Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، رییس جمهور در این جلسه، ضمن تقدیر از تلاش کادر پزشکی و تولیدگران کشور، از مردم خواست دستورالعمل های بهداشتی را همچون گذشته رعایت کنند تا شاهد کاهش هرچه بیشتر ابتلا و مرگ و میر بر اثر کرونا در کشور باشیم.

 روحانی همچنین ضمن ابراز خرسندی از آمادگی کشور برای صادرات لوازم و تجهیزات مقابله با کرونا، دستورات لازم در این زمینه را صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 

تصویب مصوبات ستاد ملی زن و خانواده درخصوص محورها و مولفه های شاخص های خانواده

 دولت در ادامه، مصوبات ستاد ملی زن و خانواده در خصوص شاخص های خانواده را در ۱۰ محور و ۴۵ مؤلفه به تصویب رساند.

 بر اساس این مصوبه، دبیرخانه ستاد ملی زن و خانواده، کارگروهی  مرکب از دستگاه های مندرج در سیاست های کلی خانواده ابلاغی مقام معظم رهبری و قانون برنامه پنجساله ششم توسعه را جهت تدوین شاخص های اختصاصی ذیل مؤلفه های مذکور تشکیل داده و پس از نهایی شدن شاخص ها، نسبت به تصویب و ابلاغ آن اقدام  می نماید و با همکاری مرکز آمار ایران شناسنامه شاخص ها را نیز تدوین و ابلاغ می کند.

 گفتنی است، به استناد سیاست های یادشده و قانون مذکور، دستگاه های اجرایی موظفند اعتبارات لازم را در قالب بودجه سنواتی خود پیش بینی نمایند.

 

تصویب اساسنامه صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی

 دولت به موجب تکلیف قانونی مندرج در قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی و به منظور تسریع در ساماندهی فعالیت های هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی، اساسنامه صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی را به تصویب رساند.

 بر همین اساس، به منظور حمایت، توسعه و ترویج صنایع دستی و تشویق و تکریم هنرمندان، پیشکسوتان و فعالان بخش صنایع دستی و فرش دستباف و اعطای مجوز کاربری و بهره برداری از کلیه بناهای تاریخی و فرهنگی قابل احیاء، صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی صندوق دارای شخصیت حقوقی مستقل و به عنوان  مؤسسه ای غیرانتفاعی وابسته به وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طبق مفاد این اساسنامه و قوانین و مقررات مربوط فعالیت می کند.

 دریافت هرگونه تسهیلات و جلب مشارکت حسب مورد از بانک ها و مؤسسات مالی و اعتباری مجاز داخلی و خارجی، مشارکت مالی با اشخاص حقیقی و حقوقی برای احیاء و سرمایه گذاری در مراحل تولید و تجارت صنایع دستی، فرش دستباف و احیاء بناهای تاریخی و فرهنگی، بهره مندی از ظرفیت بخش غیردولتی از جمله برون سپاری در راستای انجام وظایف صندوق، و همکاری با نهادهای تخصصی داخلی و خارجی مرتبط با حوزه فعالیت های صندوق و استفاده متقابل از تجارب و منابع مالی و فنی آنها از جمله وظایف و اختیارات صندوق است.

 ارکان صندوق متشکل از هیات امناء، هیات مدیره و بازرس (حسابرس) که هیات امناء بالاترین مرجع تصمیم گیری و سیاست گذاری صندوق است و اعضای آن زیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری (رییس هیات امناء)، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر راه و شهرسازی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خواهد بود.

 

اصلاح آیین نامه اجرایی مجوز تضمین پرداخت پوشش تعهدات قراردادی شرکت های دولتی ایرانی

 دولت به منظور ممانعت از عدم جذب سرمایه گذاران خارجی مشتاق به روش ساخت، مالکیت و بهره برداری با اصلاح آیین‌نامه اجرایی موضوع مجوز تضمین پرداخت پوشش تعهدات قراردادی شرکت‌های دولتی ایرانی موافقت کرد.

 بر اساس این اصلاحیه، به منظور تجهیز و تامین منابع مالی مورد نیاز برای سرمایه گذاری و اجرای طرح‌های زیربنایی کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی مجاز است تضمن پرداخت بابت پوشش تعهدات قراردادی شرکت های دولتی ایرانی را که قرارداد مربوط به آن به اشکال مختلف ترتیبات قراردادی به ویژه ساخت، مالکیت و بهره‌برداری منعقد می‌کند، صادر نماید.

 

ورود موقت خودروهای سواری مورد نیاز سرمایه گذاران خارجی

 هیات وزیران به منظور مساعدت در تسهیل فرآیند ورود خودروهای شخصی سرمایه گذارن خارجی به عنوان مشوقی در راستای جذب سرمایه گذاری خارجی، افزایش اشتغال و رونق صادرات در چارچوب قوانین و مقررات موجود، آیین نامه اجرایی قانون امور گمرکی را اصلاح کرد.

 

افزایش تعرفه های ارائه خدمات هواشناسی و اقلیم شناسی

 هیات وزیران با توجه گذشت بیش از سه سال از ابلاغ آخرین مصوبه هیات وزیران درخصوص تعرفه های ارائه خدمات هواشناسی و اقلیم شناسی و ضرورت بروزرسانی آن، نسبت به اصلاح این تعرفه ها اقدام کرد.

  بر این اساس، متوسط رشد نرخ خدمات ارائه شده از سوی سازمان هواشناسی کشور درخصوص اطلاعات خام یا پایه، اطلاعات پردازش یافته، خدمات ویژه هواشناسی، نشریات و خدمات فنی، مطابق با نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی افزایش یافت.

 

معافیت مالیاتی تجهیزات اهدایی دولت ژاپن به شرکت کنترل کیفیت هوا

  با تصمیم هیات وزیران، تجهیزات اهدایی دولت ژاپن به شرکت کنترل کیفیت هوا از شرکت های زیرمجموعه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به منظور کاهش آلودگی هوا، از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شد.

 

تعیین نماینده و اعلام نظر دولت درخصوص طرح های نمایندگان مجلس شورای اسلامی

 دولت در ادامه، ضمن اعلام نظر در خصوص تعدادی از طرح‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نماینده خود برای پیگیری این موضوعات تعیین کرد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: صنایع دستی و فرش دستباف فرش دستباف و احیاء بهره برداری تاریخی و فرهنگی هیات وزیران شاخص ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۲۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین

ایسنا/هرمزگان با توجه به طرح های فعال در استان و تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد اشتغال پایدار بازدید از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک توسط اعضاء هیات تجاری و اقتصادی استان هرمزگان صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان، در دومین روز از سفر اعضای هیات تجاری و اقتصادی استان هرمزگان به کشور چین، آنان از بزرگترین نمایشگاه لاستیک و پلاستیک در این کشور بازدید کردند.

خلیل قاسمی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در این بازدید اظهار کرد: با توجه به سفر هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان به کشور چین امروز اعضای هیات از نمایشگاه مذکور در راستای ایجاد صنایع پایین دستی و پترو پالایشگاهی بازدید کردند.

وی افزود: با توجه به طرح های فعال در استان و تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد اشتغال پایدار موضوع بازدید از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک صورت گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان بیان کرد: در همین راستا دوتا از واحدهای صنعتی تولید کننده جهت طرح توسعه واحد تولیدی خود اقدام به عقد قرارداد کردند.

قاسمی اذعان کرد: بسته بندی های صیفی جات که گاها با ضایعات مواجه می شدند نیاز به اصلاح خط تولید داشتند که در این سفر واحد تولیدی پتروپلاستیک پدیده بندر با عقد قرارداد با طرف چینی، خط تولید طرح توسعه این واحد بسته شد.

وی افزود: واحد تولیدی آب حیات شهرستان رودان نیز برای احداث خط تولید آبهای طعم دار قراردادی در این نمایشگاه امضاء کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان تصریح کرد: در این سفر به سرمایه گذاران متعهد شدیم که خطوط تولیدی که در کشور مورد نیاز است و تولید نمی شوند و می توانند این تولیدات در صادرات غیرنفتی و یا تکمیل زنجیره ها کمک رسان باشند، در ثبت سفارش و واردات آنها، حمایت کنیم.

خلیل قاسمی قاسمی گفت: واحد تولید کننده قطعات بتنی و متدهای سبک ساختمانی در بندرعباس نیز به توافقاتی جهت خرید سی دی های تولیدی PVC شد.

اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان نیز در حاشیه بازدید از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک اظهار کرد: یکی از سیاستهایی که برای توسعه واحدهای پایین دستی با استقرار در شهرکهای صنعتی و نواحی صنعتی که ۷ نواحی صنعتی در سال گذشته راه اندازی شد، حمایت از این واحدهای صنعتی مستقر در آنجاست.

وی افزود: تامین تسهیلات تکمیلی تبصره ۱۸ و واردات تجهیزات و ماشین آلات به روز و مورد نیاز واحدهای تولیدی و همچنین آشنایی تولید کنندگان و صنعتگران در محیطهای نمایشگاهی بین المللی می‌تواند مثمر ثمر باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان بیان کرد: سیاست گذاریهایی که برای رونق بخشی شهرکها و نواحی صنعتی داشته ایم، حضور تولید کنندگان در این نمایشگاه تاثیر بزرگی داشته است.

وی در پایان گفت: در بازدید از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک، واحدهایی که در این بخش فعالیت داشتند با حضور در این نمایشگاه بخشی از مذاکرات خود را انجام دادند که با امضای قرارداد به شکل عملی در استان هرمزگان شاهد به بهره برداری این صنایع خواهیم بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شگفتی هیات‌های تجاری قطر و ترکیه از توانمندی صادراتی دانش بنیانها
  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • حضور ۲ هزار بازرگان خارجی و ۸۰ کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد/ میزبانی از ۲ هزار تاجر خارجی
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور