Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@10:58:20 GMT

ضرورت مصرف لبنیات بین وعده افطار تا سحری

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۲۳۴۰۷

ضرورت مصرف لبنیات بین وعده افطار تا سحری

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مهسا شمشیرگران، اظهارکرد: مصرف انواع میوه و سبزیجات، نان و غلات به ویژه نان سبوس دار و جوانه‌ها در ماه رمضان بسیار مفید و موثر است.

وی استفاده از منابع غذایی حاوی ویتامین B۶ نظیر حبوبات و آجیل را در تقویت سیستم ایمنی به ویژه در ماه رمضان موثر دانست و افزود: با مصرف تخم مرغ، مرغ و گوشت سفید که حاوی روی است و همچنین انواع گوشت و حبوبات که سرشار از آهن است، می‌توان پروتیین مورد نیاز روزانه را تامین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شمشیرگران بر ضرورت پیروی از اصول رژیم غذایی سالم در این ماه تاکید و اظهار کرد: استفاده از غذا‌های سرخ شده، پرادویه و پرنمک در ایام ماه رمضان باید محدود شود.

وی اضافه کرد: مصرف سوپ به منظور دریافت سبزیجات و غلات کامل و جوانه‌ها به دلیل داشتن انواع ویتامین B در این ماه توصیه می‌شود.

شمشیرگرا به اهمیت وعده سحری اشاره و عنوان کرد: غذای خود را از افطار تا سحری به سه وعده سبک تقسیم کنید و آب فراوان بنوشید و مصرف میوه‌های پر آب نظیر هندوانه را در وعده سحری فراموش نکنید.

وی نسبت به حذف وعده سحری هشدار داد و خاطرنشان کرد: پرهیز از مصرف چای، قهوه و کولا که حاوی کافیین بوده و مضر تلقی می‌شود، ضروری است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ماه رمضان مصرف لبنیات تغذیه در ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۳۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه

محمدرضا نادری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پیرو گزارشات مردمی با سامانه ۱۹۰ و کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان یک واحد غیر مجاز و زیر زمینی تولید لبنیات سنتی در کرمانشاه کشف و ضبط شد.

وی افزود: این واحد در شرایط غیر بهداشتی اقدام به تولید لبنیات (پنیر سنتی)، انواع ترشیجات و انواع شوریجات نموده و در شرایط غیربهداشتی و نامناسب انبار می‌کردند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: مواد غذایی غیر بهداشتی پس از کشف و با هماهنگی با اداره اماکن، نیروی انتظامی و مرجع قضائی از چرخه مصرف خارج و مکان مورد نظر پلمپ گردید.

وی ادامه داد: همشهریان می‌توانند بصورت ۲۴ ساعته تخلفات بهداشتی را با سامانه ۱۹۰ در میان بگذارند.

کد خبر 6091363

دیگر خبرها

  • اثرگذاری رسانه ملی در مصرف بهینه انرژی/ ثبت دستاورد‌های وزارت نیرو در قالب تولیدات نمایشی ضرورت دارد
  • مردم از مصرف قارچ خودرو در طبیعت خودداری کنند
  • کار‌هایی که به مغز آسیب می‌رساند
  • انواع خدمات پذیرایی هتل‌ ها و تورها | از ‌‌‌BB تا UALL
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • مروری بر جنایات گروهک منافقین؛ترور یک نوجوان پیش چشمان مادر
  • «نمک دریا» حاوی ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی است/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • این مواد غذایی را با نوشابه نخورید
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند!
  • غنی‌ترین منابع طبیعی کلسیم