت ایران افزود: ملی حفاری در حفاری چاه‌های اکتشافی در میادین مختلف کشور از جمله؛ میدان‌های سپهر و جفیر نقش محوری داشته و اطلاعات مخزنی و تجربه کار در این میدان‌ها را دارد.

موسوی اظهار داشت: این شرکت به منظور ورود به این پروژه ۲ دستگاه حفاری سنگین و روز آمد ۹۳ و ۹۴ فتح را برای آغاز عملیات اجرایی کاندید نموده و تجهیزات لازم در بخش‌های عملیاتی و خدمات فنی و مهندسی و نیرو‌های مجرب جهت انجام کاری ماندگار در نظر گرفته شده است تا با همکاری و تعامل مطلوب با شرکت پژواک انرژی براساس جدول زمانبندی کار دنبال گردد.

مشارکت ملی حفاری ایران در حفر و تکمیل ۱۰ حلقه چاه

این مقام مسئول با بیان اینکه در شرایط شتاب بخشی به اجرای پروژه درصورت نیاز تعداد دکل‌ها و تجهیزات مرتبط با خدمات فنی مهندسی افزایش خواهد یافت، بیان کرد: ملی حفاری هم اکنون در حال مذاکره با گروه گسترش انرژی پاسارگاد است تا افزون بر این پروژه در حفاری و تکمیل ۱۰ حلقه چاه دیگر در این میادین مشارکت نماید.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران ادامه داد: این شرکت همزمان با این پروژه، با شرکت‌های طرف قرارداد دولتی و بخش خصوصی در طرح موسوم به توسعه ۲۸ مخزن نیز مشارکت فعال دارد و در این ارتباط ۱۵ دستگاه حفاری و بخش قابل توجهی از توان عملیاتی در بخش ارایه خدمات فنی و مهندسی خود را بکارگیری می‌کند.

سید عبدالله موسوی اذعان داشت: برنامه‌های این شرکت منطبق با برنامه‌های تبیین شده از سوی شرکت ملی نفت ایران است و برای حضور در پروژه‌های حفاری و خدمات جانبی در بخش‌های خشکی و دریایی کشور و همکاری‌های مشترک با شرکت‌های بخش دولتی و خصوصی از جمله گروه گسترش انرژی پارسارگاد و شرکت‌های زیر مجموعه آن به منظور تامین نیاز‌های صنعت نفت و ارتقای روز افزون این صنعت، خاصه در شرایط محدودیت‌ها و تحریم‌های ظالمانه، از آمادگی کامل برخوردار است.

پیش بینی ۱۰۰ حلقه چاه در طرح توسعه میادین سپهر و جفیر

مهدی میر معزی مدیرعامل گروه گسترش انرژی پاسارگاد گفت: همکاری شرکت ملی حفاری ایران به عنوان بزرگترین شرکت حفاری در کشور برای مجموعه این گروه که از ظرفیت‌های لازم برای حضور در پروژه‌های میدان محور در داخل و همچنین خارج از کشور برخوردار است بسیار با اهمیت تلقی می‌گردد.

او با بیان اینکه در اجرای طرح توسعه میادین سپهر و جفیر در مجموع حفاری بیش از ۱۰۰ حلقه چاه نفتی پیش بینی شده است، افزود: همکاری‌های مشترک میان شرکت ملی حفاری ایران با شرکت‌های بخش خصوصی زمینه تحول و پیشرفت در کار را فراهم می‌آورد.

محمد علی عمادی معاون اجرایی بخش بالادستی گروه گسترش انرژی پاسارگاد با اشاره به ظرفیت‌های این شرکت در اجرای پروژه‌های بالادستی و پایین دستی صنعت نفت، بیان داشت: با توجه به برنامه‌های شرکت ملی نفت ایران و موضوع اجرای پروژه‌های میدان محور، EPC و EPD، هدف از مشارکت با شرکت ملی حفاری ایران حضور مشترک در اجرای این پروژه‌ها و بازار‌های هدف است.

عباس قبادی مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت خدمات مهندسی پژواک انرژی به تشریح فعالیت‌های این مجموعه در موضوع مدیریت، مهندسی، تامین کالا و اجرای پروژه‌های نفت و گاز پرداخت و اظهار کرد: این شرکت تلاش دارد تا با همکاری و هم افزایی با شرکت ملی حفاری ایران پروژه مورد نظر را در زمان برنامه ریزی شده و با کیفیت مطلوب اجرا و زمینه‌های توسعه همکاری‌های آتی را فراهم آورد.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهش تولید دکل حفاری میدان نفتی شرکت ملی حفاری ایران هیئت مدیره شرکت اجرای پروژه سپهر و جفیر پروژه ها حلقه چاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۱۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه

به گزارش خبرگزاری مهر، اصغر اسماعیلی گفت: بخشی از پروژه‌های بهسازی و توسعه در کریدورهای اصلی زنجان - بیجار، زنجان - دندی - تخت سلیمان، زنجان - بناب، منجیل، سه‌راهی سلطانیه به قیدار و همدان و همچنین بهسازی کلور به درام از حوزه شهرستان طارم است که امسال با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

وی راه و حمل‌ونقل را یکی از مؤلفه‌های توسعه هر کشوری عنوان کرد و افزود: استان زنجان به جهت موقعیت جغرافیایی و واقع شدن در کریدور اصلی کشور به عنوان محور حیاتی در بحث حمل‌ونقل شناخته می‌شود که توجه به ایمنی محورهای مواصلاتی این استان از اولویت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زنجان نگهداری راه‌ها اعم از راه‌های فرعی و اصلی را از مهمترین وظایف راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان دانسته و گفت: با توجه به اعتبارات تخصیصی بازسازی و روکش رویه راه‌ها نیز از دیگر مواردی است که همواره مورد توجه است.

وی اولویت اصلی راهداری را حفظ ایمنی راه‌ها دانست و ادامه داد: با اعتبارات تخصیص داده شده، بخشی از آزادراه زنجان - قزوین طی قراردادی که در سال گذشته منعقد شد بازسازی وبهسازی شد.

اسماعیلی از برگزاری مناقصه ۳۵ کیلومتر از آزادراه زنجان - قزوین از کیلومتر صفر تا ۳۵ در باند شمالی و جنوبی در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: در دو لاین این آزادراه به طول ۳۵ کیلومتر بهسازی و روکش انجام خواهد شد که با تعیین شدن نتیجه مناقصه و پیمانکار، حدود ۷۰ درصد مشکلات آزادراه حل می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان در ادامه به هزینه‌های بالای ساخت راه اشاره کرد و ادامه داد: ساخت یک کیلومتر راه اصلی حدود ۱۵ الی ۲۰ میلیارد تومان هزینه دارد که با شرایط اقتصادی حاکم و محدودیت‌های اعتباری باید از ظرفیت‌های خارج از اعتبارات دولتی که می‌تواند به پروژه‌ها تزریق شود استفاده کرد.

وی با بیان اینکه استان زنجان ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر از کل راه‌های کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: ۲۰۰ کیلومتر از این راه‌ها آزادراه، ۱۴۰ کیلومتر بزرگ‌راه، ۳۵۰ کیلومتر محور اصلی، ۹۵۰ کیلومتر راه فرعی و ۴ هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن راه روستایی است.

کد خبر 6090434

دیگر خبرها

  • ماشین دودی ؛ نخستین لکوموتیو ایران
  • نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • حفر و تکمیل ۸ حلقه چاه نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب
  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود
  • اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران
  • جزئیات اجرای استاندارد «برچسب انرژی ساختمان» در ادارات
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • ۲۰ دوربین پلاک خوان برای نخستین بار در زابل نصب می‌شود
  • احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد