Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@18:30:45 GMT

ثبت تغییرات شرکتهای سهامی خاص و مسئولیت محدود با هانا ثبت

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۲۶۷۷۷

ثبت تغییرات شرکتهای سهامی خاص و مسئولیت محدود با هانا ثبت

هر شرکت پس از ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها، ممکن است نیاز پیدا کند تا اطلاعات خود را تغییر دهد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام هاناثبت، این تغییر می‌تواند موضوعیت‌های مختلفی داشته باشد. در این مطلب درباره مراحل ثبت تغییرات شرکت‌های سهامی خاص و مسئولیت محدود صحبت می‌کنیم که هر کدام شرایط و ضوابط خود را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با هاناثبت همراه باشید.

مراحل ثبت تغییرات شرکت‌ها

 بسته به نوع شرکت شما این مراحل متغیر است. ما ابتدا درباره هرکدام به طور مجزا تعاریفی ارائه می‌دهیم و سپس تمامی مدارک و مراحل انجام این کار را بررسی می‌کنیم. درخواست تغییر شرکت برای موارد گوناگونی می‌تواند صورت بگیرد اما به طور کلی برای موارد زیر می شود درخواست ثبت تغییر داد:

تغییر افزایش سرمایه شرکت با مسئولیت محدود، نسبی، تضامنی

ثبت تغییر افزایش سرمایه شرکت‌های سهامی خاص

تغییر نقل و انتقال سهام شرکت‌ها

تغییر افزایش سرمایه همراه با ورود شریک جدید

تغییرات در موضوع انواع شرکت‌ها

تغییر آدرس شرکت

تغییر نام

تغییر نوع شرکت به انواع مختلف از شرکت‌ها

شرکت با مسئولیت محدود چه نوع شرکتی است؟

طبق تعریفی که قانون تجارت از شرکت با مسئولیت محدود می‌کند، هر شرکتی که بین دو تا چند نفر برای امور تجارتی تشکیل شده باشد جز این دسته قرار می‌گیرد. معمولاً در این شرکت‌ها هر یک از سهامداران مسئول قروض و تعهدات خود هستند و در مورد بدهی‌های شرکت محدود به مبلغ سرمایه‌گذاری در شرکت خواهند بود. شرکت با مسئولیت محدود در ایران تنها با حداقل دو نفر امکان ثبت دارد و هر گونه نقل و انتقال سهام در آن فقط از طریق دفتر اسناد رسمی ممکن است.

مراحل ثبت تغییر شرکت با مسئولیت محدود از تشکیل مجمع عمومی فوق العاده شروع می‌شود و بعد از تکمیل مدارک و موارد مورد نیاز که در ادامه خواهیم گفت، تغییرات مورد نظر ثبت می‌شود. این مراحل بسته به نوع تغییری که قرار است در شرکت داده شود متفاوت خواهد بود. برای مثال برای تغییر نام شرکت با مسئولیت محدود می بایست مراحل زیر طی شود.

مراحل ثبت تغییر نام شرکت با مسئولیت محدود

۱. ابتدا یک مجمع عمومی فوق العاده تشکیل می‌شود.

۲. سپس صورت‌جلسه تنظیم و به امضای کلیه شرکا با قید نمودن میزان سهم الشرکه خود در شرکت می‌رسد.

۳. چنانچه مجمع فوق‌العاده با اکثریت شرکاء تشکیل شود ارائه مدارک مثبته و رعایت تشریفات دعوت طبق اساسنامه شرکت و قانون تجارت ضروری است.

۴. مرحله بعدی انتخاب و عنوان نمودن نام اعضای هیأت نظارت در صورت جلسه است در صورتی که تعداد شرکا بیش از دوازده نفر باشد.

۵. امضای صورتجلسه توسط هیأت نظار تهیه می‌شود.

۶. با مراجعه به سامانه اداره ثبت شرکت‌ها به نشانیhttp://sherkat.ssaa.ir  اعلام درخواست تغییر نام به اداره محترم ثبت شرکت‌ها تسلیم خواهد شد.

۷. در ادامه ارسال مدارک از طریق پست به صورت سفارشی به آدرس ذکر شده در تاییدیه پذیرش صورت می‌گیرد.
و بعد از آن امضاء ذیل دفاتر ثبت پس از موافقت مسئول مربوطه انجام شده و آگهی ثبت می‌شود.

چه مدارکی در مراحل ثبت تغییرات شرکت نیاز است؟

به غیر از مراحلی که می‌بایست برای هر نوع تغییر به گونه متفاوتی طی شود، مدارکی که برای این اقدامات نیاز دارید هم اهمیت دارید. در اغلب این مراحل اداری نیاز به مدارک زیر خواهید داشت:

کپی از اساسنامه شرکت

کپی اظهارنامه

کپی از آگهی تاسیس

کپی آگهی روزنامه

کپی از آخرین تغییرات در صورت وجود

کپی شناسنامه و کارت ملی اعضاء هیئت مدیره کنونی یا در صورت درخواست تغییر هیئت مدیره، کپی شناسنامه و کارت ملی اعضا هیئت مدیره جدید

شرکت سهامی خاص چه نوع شرکتی است؟

بر اساس ماده ۲ قانون، شرکت سهامی خاص در واقع نوعی شرکت بازرگانی است که به عنوان شرکت‌های تجاری به حساب می‌آید. در این نوع شرکت‌ها کلیه سرمایه را شرکاء تامین می‌کنند. این سرمایه در ابتدا به قطعات سهام تقسیم شده و هر شریکی نسبت به مبلغ سهام خود مسئولیت خواهد داشت.

معمولاً افراد برای تاسیس شرکت به مواردی دقت کافی نمی‌کنند و در ادامه فعالیت دچار مشکل خواهند شد. و بعد از شناسایی تغییر نیاز به ثبت آن پیدا خواهند کرد. مراحل ثبت تغییرات شرکت‌های سهامی خاص بسته به نوع تغییری که می‌خواهند انجام دهند متفاوت خواهد بود.

برای ثبت تغییرات در شرکت های سهامی خاص چه مراحلی طی می‌شود؟

به طور کلی ایجاد هر نوع تغییری در شرکت‌های سهامی خاص می بایست ابتدا توسط نهادهای زیر تایید شود.

مجمع عمومی فوق العاده: که برای مواردی چون تغییر در نام، تغییر در مفاد اساسنامه، تغییر و الحاق موضوع، ادغام و انحلال شرکا، ورود و خروج اعضا می بایست مجمع عمومی فوق العاده تشکیل شود.

جلسه هیات مدیره: که برای تغییر در هیات مدیره، عزل و نصب مدیر عامل، تعیین صاحبان امضا در شرکت می‌بایست این جلسه تشکیل شده و صورت جلسه به صورت رسمی تهیه شود. بنابراین تصمیماتی در خصوص نام شرکت و امثالهم می‌بایست ابتدا در مجمع عمومی فوق العاده تصویب شود و از صلاحیت جلسه هیات مدیره خارج است.

مجمع عمومی عادی: برای مواردی چون تنظیم صورت‌های مالی و مالیاتی یا انتخاب اعضای هیات مدیره نیاز است که مجموع عمومی عادی تشکیل و این موارد به تصویب برسند.

با توجه به گوناگونی درخواست ها در این زمینه، لطفاً هرگونه سوال در زمینه مراحل ثبت تغییرات شرکت را با کارشناسان ما در هانا ثبت در میان بگذارید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هانا ثبت ثبت تغییرات شرکت مجمع عمومی فوق العاده شرکت با مسئولیت محدود شرکت های سهامی خاص برای موارد هیات مدیره تغییر نام نوع تغییر نوع شرکت شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۶۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر نام «مثبت آموزش» به «استودیو معلم»/ سیروس همتی مجری شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شبکه آموزش سیما، از امروز ۸ اردیبهشت سیروس همتی که معلم ریاضی دبیرستان است اجرای برنامه عصرگاهی «مثبت آموزش» را که به «استودیو معلم» تغییر نام داده، به عهده گرفته است. در این برنامه که به صورت ام سی از صبح تا عصر هر ساعت یک ربع روی آنتن می رود از معلمان حوزه های مختلف دعوت شده و دغدغه های آنها مطرح می شود.

همچنین در بخش هایی از این برنامه نیز فیلم های سینمایی ایران و جهان که مرتبط با شخصیت های ماندگار معلم در سینما بوده اند، پخش می شود.

توجه ویژه به نوجوانان و جوانان با معرفی استعدادها، بررسی روند مطالبات معلمان و مسایل مرتبط با آموزش و پرورش، آموزش های مرتبط با تغذیه دانش آموزان، مرور اتفاقات و رویدادهای مرتبط با نوجوانان و تلاش برای پرورش قوه خلاقه آنها از جمله رویکردهای برنامه است.

برنامه «مثبت آموزش» هر روز از ۸ صبح تا ۱۸ به صورت متناوب و در ۱۵ دقیقه پایانی هر ساعت پخش می شود.

کد خبر 6089934 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • تغییر نام «مثبت آموزش» به «استودیو معلم»/ سیروس همتی مجری شد
  • افت تراز یک پله‌ای ارزش دلاری بورس تهران!
  • لزوم تشکیل کارگروه مشترک برای ایجاد تغییر در طرح ترافیک
  • نظر رئیس پلیس راهور درباره تغییر طرح ترافیک تهران | این سه بزرگراه نیاز شدید به بهسازی آسفالت دارند
  • تغییر عرصه بین‌الملل به واسطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران
  • تغییرات نیم‌فصل مس را نجات داد/ شاکله اصلی تیم برای فصل آینده حفظ می‌شود
  • جمعیت جوان اصلی‌ترین مولفه قدرت و ثروت واقعی هر کشور
  • هشدار بارسا به ژاوی: رفتارت را درست کن
  • تجلیل از کارگران شرکتهای فرش آران و بیدگل
  • زیر تیغ