Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: حمیدرضا گودرزی، وکیل مدافع محمدعلی نجفی گفت: ختم رسیدگی به پرونده موکل بنده امروز اعلام شد و پولی که به خانواده استاد پرداخت شده مهریه او بوده است.
به گزارش خرداد به نقل از خبرگزاری ها، حمیدرضا گودرزی وکیل مدافع محمدعلی نجفی  با اشاره به دادگاه امروز موکل خود اظهار کرد: برخلاف نظر دیوان عالی کشور، دادگاه امروز به موضوع قتل شبه عمد ورود پیدا نکرد و توجهی به مطالب دیوان عالی کشور نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: توقع ما این بود که دادگاه براساس نگاه دیوان عالی کشور وارد پرونده شود، اما بر خلاف این موضوع ختم رسیدگی به پرونده اعلام شد و مهلت ۳ روزه‌ای به ما دادند تا در مقام آخرین دفاع لایحه خود را به دادگاه ارائه دهیم.
گودرزی با اشاره به صحبت‌های نماینده دادستان مبنی بر اعطای مبلغ زیادی پول به خانواده مقتول گفت: در شرع اسلام و پرونده‌های قتل و قصاص رضایت توصیه شده است که اگر چه مقدار پول داده شده مهم نیست، اما در تمام پرونده‌ها پولی به عنوان صلح و سازش به طرف مقابل پرداخته می‌شود.
وکیل نجفی تصریح کرد: همان‌طور که موکل بنده گفت: این پولی بوده که به عنوان مهریه در چارچوب صلح پرداخت شد البته نجفی موظف بود که مهریه را به ورثه پرداخت کند علاوه بر آن مرحومه فرزندی دارد که باید هزینه زندگی او تامین شود.
وی ادامه داد: اینکه نماینده دادستان گفت که با پولی که به خانواده استاد داده شده می‌توان چندین زندانی را آزاد کرد حرف عجیبی است، زیرا رضایت گرفتن در همه جا وجود دارد و اصلاً نباید بگوییم چرا صلح و سازش انجام شده است.
گودرزی درباره یکی دیگر از محور‌های صحبت نماینده دادستان در جلسه امروز اظهار کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که نماینده دادستان به آن اشاره داشت بحث تغییر دفاعیات وکیل نجفی بود که در این رابطه باید بگویم بنده از روز اول موضوع قتل شبه عمد را مطرح کردم و حتی همان زمانی که پرونده در شعبه ۹ توسط دیوان عالی کشور نقض شد هم صحبت من قتل غیر عمد بود و در جلسه دادگاه امروز هم بنده درباره قتل غیر عمد صحبت کردم و دفاعیاتم تغیری نکرد.
نماینده دادستان تهران در نخستین جلسه محاکمه دوباره محمدعلی نجفی در شعبه دهم دادگاه کیفری یک گفت: نجفی با پرداخت وجه‌المصالحه گزاف رضایت اولیاء دم را اخذ کرده است و بر اساس آنچه شنیده‌ایم، با این مبلغ می‌توان نیمی از محکومان به قصاص در زندان رجایی‌شهر را که به خاطر خشم آنی مرتکب قتل شدند، آزاد کرد.
وی افزود: در این پرونده موضوع مهریه نیز مطرح است و گفته می‌شود این مبلغ با میزان مهریه یکسان است و شاید این مبلغ به عنوان مهریه پرداخت شده بوده و در رسانه‌ها به عنوان وجه‌المصالحه مطرح شده است.
نماینده دادستان اضافه کرد: در آزمایش ادرار متهم هیچ نوع مواد مخدر و روانگردان وجود نداشته و در آزمایش‌های بعدی نیز مصرف الکل توسط متهم تایید نشده است. نجفی طوری برخورد می‌کند که گویی حادثه ناشی از کار اتفاق افتاده و مثلا یک راننده تاکسی که برای کسب حلال تلاش می‌کند با عابر برخورد کرده و منجر به مرگ عابر شده است. اقدام متهم محمدعلی نجفی، تبلیغ همسرکشی است و این طور جلوه می‌کند که راه حل اختلافات خانوادگی، از میان برداشتن طرف دیگر است.
وی در ادامه با اشاره به ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۷۵ اقدام نجفی را مستوجب اشد مجازات خواند. برچسب ها: نجفی ، دادگاه نجفی

منبع: خرداد

کلیدواژه: نجفی دادگاه نجفی نماینده دادستان دیوان عالی کشور محمدعلی نجفی پرداخت شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۳۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوهپایه زاده: بابک زنجانی امکان بهره‌مندی از «آزادی مشروط» را دارد

وکیل مدافع بابک زنجانی با توجه به اعلام خبر نقض حکم اعدام موکلش و تبدیل آن به حبس گفت که بابک زنجانی در حال حاضر امکان بهره‌مندی از آزادی مشروط را دارد.

به گزارش ایسنا، رسول کوهیایه‌زاده در خصوص آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی اظهار کرد: خوشبختانه مطابق دادنامه قطعی صادره از سوی شعبه ۳۸ دیوان عالی کشور که صراحتاً اعلام کرده است چنانچه موکل آقای بابک زنجانی بتواند بدهی خود را پرداخت نماید مستحق بهره‌مندی از مقررات ذیل ماده ۱۱۴ قانون مجازات اسلامی است و با توجه به اینکه اموال مربوطه به کشور مسترد گردیده و بدهی کاملاً تسویه شده است، با درخواست دادگستری کل استان تهران و تایید ریاست محترم قوه قضاییه و رهبر معظم انقلاب با درخواست عفو موکل موافقت فرمودند و مجازات اعدام به ۲۰ سال حبس تقلیل یافت.

وکیل مدافع بابک زنجانی ادامه داد: اینک با عنایت به اینکه بیش از ۱۰ سال از مدت گذراندن مدت حبس می‌گذرد، مطابق قوانین و مقررات موکل امکان بهره‌مندی از آزادی مشروط را دارا است و دوران تحمل زندان به پایان رسیده است.

کوهپایه زاده ضمن تشکر از قوه قضاییه و رهبری گفت: این پرونده نمونه درخشان و مصداق بارز درایت و صداقت و صحت در تصمیمات و قول‌های دستگاه قضایی است. برخلاف برخی ادعا‌ها نهایتا هم اموال به کشور مسترد شد و هم حقوق قانونی موکل ملحوظ نطر قرار گرفت و احقاق شد.

وی افزود: به عنوان وکیل دادگستری از بدو ورود به پرونده تمام تلاش بر این امر بود که حقوق قانونی موکل مورد توجه قرار گیرد و پس از ۱۰ سال حضور در این پرونده تحقق وعده الهی را شاهدیم.

کوهپایه زاده در پایان گفت: در تاریخ دستگاه قضایی که همزمان استرداد اموال و حقوق متهم مورد توجه قرار گیرد مرهون عدالت خواهی و تدبیر و صلابت و اهتمام و ژرف اندیشی شخص رییس قوه قضاییه است که از بدو تشکیل پرونده تا امروز با نظارت و ارشاد و جلوگیری از کج روی‌ها و ارائه طریق هم مانع از تضییع حرمت خون انسان شدند و هم اموال مربوطه به کشور مسترد شد و یقینا اجر این ثواب عظیم نزد خداوند محفوظ است.

دیگر خبرها

  • ماجرای قتل غزاله و اعدام آرمان؛ رابطه‌ای بی فرجام
  • متخلفان تعزیراتی در آذربایجان‌غربی ۸.۳ میلیارد ریال جریمه شدند
  • متخلفان‌تعزیراتی در آذربایجان‌غربی ۸.۳ میلیارد ریال جریمه شدند
  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم
  • جریمه ۵ میلیارد ریالی صافکار متخلف اردبیلی
  • جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری تهران در پرونده ۷۷ میلیاردی
  • آزادی مشروط در انتظار بابک زنجانی؟
  • کوهپایه زاده: بابک زنجانی امکان بهره‌مندی از «آزادی مشروط» را دارد
  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است
  • پرونده کثیرالشاکی موسوم گروه "ش" به دادگاه ارسال شد