Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@11:31:00 GMT

۴ شهرستان در استان ایلام در وضعیت سفید قرار دارند

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۲۲۴۲۴

۴ شهرستان در استان ایلام در وضعیت سفید قرار دارند

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم سلیمانی دشتکی عصر امروز یکشنبه در هجدهمین ستاد استانی مبارزه با کرونا که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و دیگر اعضا برگزار شد، با اشاره به مصوبات مهم ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: جلسه این ستاد امروز به ریاست رئیس جمهور برگزار شد و تصمیمات مهمی از جمله شناسایی مناطق سفید، زرد و قرمز کشور اتخاذ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این نشست چهار شهرستان بدره، دهلران، ملکشاهی و هلیلان در استان ایلام وضعیت سفید و کم خطر اعلام شد.

سلیمانی دشتکی با اشاره به این مطلب که وضعیت سفید به این منزله نیست که دیگر خطری در آن مناطق وجود ندارد افرود: مردم این مناطق بایدمواظب باشند که در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از این حالت خارج می‌شوند.

وی با اشاره به این مهم که هر چهار روز یک بار مناطق مختلف کشور در خصوص مناطق سه گانه پایش می‌شود، افزود: تا زمانی که وضعیت این مناطق سفید است یک سری فعالیت‌ها از سر گرفته می‌شود.

استاندار ایلام ادامه داد: بر اساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا احتمالاً مراسم شب‌های احیا با رعایت فاصله گذاری اجتماعی حتی امکان در مکان‌های روباز و محدود و با حداقل جمعیت و به صورت مدیریت شده از طریق صدا و سیما برگزار می‌شود.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا در ارتباط با وضعیت مدارس نیز گفت: مقرر شد وضعیت مدارس یک هفته دیگر بررسی شود و اگر همه چیز خوب بود مدارس در مناطق سفید از ۲۷ اردیبهشت ماه به حفظ فاصله گذاری اجتماعی بازگشایی می‌شود.

آخرین وضعیت استان در بحث کرونا

وی در ادامه به روند کرونا در استان اشاره کرد و گفت: ظرف ۲۵ روز گذشته ۱۸۳ نفر به آمار مبتلایان و ۱۹ نفر نیز به آمار فوتی‌ها اضافه شده است.

استاندار ایلام در ادامه گفت: کار ضد عفونی یکی از کارهای خوبی بود که توسط نیروهای نظامی و انتظامی، سپاه و بسیج و ارتش و دیگر ارگان‌ها و نهادهای و گروه‌های مردم نهاد به طرز شایسته ای انجام شد و تقاضا دارم این کار ادامه پیدا کند.

وی در ادامه از اجرای موفق طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان تا ۱۳ فروردین ماه تشکر کرد و گفت: اما بعد از این زمان رعایت نشد و آمارها دوباره بالا رفت.

استاندار ایلام در ارتباط با بالا رفتن آمار تعداد مبتلایان به خاطر افزایش تست‌ها و گسترش طرح غربالگری گفت: اگر تعداد مبتلایان زودتر شناخته شوند این یک نکته مثبت است.

وی در ادامه از کاهش آمار فوتی‌ها در استان خبر داد و تصریح کرد: هرچه قدر ما غربالگری را بهتر انجام دهیم ممکن است آمار مبتلایان بالاتر رود اما این نکته بدی نیست چراکه با جداسازی افراد مبتلا خطر سرایت این بیماری کاهش می‌یابد.

سلیمانی دشتکی ضمن تقدیر از همدلی و همراهی خوب مردم و مسئولان و خیرین در پویش‌های مومنانه و مردمی افزود: تا الان ادارات، مردم، خیرین نهادها و ارگان‌ها کمک‌های بسیار خوبی انجام داده‌اند.

وی با عنوان این مطلب که سامانه‌ای برای ثبت کمک‌های مردمی به افراد آسیب دیده از کرونا ایجاد شده است، اضافه کرد: تلاش شود در بحث پرداختی‌ها به افراد آسیب دیده از کرونا ساماندهی صورت پذیرد.

وی در ادامه از همکاری و همراهی اصناف و بازاریان در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند تشکر کرد و گفت: در عین حال بایست ما هم حواسمان جمع باشد و در این شرایط مواظب اصناف و بازاریان که از کرونا آسیب دیده‌اند باشیم.

کد خبر 4916234

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری ایلام قاسم سلیمانی دشتکی ویروس کرونا ویروس کرونا ماه مبارك رمضان بوشهر شیراز شیوع کرونا ایلام قزوین شهرکرد کمک به نیازمندان گرگان بیرجند مواسات بارش باران جهش تولید فاصله گذاری اجتماعی مبارزه با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۲۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغزنده بودن محورهای مواصلاتی استان ایلام به دلیل بارش باران

سرهنگ ابوالفضل کهزادی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به هشدار از سوی سازمان هواشناسی، از ظهر روز ۱۱ اردیبهشت، وضعیت ناپایدار جوی و بارش باران، آب‌گرفتگی معابر برون شهری و کاهش دید افقی در نقاط مختلف برای رانندگان پیش‌بینی شده که این امر وضعیت متفاوت و خاصی را برای سفرهای بین شهری ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: رانندگان در این شرایط از عجله و شتاب خودداری کرده و با اتخاذ سرعت مطمئن مدت زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد درنظر بگیرند و با توجه به شرایط بارندگی و لغزندگی جاده‌ها، رعایت احتیاط، اتخاذ سرعت مطمئنه در حرکت، رعایت فاصله طولی بیشتر با خودروی جلویی و خودداری از هر گونه عجله و شتاب در رانندگی را در دستور کار خود قرار دهند.

رییس پلیی راه ایلام از آماده به‌کار بودن خودرو، سالم بودن برف پاک‌کن خودرو و همچنین داشتن تجهیزات ایمنی لازم برای رانندگان و همشهریانی که قصد سفر و عزیمت از طریق راه‌های برون شهری دارند الزامی و ضروری است.

کد خبر 6093077

دیگر خبرها

  • لغزنده بودن محورهای مواصلاتی استان ایلام به دلیل بارش باران
  • بارش شدید باران در ایلام آغاز شد
  • ۵۹ میلیارد تومان برای طرح های آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • ۵۹ میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • هوای ایلام از عصر امروز بارانی می‌شود
  • وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده است
  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ادامه مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد