Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، جلیل نصیری مدیر گروه بهداشت محیط استان زنجان افزود: همه ساله با آغاز ماه مبارک رمضان نظارت‌های جدی بر مراکز تهیه و تولید مواد غذایی به ویژه قنادی‌ها افزایش می‌یابد که در صورت مشاهده موارد و گزارش‌های مردمی با متخلفان برخورد می‌شود.

او اضافه کرد: با توجه به شرایط کرونایی کشور و توجه به فاصله گذاری اجتماعی و تشکیل اکیپ‌های مختلف با همکاری دستگاه‌های متولی امر موضوع نظارت‌ها بر مراکز عرضه مواد غذایی به ویژه قنادی‌ها و اماکن عمومی از قبیل بازار زنجان، بانک‌ها و پیشخوان‌ها، آرامستان‌ها، ترمینال‌ها نیز در سطح استان با جدیت بیشتری آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسؤول ادامه داد: طی این ماه فعالیت صنوف غیرمرتبط برای عرضه زولبیا و بامیه، آش و حلیم پزی افزایش یافته چراکه رعایت نکردن ضوابط بهداشتی مشکلاتی بوجود می‌آورد و بر این اساس توصیه می‌شود، شهروندان مواد غذایی مورد نیاز خود را فقط از مراکز معتبر و شناسنامه دار تهیه کنند.

او اظهار داشت: در زمان حاضر با توجه به بیماری کرونا، بطور میانگین روزانه چهار مورد شکایت به سامانه ۱۹۰ در ارتباط مسائل بهداشتی این استان مربوط به صنوف مختلف به طور ویژه عدم رعایت فاصله گذاری در نانوایی‌ها گزارش می‌شود که موارد بلافاصله به کارشناس مربوطه ارسال و موضوع به دقت مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

نصیری افزود: تاکنون واحد‌های نانوایی این استان در خصوص فاصله گذاری اجتماعی جهت پیشگیری از انتقال ویروس کرونا با کارشناسان بهداشت محیط همکاری خوبی داشته‌اند، اما در این میان رعایت این اصل مهم از سوی هم استانی‌ها به ویژه شهروندان زنجانی بیش از گذشته ضروری است.

او اضافه کرد: بازدید‌های میدانی نشان می‌دهد واحد‌های نانوایی علاوه بر استفاده از مواد گندزدایی و ضد عفونی از اقلام پیشگیرانه و بهداشتی نیز برای شستشوی دست‌ها استفاده می‌کنند که این اقدامات بسیار مهم است.

مدیر گروه بهداشت محیط استان زنجان خاطرنشان کرد: فعالیت بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای استان به صورت شفیت صبح و بعداز ظهر از ساعات هشت صبح تا هشت شب، تعیین شده که در صورت نیاز و دریافت گزارشی خاص، مورد، پس از افطار نیز رسیدگی می‌شود.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ماه مبارک رمضان وزارت بهداشت بهداشت محیط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۴۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان

 روح الله شکری سرپرست مرکز بهداشت آبادان گفت:۹۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل استفاده در آبادان با اجرای طرح ضربتی بازرسی‌های بهداشتی از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی به منظور کنترل و نظارت وضعیت بهداشتی این مراکز کشف و توقیف شد.

او این اقلام کشف و توقیف شده را شامل انواع مواد غذایی، نوشیدنی‌ها، لبنیات و چیپس اعلام کرد.

به گفته این مسئول شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی به صورت ۲۴ ساعته می‎‌توانند با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند یا به صورت حضوری به مرکز بهداشت مراجعه کنند تا بدون اغماض با متخلفان بهداشتی برخورد شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • معدوم شدن بیش از ۲ تن مواد غذایی فاسد در تاکستان
  • کشف و معدوم سازی مواد غذایی فاسد در تاکستان
  • بهداشت حرفه ‌ای عمر مفید کارگران را افزایش می‌دهد
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • زنجانی‌ها منتظر شرایط جوی ناپایدار باشند
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • پرخطرترین شغل ها برای کارگران
  • بیماری‌های مُخِل سلامت کارگران
  • بازدید رایگان از موزه‌های سیستان و بلوچستان ویژه معلمان و اساتید