Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@16:46:53 GMT

دفاع مقدس اوج اقتدار انقلاب اسلامی را به دنیا نشان داد

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۲۶۵۵۹

دفاع مقدس اوج اقتدار انقلاب اسلامی را به دنیا نشان داد

قاسم زاده جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور با تاکید بر اینکه دفاع مقدس اوج اقتدار انقلاب اسلامی را به دنیا نشان داد،گفت: اینکه دفاع مقدس به عنوان گنج عظیم یاد می شود از این جهت است که می توان صدها سال از این فرهنگ غنی و ارزشمند استفاده کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ امیر سرتیپ دوم محمد فهمیده‌قاسم‌زاده جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور شامگاه یکشنبه در آیین معارفه مدیرکل جدید حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: حامل پیام گرم و صمیمانه سردار کارگر ریاست بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور به مردم فهیم، انقلابی و شهید پرور استان مرکزی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شعار سال بیان کرد: در سالی که مزین به جهش تولید است باید با تاسی از فرهنگ غنی و ارزشمند دفاع مقدس همانگونه که قوی هستیم باید قوی تر شویم و قوی بمانیم.

فهمیده افزود: استراتژی باید قوی باشیم یک استراتژی مهم و اثر گذار است که می توان با کمک این استراتژی بسیاری از مسائل از جمله تحقق شعار سال را محقق کرد.

وی با بیان اینکه در آستانه چهل سالگی دفاع مقدس هستیم، گفت: در سال جدید چهل سالگی دفاع مقدس را در پیش داریم و همانگونه که چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتیم و با بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری که آینده انقلاب را ترسیم کردند شروع کردیم،باید فصل نویی در سالجاری برای دفاع مقدس رقم بزنیم.

جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور با بیان اینکه مقام معظم رهبری با بیانیه گام دوم یک افق روشنی از آینده را ترسیم کردند،گفت: رهبرمعظم انقلاب با بیانیه گام دوم امیدآفرینی کردند و مسئله نسل جوان را در پیشبرد آینده انقلاب مهم دانستند.

وی ادامه داد: در ورود به چهلمین سال دفاع مقدس باید با برنامه های هدفمند و مشخص که از سوم خرداد شروع می شوو تا هفته دفاع مقدس ادامه خواهد داشت باید بتوانیم این فرهنگ غنی و ارزشمند را قوی تر کنیم تا نسل آینده بهتر بتواند از آنها استفاده کنند.

فهمیده با بیان اینکه یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی نعمت بزرگ ولایت فقیه است، گفت: قبلا در کشور از این نعمت بزرگ برخوردار نبودیم ولی این نعمت به عنوان بخش بزرگ تاریخ تشییع حاصل شده است.

وی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس از عنایات بزرگ خداوند به ملت ایران است،گفت: در استانی هستیم که امام بزرگوار مان متعلق به این استان است و ۶۲۰۰ شهید تقدیم انقلاب شده و می توان گفت این استان سهم به سزایی در دفاع مقدس داشته است.

جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور با بیان اینکه تاسیس نهادهایی همچون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،بسیج مستضعفین و تشکیل ارتش انقلابی از هوشمندی های حضرت امام بود که امروز حاصل این هوشمندی به وضوح مشخص است،گفت: همچنین پای کار آوردن مردم توسط حضرت امام برای دفاع از کشور از هنرمندی ها و ابتکار ات دیگر بود و این از آرزوی دیرین تاریخ تشیع بود که توسط امام به وقوع پیوست.

فهمیده با تاکید بر اینکه جبهه مقاومت و نهضت مقاومت در امتداد دفاع مقدس است،گفت: شهید سلیمانی که خود از دفاع مقدس بود با تقویت جبهه مقاومت این راه را برای ما هموار کردند.

وی ادامه داد: نهضت مقاومت امروز تمام قد در برابر استکبار جهانی ایستاده و این روحیه استکبارستیزی برگرفته از همان دوران ارزشمند دفاع مقدس است.

جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور با اشاره به اینکه در سالروز عملیات بزرگ و مهم بیت المقدس هستیم،گفت: همانگونه که امام فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد،بزرگترین عملیات نیز که در سال ۶۱ رقم خورد این عملیات بود که دشمن را به طور کامل بیرون کرد و رژیم بعث عراق که خیال تصرف تهران را داشت به زانو درآورد.

وی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس اوج اقتدار انقلاب اسلامی را به دنیا نشان داد،گفت: اینکه دفاع مقدس به عنوان گنج عظیم یاد می شود از این جهت است که می توان صدها سال از این فرهنگ غنی و ارزشمند استفاده کرد.

فهمیده با اشاره به اینکه امروز بر خود می بالیم که در انقلاب اسلامی قرار داریم،افزود: امروز از نعماتی همچون ولایت فقیه و جبهه مقاومت برخوردار هستیم و اینها همه عنایات خداوند به ملت ایران است.

وی ولایت فقیه،نیروهای مسلح و مردم انقلابی در کشور را هسته معنوی انقلاب خواند و افزود: امیدواریم همه با تحقق بیانیه گام دوم تا ظهور حضرت مهدی(عج) از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.

جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور در پایان خاطر نشان کرد: اولویت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در استان تکمیل فیزیکی و محتوایی مرکز و موزه دفاع مقدس است و این موزه متعلق به همه مردم می باشد و همه باید برای بهره مندی بهتر نسل جوان برای تکمیل آن تلاش کنند.

در این جلسه از خدمات مصطفی مشایخی مدیرکل سابق تقدیر و سرهنگ غلامرضا کریمی به عنوان مدیرکل جدید بنیاد حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس استان مرکزی معرفی شد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: فرهنگ غنی و ارزشمند انقلاب اسلامی دفاع مقدس بیانیه گام دوم دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۶۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است

سردار نادر ادیبی مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره گرامیداشت شکست حمله نظامی آمریکا در طبس گفت: فراموشی و تحریف دو خطر عمده است که وقایع تاریخی را تهدید می‌کند. وظیفه داریم از فراموشی و تحریف جلوگیری کنیم و حوادث گذشته انقلاب را برای مردم به خصوص جوانان مرور کنیم. ذهن آنها را باید توجه بدهیم که آنچه از نظام تاکنون گذشته جز حقانیت ملت ایران که برگرفته از معارف دینی است، نبوده است.

وی افزود: ظلم دولت آمریکا و ظلم مستکبران عالم مساله‌ای است که باید با دقت با آن رو به رو بشویم. بخشی از استقلال و پیروزی‌های کشور ما در آینده مربوط به این است که جوانان ما از قوت قلبی مانند قوت قلب جوانان دوران انقلاب و دفاع مقدس برخوردار باشند. حوادث مهم و تاثیرگذار این انقلاب از جمله شکست حمله نظامی آمریکا در طبس و خیلی دیگر از وقایع مهم که جوانان آنها را درک نکرده اند باید برایشان بازگو شود تا به فراموشی سپرده نشود. این حوادث و وقایع باید نسل به نسل منتقل شود و آیندگان با آنها آشنا شوند. کشور ایران که در دوران طاغوت سلطه پذیر بود، امروز به یکی از محورهای مهم قدرت در منطقه تبدیل شده و پرچم فضیلت را برافراشته است.

مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به عملیات وعده صادق و پاسخ مستقیم ایران به حمله اسراییل به کنسولگری ایران در دمشق اشاره کرد و گفت: عملیات وعده صادق اقتدار و ایستادگی ملت ایران را به جهانیان نشان داد. موضوع مقاومت دستاورد انقلاب اسلامی است؛ در گذشته موضوعی به نام مقاومت در مقابل مستکبرین مطرح نبود، این موضوع که با فرهنگ قرآن و معارف دینی ما آمیخته، ملت ایران را به یک ملت بزرگ و تعیین کننده برای آینده و سعادت بشریت تبدیل کرده است. مبارزه و ایستادگی‌هایی که امروز بر علیه اسرائیل و مستکبرین عالم در جبهه مقاومت شکل گرفته، محصول مقاومت ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس است. وعده صادق از دوران دفاع مقدس وجود داشت و تقدیم بیش از ۲۲۰ هزار شهید در این دوران اثبات می‌کند که مردم بر وعده خودشان صادق هستند و تا رسیدن به پیروزی کامل ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6087336 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی
  • عملیات وعده صادق اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در دنیا اثبات کرد
  • عملیات وعده صادق تنها گوشه‌ای از اقتدار نظامی کشور
  • نیرو‌های مسلح ایران اسلامی در اوج اقتدار در منطقه و جهان
  • نیروهای مسلح ایران در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است