Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از گناباد، علیرضا حسین زاده در جلسه ستاد بیمه محصولات کشاورزی گفت: با توجه به خسارت‌های فراوانی که به طور میانگین هر سال به کشاورزان وارد می‌شود و یکی از راه‌های جبران خسارت بیمه است، جهاد کشاورزی شهرستان در جهت تغییر نگاه کشاورزان که بیمه هزینه نیست بلکه یک سرمایه‌گذاری است قدم برداشته و شاهد عملکرد خوب صندوق بیمه محصولات بیمه کشاورزی در سال 98-97 بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد : سال گذشته مبلغ یک میلیارد تومان خسارت به کشاورزان گنابادی پرداخت شد و این رقم قابل توجهی است که اگر محصولات بیمه نباشد بر طبق دستورالعمل ما نمی‌توانیم جبران خسارتی برای کشاورزان داشته باشیم .

حسین زاده تصریح کرد : از اوایل امسال و به دلیل حوادث قهری چون سیل ، تگرگ ، طوفان و بارش‌های شدید حدود 295 میلیارد ریال به بخش کشاورزی خصوصا محصولات زراعی گندم ، جو و باغات پسته گناباد خسارت وارد آمده است و توصیه ما به کشاورزان بیمه محصولات در جهت جبران خسارت است.

وی افزود: با توجه به تغییرات اقلیمی و افزایش بارندگی‌ها امسال ما شاهد پوشش گیاهی خوبی در مرتع‌ها و مزارع هستیم و با گرم شدن هوا و خشک شدن مزارع خطر آتش زدن علف‌ها از طرف کشاورزان طبق سال‌های گذشته بیشترین خسارت را به مزارع وارد کرده و با اندک آتش و وزش باد هکتارها زمین در معرض خطر قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: کشاورزان ضمن مدیریت بهداشتی و مدیریت عملکردی می‌توانند به کاهش خسارت‌ها کمک کرده و علاوه بر جمع آوری علف‌ها و رساندن به چرای دام از بروز حوادث و ایجاد خسارت جلوگیری کنند.

وی گفت: آتش سوزی مزارع علاوه بر خسارت به مزارع و هزینه برای کشاورزان ممکن است خطرات جانی در پی داشته و سال گذشته ما شاهد مرگ یکی از کشاورزان براثر بی احتیاطی در آتش زدن مزاع بودیم .

وی در پایان ضمن تاکید بر تغییر نگاه کشاورزان و انجام اقدامات بیمه محصولات گفت :جهاد کشاورزی در راستای اطلاع رسانی هر چه بهتر به کشاورزان و دهیاران نهایت تلاش خود را انجام داده و جمع آوری و اصلاح علف‌های هرز، فاصله‌گذاری بین مزارع و بیمه آتش‌سوزی را درجهت کاهش‌خسارت به کشاورزان توصیه می‌کند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: پوشش جهاد کشاورزی سیل محصولات کشاورزی مرگ بیمه محصولات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۲۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ شاپور رضایی اظهار داشت: تسهیلات کشاورزان و تولید کنندگان بخش کشاورزی که در اثر حوادث پیش بینی نشده از ابتدای سال ۱۳۹۴ تا پایان سال ۱۴۰۲ دچار خسارت شده‌اند تا سقف ۲ میلیارد ریال معادل ۲۰۰ میلیون تومان مشمول مهلت ازقانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور می‌شوند.

وی افزود: همه کشاورزان و تولید کنندگان بخش کشاورزی خسارت دیده می‌توانند با مراجعه به بانک‌های عامل و یا جهاد کشاورزی در خواست کتبی ارائه کنند.

رضایی تاکید کرد: پس از بررسی‌های لازم و تأیید نهایی، اصل تسهیلات دریافتی به مدت سه سال امهال و سود و جرایم دیر کرد آن توسط دولت تأمین و پرداخت می‌شود.

دیگر خبرها

  • وعده صادق قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت
  • کشت قراردادی مهم‌ترین ابزار برای اجرای الگوی کشت
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • عوامل خسارت‌زای زنگ زرد گندم و سن غلات مزارع فارس مدیریت می‌شوند
  • مدیریت عوامل خسارت‌زا زنگ زرد گندم و سن غلات در فارس