Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:07:46 GMT

ویروس کرونا به ورزش زنجان سایه افکنده است

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۲۵۴۹۴

علی خلیلی شامگاه یکشنبه در مجمع انتخابات هیات تکواندو زنجان که با حضور سیدمحمد پولادگر رییس فدراسیون تکواندو در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان برگزار شد، افزود: امروز کشورهای جهان ازجمله ایران در سایه شیوع ویروس کرونا قرار گرفته و در واقع در شرایط ویژه و استثنایی هستیم و همه تلاش ها بر این است که از این شرایط با حداقل آسیب ها و به سلامت عبور کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: بیماری کرونا باعث شد تا باشگاه‌ها و اماکن ورزشی نیز به خاطر حفظ سلامت فعالان در عرصه ورزش و پیشگیری از ابتلاء افراد به این بیماری کشنده، تعطیل شوند.

خلیلی ادامه داد: با بسته شدن درب باشگاه ها و اماکن ورزشی اعم از دولتی و خصوصی، بسیاری از باشگاهداران به لحاظ کسب درآمد متضرر شدند که این اداره کل برای جلوگیری از زیان بیشتر و جبران بخشی این ضررها، دست به کار شد و با توانمندی هرچه تمام پویش بخشودگی اجاره بهاء اماکن و باشگاه های ورزشی را راه اندازی کرد که مورد استقبال نیز قرار گرفت.

وی تصریح کرد: این اداره کل در راستای حمایت از باشگاهداران، اجاره بهاء ۱۰۱ مکان ورزشی زنجان را که دولت به بخش خصوصی واگذار کرده از اسفند ماه ۹۸، مورد بخشودگی قرار داده است.

خلیلی با بیان اینکه اجاره بهای اماکن ورزشی دولتی که به بخش خصوصی واگذار شده، تاپایان اردیبهشت ماه بخشیده شده است، افزود: اجاره بهاء این اماکن ورزشی بطور ماهانه ۲۰۰ میلیون تومان است که تا پایان اردیبهشت (سه ماه اسفند، فروردین و اردیبهشت) ۶۰۰ میلیون تومان می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه حوزه ورزش، آسیب فراوانی را از این ویروس منحوس، دیده است گفت: آسیبی که ویروس کرونا به ورزش قهرمانی و همگانی و فعالان این عرصه وارد کرده است در این زمان کوتاه، قابل بیان نیست.

خلیلی با بیان اینکه باشگاه‌های خصوصی بیشترین آسیب و ضرر و زیان را با شیوع ویروس کرونا دیده اند افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون، شاید ۱۰ها میلیارد تومان خسارت به ورزش این استان وارد آمده که امید است با سفید شدن وضعیت و عادی شدن شرایط، فعالیت باشگاه ها نیز از سر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه باید برنامه جامع و مناسبی را برای پساکرونا داشته باشیم، اظهار داشت: این اداره کل به همین منظور، تدابیر لازم را انجام داده است که آن را به هیات های ورزشی زنجان ابلاغ خواهد کرد.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز گفت: با توجه به تلاش های صورت گرفته، ورزش این استان در مسیر سلامت، آرامش و  توسعه قرار گرفته است.

محمدعلی حمزه پور با بیان اینکه در راستای پیشگیری و مقابله با این ویروس منحوس، فداکاری های بسیاری از سوی عموم مردم و تلاش‌های زیاد از سوی مسوؤلان در این ایام صورت گرفته است که قابل تقدیر است.   

وی به ورزش تکواندو استان زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: امروز این رشته ورزشی با توجه به تلاش ها و زحمات فدراسیون، هیات ها، مربیان و ورزشکاران، جزو مهمترین رشته های ورزشی شده است و وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک، روی تکواندو حساب بازکرده اند.

حمزه پور، جایگاه خوب و مناسب تکواندو زنجان در سطح کشور را مورد تاکید قرار داد و افزود: تکواندو این استان از قدمت بالایی برخوردار است که به دست شهید پرویز عطایی در این استان بنیانگذاری شد.  

وی تصریح کرد: این رشته ورزشی زنجان از ورزشکاران و مربیان توانمند و مجربی برخوردار است و تاکنون فخرآفرینی های زیادی را برای استان و کشور به ارمغان آورده اند.

در مجمع انتخابات هیات تکواندو استان زنجان، علی سپهری با کسب ۱۱ رای از ۱۷ رای ماخوذه، برای چهار سال آتی به عنوان رییس جدید این هیات انتخاب شد.

رییس هیات جدید تکواندو استان زنجان نیز گفت: همه تلاش خود را برای رشد و تعالی و شکوفایی این رشته ورزشی به کار خواهم بست تا بلکه بتوانیم لایق اعتماد اعضا مجمع باشم.

علی سپهری افزود: انجام کارها و امورات و تصمیم گیری ها به صورت هیاتی خواهد بود تا بتوانم این بار سنگین را در طول چهار سال آتی با موفقیت و سرافرازی به سر انجام برسانم و شرمنده دین شما عزیزان و دیگر فعالان در این عرصه، نباشم.

وی خطاب به اعضا مجمع انتخابات با تاکید براینکه باید در طی این مدت هم‌افزایی داشته و ید واحد باشیم، اظهار داشت: به عنوان رییس جدید این هیات بر کمک تک تک اعضا حساب باز کرده ام و به منظور رشد و توسعه این رشته ورزشی زنجان از نظرات، پیشنهادات و راهکارهای شما و همه فعالان در این عرصه، استقبال خواهم کرد.

برچسب‌ها اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان مجمع انتخاباتی فدراسیون تکواندو زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان مجمع انتخاباتی فدراسیون تکواندو زنجان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان مجمع انتخاباتی فدراسیون تکواندو زنجان کل ورزش و جوانان استان زنجان رشته ورزشی ویروس کرونا ورزشی زنجان اماکن ورزشی باشگاه ها اداره کل تلاش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۵۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در زنجان

مدیرکارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: بر اساس قانون هرگونه به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در واحدهای کارگاهی استان زنجان ممنوع است و متخلفان جریمه و مجازات می‌شوند.

اسماعیل آقاجانلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: بر اساس قانون هرگونه به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در واحدهای کارگاهی استان زنجان ممنوع است و متخلفان جریمه و مجازات می‌شوند.

وی از فعالیت مستمر گشت‌های مشترک اداره کار، فرمانداری‌ها و فراجا در سطح استان برای شناسایی نیروهای کار غیرمجاز خارجی خبر داد و یادآور شد: میزان جریمه سال‌جاری کارفرمایان متخلف که اقدام به استفاده از اتباع خارجی فاقد مجوز کار می‌کنند، به استناد بند (ج) ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مبنی بر اعمال جریمه به میزان پنج برابر حداقل دستمزد روزانه است.

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان افزود: جریمه به‌کارگیری اتباع بیگانه در سال‌جاری چیزی حدود یک میلیون و ۱۹۴ هزار تومان است که البته این جریمه برای بار اول تخلف است و اگر تکرار شود، کارفرما به مجازات حبس نیز محکوم می‌شود.

آقاجانلو با بیان اینکه به‌کارگیری نیروی کار غیرمجاز خارجی در استان بیشتر در مزارع کشاورزی و در فصل برداشت محصولات، کارهای ساختمانی و گاوداری‌ها صورت می‌گیرد، اظهار کرد: این موضوع در کارگاه‌های تولیدی و صنعتی استان وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت سیاسی در روند حضور کارگران تأثیرگذار بوده و این روند در استان زنجان از سال ۱۴۰۰ تاکنون صعودی بوده است، اضافه کرد: سال ۱۴۰۰ حدود ۴۰ کارفرمای متخلف در استان شناسایی شد که این آمار در سال ۱۴۰۱ به ۱۷۴ کارفرما در سال گذشته به ۳۰۰ کارفرما رسید.

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان تعداد کارگران افغانی شناسایی شده را ۹۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: کارفرمایان متوجه تبعات سو ء باشند.

وی تصریح کرد: بنابراین از شهروندان و از کارفرمایان می‌خواهیم از اجاره محل و کارگاه به این افراد خودداری کنند و اگر کارگاه تعطیلی باشد و به صورت تیمی در آنجا سکونت کنند جلوگیری کنند.

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان همچنین از شهروندان خواست تا برای صیانت از فرصت‌های شغلی، اشتغال غیرقانونی اتباع خارجی در سطح این استان را گزارش کنند.

کد خبر 749052

دیگر خبرها

  • سایه مالک نساجی بر سر ورزش ایران مستدام!
  • معلمان ورزش در خط مقدم پرورش قهرمانان ورزشی هستند
  • سرانه فضای‌ورزشی مهاباد ۳۵ سانتی‌مترمربع است
  • استقرار نمایندگی اداره ورزش و جوانان در شهر صدرا
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • آئین گرامیداشت شهید «محسن حسین نیا» در زورخانه کن برگزار شد
  • کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری و ۴۰ مدال برون مرزی توسط ورزشکاران قمی
  • استفاده از توان جهاد دانشگاهی زنجان برای خدمت به جوانان ضروری است
  • بدنسازان زنجان سال گذشته ۵۰ نشان کشوری کسب کردند
  • ممنوعیت به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در زنجان