Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار فارس گفت: دانشگاه ها، مراکز علمی و پژوهشی و شرکت های دانش بنیان این استان تلاش خوبی برای مقابله با گسترش ویروس کرونا انجام داده اند که با توجه به ظرفیت های علمی استان همین انتظار نیز از آن وجود داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه کمیته علمی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان این که در ابلاغیه اقتصادمقاومتی موضوع توسعه دانش بنیان مورد توجه قرار گرفته است، اظهارداشت: حرکتی که امروز در مراکز علمی استان برای تبدیل تهدید کرونا به فرصت صورت گرفته، اقدامی دانش بنیان است که سلامتی را به ارمغان می آورد و رتبه علمی کشور را در رنکینگ جهانی ارتقا می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با اشاره به این که با فعالیت های علمی و پژوهشی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی جبهه جدیدی برای توسعه اقتصادی و ثروت آفرینی ایجاد شده است، افزود: در سند آمایش استان فارس نیز ایجاد صنایع هایتک و دانش بنیان مطرح شده است که طرح های پژوهشی مقابله با کرونا در همین راستا ارزیابی می شود. وی با بیان این که استان فارس با وجود دانشگاه شیراز، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و تعداد زیادی از مراکز علمی و پارک های علم و فناوری، مدعی قطب علمی و قطب پزشکی در جنوب کشور است، گفت: باید برای توسعه استان و حل مشکلات و دغدغه های مردم از این ظرفیت بالا بهره ببریم. استاندار فارس با اشاره به این که در زمینه مقابله با گسترش ویروس کرونا نیازمند مدل ها و تجهیزات پیش بینی و پیشگیری، تشخیصی، درمانی و بازپروری هستیم، ادامه داد: خوشبختانه در طرح های پژوهشی دانشگاه های استان بخش های مختلف مورد توجه قرار گرفته است اما اعتبارات استان بر اساس اولویت بندی و بر اساس نیازهای فوری تخصیص خواهد یافت. دکتر رحیمی اظهارداشت: به منظور تامین اعتبار طرح های پژوهشی در زمینه مقابله با ویروس کرونا از ظرفیت های خیرین حوزه سلامت و همچنین اعتبارات پژوهشی استان استفاده خواهیم کرد. نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر این که زمان بندی اجرای طرح های پژوهشی دانشگاه ها در زمینه مقابله با ویروس کرونا باید مورد توجه جدی قرار گیرد، گفت: به منظور حمایت از طرح های پژوهشی استان، بخش های تحقیق و توسعه واحدهای صنعتی استان باید با ریسک پذیری بالاتری وارد عرصه شده و به اجرای این طرح ها کمک کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استاندار فارس کرونا طرح های پژوهشی ویروس کرونا مراکز علمی دانشگاه ها دانش بنیان استان فارس طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۶۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، قاسم عمو عابدینی معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پیام تبریکی به مناسبت دهه سرآمدی آموزش، این دهه را فرصت مغتنمی دانست تا به ساحت آموزش که ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است، ادای احترام کنیم و تلاش‌های پیشگامان این عرصه را قدر بنهیم.

متن پیام تبریک قاسم عموعابدینی به شرح زیر است:

خدمت‌رسانی به جامعه، فرهنگ‌سازی و توسعۀ حرفه‌ای تدریس از جمله اهداف راهبردی دانشگاه‌های موفق دنیاست. جایگاه والای ایران در کسب دستاورد‌های علمی، مرهون تلاش‌های عالمانه و متعهدانه اعضای هیات علمی و یاوران علمی است که روشنی‌بخش مسیر اعتلای دانایی و فرهیختگی‌اند. بخش اعظم این تلاش‌ها در کلاس‌های درس که سنگر اصلی خدمت‌رسانی اساتید است، در تعامل اثربخش با دانشجویان رقم می‌خورد.

دهه سرآمدی آموزش فرصت مغتنمی است تا به ساحت آموزش که ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است، ادای احترام کنیم و تلاش‌های پیشگامان این عرصه را قدر بنهیم. توجه به کیفیت در آموزش عالی از لوازم نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است و همت ستودنی و کوشش خستگی‌ناپذیر بزرگ‌مردان و زنانی که طلایه‌داران علم‌آموزی و معرفت‌افزایی هستند، در تحقق دانشگاه حکمت‌بنیان و تمدن‌آفرین نقشی مهم و غیر قابل انکار دارد.

در دانشگاه ها، اساتید نه تنها از آثار علمِ آموزش، بهره‌مند هستند، بلکه در تولید آن مشارکت دارند و تولید این دانش منحصر به متخصصان آموزش نیست. تحقق دانشگاه تمدن‌ساز و حکمت‌بنیان و تحقق مرجعیت علمی و سرآمدی جهانی آموزش، نیازمند توجه جدی به مقولۀ آموزش است و بر این اساس رویکرد برنامه‌محوری، استادمحوری، شاگردپروری و اخلاق‌مداری در کانون توجه نظام آموزش عالی کشور بر اساس برنامه هفتم توسعه قرار دارد.

معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با تأکید بر نقش مهم اساتید در این مسیر، انتخاب سرآمدان آموزشی را مورد توجه قرار داده است. دهه سرآمدی آموزش در سال ۱۴۰۳ با شعار «سرآمدی آموزشی، هدفمندی و مردمی‌سازی آموزش» از هشتم تا هفدهم اردیبهشت ماه در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور با هدف تبیین جایگاه والای آموزش و تقدیر و تجلیل از سرآمدان آموزشی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور برگزار می‌شود.

در پایان، با تبریک دهۀ سرآمدی به همه تلاشگران عرصه آموزش در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، بر عهد خود، که حمایت همه‌جانبه از توسعه کیفی، نیازمحوری و مبتنی بر دانایی فرایند آموزشی است، تأکید می‌کنم و از همه دست‌اندرکاران برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر این مراسم دعوت می‌نمایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان
  • پورمختار: مراکز پژوهشی، راهکارهای عملی برای مشارکت مردم در جهش تولید ارائه کنند
  • تقویت حمایت از تولیدکنندگان با توسعه ارتباطات مجموعه‌های علمی
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند