Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-05@21:33:53 GMT

بازگشایی مساجد در 132 شهر کم‌خطر

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۲۱۳۲۷

بازگشایی مساجد در 132 شهر کم‌خطر

رئیس جمهوری در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا از بازگشایی مساجد و آغاز فعالیت‌ها در 132 شهر کم خطر کشور خبرداد. تا پیش‌از این، مناطق مذکور «سفید» خوانده می‌شد، اما رئیس جمهوری امروز گفت که به‌دلیل تأکید مسئولان بهداشتی، از عنوان «کم خطر» برای این مناطق استفاده شود. زیرا به گفته حجت‌الاسلام حسن روحانی، تا زمانی که درمان قطعی برای این ویروس و بیماری پیدا نشده است، همواره امکان بازگشت موج تازه‌ای از آن وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، روحانی در این جلسه، از مردم بابت همراهی و همکاری در اجرای پروتکل‌های بهداشتی قدردانی کرد و گفت: وزارت بهداشت و درمان اعلام کرد پروتکل‌های اعلام شده به مردم و صنوف، در کشور به‌طور متوسط 83 درصد، در بعضی شهرستان‌ها 80 درصد و در برخی دیگر 92 درصد مراعات شده است.او درباره تهران هم از رعایت 83 درصدی این پروتکل‌ها خبرداد و آن را به معنای همکاری مردم با مسئولان بهداشتی کشور و توجه مردم به سلامت جامعه دانست.
رئیس جمهوری همچنین با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته مراجعه برای بستری در کشور بسیار پایین و حدود 300 نفر بوده است، اظهارکرد: این نشانه همکاری مردم و تلاش کادر پزشکی است که ما را به این نقطه مطلوب رسانده است، البته این نقطه مطلوب نسبی است و هنوز باید کار شود.او درباره وضعیت آموزش در مدارس هم اظهارکرد: پیشنهاد شد در مناطقی که کم خطر یا به اصطلاح سفید است، برای مدتی دیگر مثلاً 20 اردیبهشت، با حفظ پروتکل‌های بهداشتی مدارس بازگشایی شود و یک ماه هم آموزش ادامه پیدا کند و بعد امتحانات برگزار شود که البته درباره زمان آن باز مطالعه می‌کنیم.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کم خطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۱۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک سد مهم کشور پُر شد؛ مردم مراقبت کنند

مدیرعامل سازمان آب وبرق خوزستان با اشاره به پرشدن ۸۱ درصدی مخازن سد‌های خوزستان در پی بارندگی‌های اخیر گفت: ۱۰۰ درصد مخزن سد دز پر شد.

به گزارش ایرنا، عباس صدریان‌فر بیان کرد: شاهد ۲ موج قوی بارشی در روز‌های ۱۳ و ۱۴ اردیبشهت‌ماه در خوزستان بودیم که حوضه‌های آبریز منتهی به استان خوزستان را تحت تاثیر قرار داد.

وی با بیان اینکه سامانه‌های بارشی از ۱۰ روز گذشته مورد رصد کارشناسان سازمان آب وبرق خوزستان قرار گرفت، افزود: بررسی سامانه‌های بارشی به دلیل نوسانات زیاد دشوار بود که با مدیریت خوب و ایجاد ظرفیت در سد توانستیم سیلاب اخیر را به درستی مدیریت کنیم.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان، نقطه بحرانی بارندگی اخیر را سد دز دانست و گفت: ورودی سد دز حدود ۲هزار متر مکعب بر ثانیه بود لذا خروجی سد را از روز‌های قبل به حدود ۵۰۰ مترمکعب بر ثانیه رساندیم تا بتوانیم ظرفیتی حدود ۶۵ میلیون مترمکعب ایجاد کنیم.

صدریان‌فر تصریح کرد: اگر خروجی سد افزایش نمی‌یافت مجبور بودیم آب ورودی به سد دز را خارج کنیم.

وی با تاکید بر اینکه با این ظرفیت توانستیم از سیل پایین دست جلوگیری کنیم، افزود: همزمان با این بارش، در پایین‌دست سد دز، حوضه‌های میانی از جمله سیلاب‌ها، مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی دبی حدود ۹۰۰ متر مکعب بر ثانیه تولید کردند که اگر مقاومت ما برای خروجی سد نبود همپوشانی این ۲ خروجی می‌توانست برای مردم مشکلاتی ایجاد کند.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان بیان کرد: وضعیت مدیریت شده و حوضه‌های پایین‌دست در حال فروکش کردن هستند و احتمال دارد خروجی سد دز را در ساعت‌های آتی بیشتر کنیم.

وی از مردم تقاضا کرد در پایین‌دست مراقبت کنند و فرمانداران مربوطه نیز اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهند.

۸۱ درصد مخازن سد‌های خوزستان پر شد

صدریان‌فر درخصوص آبگیری انجام شده نیز گفت: حدود ۸۱ درصد مخازن سد‌های خوزستان آبگیری شده است؛ میزان آبگیری سد کارون به ۹۱ درصد و سد دز به ۱۰۰ درصد رسیده است.

بارش بیش از ۱۷۵ میلیمتر باران طی روز‌های پنجشنبه و جمعه باعث آبگرفتگی معابر و وارد آمدن خسارت به زیرساخت‌های عمرانی و کشاورزی شهرستان دزفول شد.

دیگر خبرها

  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • یزد عزادار صادق آل محمد (ع)
  • برپایی دسته‌های عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در یزد
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب
  • یک سد مهم کشور پُر شد؛ مردم مراقبت کنند
  • سفر رهبر شیعیان کشور مالی به قم (+ عکس)
  • عضو خبرگان رهبری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد
  • جمهوری اسلامی ایران مدافع تمامی مظلومان جهان است