Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم، «مصطفی کاویانی» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم در برنامه گفتگوی خبری گفت: تفاهمی با شهرداری قم به منظور اختصاص مکانی برای کارگران ساختمانی صورت گرفته که قرار است تا پایان خرداد انجام شود و در نتیجه کارگران نیازی به حضور در میادین شهر نخواهند داشت و هم به‌کارگیری آنها از طریق سامانه صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وضعیت پیش آمده در بحران کرونا  و بیکاری کارگران اظهار کرد: تا اسفند ماه سال گذشته در استان قم تنها دو هزار و ۱۵۰  نفر بیمه بیکاری دریافت می‌کردند اما با شیوع کرونا ۱۲  هزار و ۵۰۰ نفر متقاضی دریافت بیمه بیکاری شدند که مجموعا به ۱۴ هزار و ۶۵۰ نفر رسیدند.

وی تاکید کرد: البته ۹ هزار نفر از این تعداد مشمول قانون کار بودند و خیلی از این افراد هم بعدا به علت بازگشت به کار انصراف از دریافت بیمه بیکاری خود را اعلام کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم در عین حال از نرخ بیکاری ۱۰ درصدی در قم خبر داد و گفت: هم اکنون چهل هزار نفر از جمعیت فعال چهارصد هزار نفری قم بیکار هستند.

کاویانی با اشاره به تصویب قانون ممنوعیت به‌کارگیری کارگران به صورت موقت تصریح کرد: به موجب مصوبه هیات وزیران در کارهای غیرمستمرحداکثر مدت قرارداد مدت موقت ۴سال تعیین شده و بعد از چهارسال تا پایان کار حق اخراج وجود ندارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم همچنین هر نوع قرار داد سفید امضا با کارگران را منتفی دانست و خاطرنشان کرد: قراردادهای سفید امضا در صورت اثبات در مراجع قضایی فاقد اعتبار است.

وی همچنین بیمه کارگران را مورد توجه قرار داد و گفت: اگر کارفرمایی کارگرش را بیمه نکند علاوه بر الزام به پرداخت، مشمول جریمه هم می‌شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ساماندهی کارگران ساختمانی کار و رفاه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۶۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت کار بدنبال بهبود امنیت شغلی کارگران است

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: وزارت کار در سال جاری با اجرای برنامه هایی تلاش خواهد کرد دغدغه جامعه کارگری درباره امنیت شغلی را رفع کند.

خلیل‌احمد سلامی امروز سه شنبه در جشن روز کارگر که به میزبانی تشکیلات خانه کارگر استان برگزار شد، اظهار کرد: قشر پر تلاش کارگری در خط مقدم مقابله با جنگ اقتصادی و تحقق شعار سال قرار دارد.

وی افزود: در این جنگ نابرابر که بواسطه تحریم‌های ظالمانه به ایران عزیز تحمیل شده است، کارگران و کارفرمایان همت و تلاش خود را برای خودکفایی کشور بکار گرفته اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به جایگاه کارگران در دین مبین اسلام اشاره و ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طبق وظایف ذاتی خود و راهبری منویات مقام معظم رهبری، ارتقای وضعیت معیشتی و تأمین امنیت شغلی قشر کارگری را امسال دنبال می کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دو هزار کارگر ساختمانی در میاندوآب بیمه ندارند
  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری باید تک رقمی شود
  • قانون اصلاحی بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی ابلاغ شد
  • فعالیت اقتصادی ۲۴۰ هزار بیمه شده کارگری در سیستان وبلوچستان
  • وزارت کار بدنبال بهبود امنیت شغلی کارگران است
  • نقدی شدن کالابرگ الکترونیکی باعث ایجاد تورم میشود
  • بیش از ۳ میلیون و۷۰۰ هزار کارگر بیمه‌شده زن هستند
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • امنیت شغلی در گرو رونق تولید/ بیمه کارگران ساختمانی پیگری می‌شود