Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سیاستمداران آمریکایی با وجود تشدید شیوع ویروس کرونا به جای آنکه سیاست‌های خود را تعدیل کنند و روی نجات جان بیماران متمرکز شوند، تمام نیروی خود را صرف فرافکنی کردند. تاریخ انتشار: 19:33 - 14 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۱۷۵۲۸

خبرگزاری میزان -طبق اطلاع رسانی رادیو بین المللی چین، ریچارد هورتون سردبیر مجله پزشکی «لَنست» در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «سی جی تی ان» ضمن اینکه ویروس کرونا را یک «بلای ساختگی» توصیف کرد، گفت که دولت آمریکا کل ماه فوریه و اوایل مارس را که می توانست روی مهار کرونا سرمایه گذاری کند، تلف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنین اظهاراتی از سوی آقای هورتون به نوعی نشان دهنده این واقعیت است که کم کاری ها و اشتباهات متوالی تصمیم گیرندگان در آمریکا و هدف آنها در راستای سیاسی کردن موضوع کرونا، عامل تشدید این بیماری در این کشور و همینطور جهان بوده است.

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» اخیرا در مقاله ای گزارش داد که وضعیت کنونی حاکم در آمریکا نشان می دهد بیمارستان ها، بخش های تولیدی و دولت واشنگتن به دنبال شیوع آنفولانزای «H1N1» در سال 2009 میلادی، اصلاحات لازم را عملیاتی نکردند و هیچ نوع آمادگی ای برای مقابله با شیوع بیماری دیگری مانند کرونا نداشتند و از طرف دیگر، دولت آمریکا نیز ذخیره کافی برای ملزومات پزشکی راهبردی را در این شرایط فراهم نکرده است.

آنچه وضعیت را بدتر می کرد، این بود که آمریکا به رغم هشدارهای چین و سازمان بهداشت جهانی، از همان ابتدا ویروس کرونا را نوعی آنفلوانزا توصیف کرد و حتی مانع از این شد که پزشکان این کشور هشدارهای مشابه چین و سازمان بهداشت جهانی در این زمینه صادر کنند.

پس از آن بود که دو حزب دموکرات و جمهوریخواه در آمریکا وارد مناقشات سیاسی شدند و به این ترتیب آمریکا 70 روزی را که می توانست به مقابله با کرونا بپردازد از دست داد و تلف کرد.

سیاستمداران آمریکایی با وجود تشدید شیوع ویروس کرونا در این کشور، به جای آنکه سیاست های خود را تعدیل کنند و روی نجات جان بیماران متمرکز شوند، تمام نیروی خود را صرف فرافکنی کردند و بنابراین، با وجود وخامت وضعیت کرونا در این کشور، ایالات متحده به منبع مهم صادر کننده مبتلایان کرونایی به سایر نقاط جهان تبدیل شد.

در این بین، نخست وزیر استرالیا گزارش داده است که 80 درصد از موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور را بیمارانی تشکیل می دهند که وارد استرالیا شده اند و بیشتر این موارد مبتلای ورودی به استرالیا نیز از کشور آمریکا بوده اند.

با این وجود، سیاستمداران آمریکایی چگونگی سوء استفاده از ویروس کرونا به نفع خود را بسیار می دانند به طوریکه به بهانه مهار این ویروس، اقدام به اخراج هر چه بیشتر مهاجران غیرقانونی از مکزیک و دیگر کشورهای آمریکای لاتین کرده اند و این اقدام خود منجر به تشدید وضعیت کرونا در این کشورها شد. به عنوان مثال، وزیر بهداشت گواتمالا اینطور گزارش داده است که از ماه مارس تاکنون، به طور متوسط نیمی از شهروندان این کشور که به عنوان مهاجر غیرقانونی از آمریکا اخراج و به گواتمالا برگشت داده شده اند، مبتلا به کرونا بوده اند.

آمریکا به منظور سرپوش گذاشتن بر کم کاری های خود در مسیر مهار ویروس کرونا، اقدام به توقف پرداخت های مالی به سازمان بهداشت جهانی کرد و حتی «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز در این بین درباره قطع دائمی کمک های مالی دولت واشنگتن به سازمان بهداشت جهانی هشدار داده است.

این در حالیست که چنین اقدامی از سوی آمریکا قطعا و بی تردید، مانعی در مسیر کمک رسانی های سازمان بهداشت جهانی به کشورهای در حال توسعه است.

مجله «ساینس» آمریکا این اقدام دولت واشنگتن را کوته بینانه و بلایی برای سازمان بهداشت جهانی توصیف کرده است.

بیشتر بخوانید: شیوع ویروس کرونا در چندین کشور جهان شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد: مرز افغانستان و ایران باز شد
۸۰ درصد مبتلایان به کرونا بهبود می‌ یابند کرونا، تجارت "پاکستان و چین" را نشانه رفت آنچه روس‌ها برای مقابله با "شیوع کرونا" انجام دادند کرونا مرز پاکستان و افغانستان را هم بست طرح مقابله با شیوع کرونا به مدارس روسیه کشیده شد کرونا، تاجران پاکستانی را مجبور به تغییر مسیر صادرات کرد تبدیل واگن های قطار در هند به بیمارستان‌ برای درمان کرونا ابتکارهای هندی‌ها برای مقابله با کرونا

توجه به تمام این وقایع نشان می دهد که برخی از سیاستگذاران آمریکایی با اقدامات خود در حال پخش هر چه بیشتر کرونا در سطح جهان هستند و این در حالیست که قاعدتا بشر باید در مقابله با چنین بحران جهانی، دست به دست یکدیگر بدهد و متحد عمل کند.

اگر سیاستمداران آمریکایی همچنان به مسیر اشتباهات خود ادامه دهند، قطعا به مجرمان تاریخی تبدیل خواهند شد.

انتهای پیام/

تسنیم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا امریکا سیاستمداران آمریکایی سازمان بهداشت جهانی کرونا در این کشور ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۱۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای تاریخی و کویری اصفهک، در راه جهانی شدن

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی گفت: روستای اصفه کغیک روستای تاریخی در دل کویر در راه جهانی شدن است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از خراسان جنوبی، وحید بهفرنژاد با اشاره اقدامات بسیار خوبی که در روستای اصفهک انجام شده است، اظهار کرد: تعیین حریم، نقشه برداری، خواناسازی بافت، مرمت معابر و فضاهای عمومی، ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی و مرمت حمام قدیمی روستا که با مشارکت اهالی انجام شد و به عنوان حمام سنتی، مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است، از جمله این اقدامات است.

وی افزود: راه‌اندازی پژوهشگاه خشت و گل در مدرسه قدیمی روستا که میزبان دانشجویان زیادی از سراسر کشور است و کارگاه‌های خشت‌زنی و معرفی انواع طاق‌ها، قوس‌ها و سایر ارکان و اجزا معماری ایرانی، راه‌اندازی هفت اقامتگاه‌های بوم‌گردی و مراکز پذیرایی در بافت روستا از دیگر اقدامات ارزشمند جامعه محلی روستا است.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی ادامه داد: آسمان تاریک و پرستاره، فعالیت‌ها و ظرفیت‌های نجومی اصفهک که باعث برگزاری کارگاه‌های نجوم و ستاره‌شناسی در این منطقه زیبا شده از جمله جاذبه‌های این روستاست.

وی افزود: اصفهک یکی از ژئو سایت‌های ژئو پارک جهانی طبس است و زیرساخت برق و آب بافت اصفهک در قسمت‌های مرمت شده، ایجاد و شبکه برق به‌صورت زمینی و مخفی اجرا شده است.

معاون میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت: روشنایی معابر با چراغ‌های قدیمی بوده و بافت روستا فاقد آلودگی نوری است و در اقامتگاه‌های بوم‌گردی آن تولید زباله‌های ناشی از ظروف یک‌بار مصرف وجود ندارد و کاملاً سالم و بهداشتی هستند.

وی گفت: برگزاری جشن سده، شب چله، نوروز و عزاداری‌های ماه محرم از سنت‌ها و آئین‌هایی است که با شور خاصی در اصفهک برگزار می‌شود، آداب و رسوم، بازی‌های بومی و محلی، امامزاده زرگ، شب‌گردی در کویر، مشارکت اهالی و خصوصاً جوانان در مرمت و بازسازی روستا، مشارکت و همراهی زنان در تولید صنایع‌دستی و تولیدات و محصولات کشاورزی از مهمترین ظرفیت‌ها روستای اصفهک هستند.

احیای زنجیره ارزش صنایع دستی و سوغات روستای تاریخی اصفهک

حسنعلی فولادی، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی خراسان جنوبی هم در این رابطه گفت: در روستای تاریخی اصفهک از توابع شهرستان طبس بیش‌از ۲۰ هنرمند صنایع دستی در ۱۵ کارگاه به‌صورت فردی و تجمیعی در بافت تاریخی روستا به‌کار تولید صنایع دستی مشغول هستند.

وی گفت: این هنرمندان در رشته‌های حوله‌بافی، پخل‌بافی و حصیربافی فعالیت دارند و محصولات تولیدی آن‌ها به جهت بسته‌بندی و عرضه هرچه بهتر سوغات منطقه کاربرد دارد.

فولادی افزود: از تولیدات حصیربافی و پخل بافی برای بسته‌بندی محصولات کشاورزی شامل خرما و سبزیجات تازه محلی بهره برده می‌شود و از پارچه‌های تولیدی نیز برای تهیه بسته نگه‌داری سبزیجات خشک محلی استفاده می‌شود.

وی افزود: نقش زنان در جامعه محلی و زنجیره‌ای مشارکت این تولیدات بسیار مؤثر بود و با ثبت این روستا در فهرست میراث تاریخی کشور و احیای بافت تاریخی آن زمینه ورود گردشگران زیادی برای بازدید از آن و خرید محصولات تولیدی فراهم شده است تا جایی‌که درحال‌حاضر دو برند ثبت‌شده برای عرضه محصولات کشاورزی در این روستا فعال شده‌اند.

کد خبر 751135

دیگر خبرها

  • واکنش شولتز به حملات علیه سیاستمداران آلمانی
  • پولیتیکو: محبوبیت جهانی آمریکا رو به افول است
  • هشدار برای شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گاو شیری
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران شیوع کرونا هستیم
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران کرونا هستیم
  • امیرعبداللهیان: ۲ روز قبل از عملیات وعده صادق به طرف آمریکایی هشدار دادیم
  • پیوند علم و سیاست در دانشگاه‌های ایران علیه صهیونیسم
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • روستای تاریخی و کویری اصفهک، در راه جهانی شدن