Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، نمایندگان تهران و شوشتر با حضور در بیمارستان پارس تهران، از امین هادی پور محیط‌بان منطقه گتوند استان خوزستان عیادت کردند.

در این عیادت که با حضور طیبه سیاوشی نماینده مردم تهران و سهراب گیلانی نماینده مردم شوشتر و گتوند انجام شد، سرهنگ جمشید محبت‌خانی فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست ضمن بیان آماری از محیط‌بانان شهید و جانباز کشور از مجلس شورای اسلامی در خصوص تصویب قانون حمایت از محیط‌بانان و جنگل‌بانان تقدیر کرد و خواستار حمایت بیشتر از سوی مجلس شورای اسلامی به وضعیت محیط‌بانان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین محبت خانی توجه فوریتی بنیاد شهید انقلاب اسلامی به مساله پوشش شاهد و جانبازی برای محیط‌بانان آسیب دیده و خانواده‌های آنان را خواستار شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ضمن ابراز تاسف از رخداد چنین حوادثی برای قشر خدمتگذار محیط‌بان، آمادگی خود را برای پیگیری جدی و دقیق‌تر چالش‌ها و خلاء‌های قانونی موجود برای حمایت و پشتیبانی منسجم از یگان حفاظت محیط‌زیست کشور، اعلام کردند.

محیط‌بان امین هادی پور که شبانه مورد حمله مسلحانه اشرار و شکارچیان غیرمجاز منطقه گتوند خوزستان قرار گرفته است، از حدود دو هفته قبل در بیمارستان پارس تهران بستری است و با همراهی کادر پزشکی متخصص، اقدامات لازم برای درمان آسیب دیدگی جدی پای راست وی در حال انجام است.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی سازمان حفاظت محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی سازمان حفاظت محیط زیست مجلس شورای اسلامی سازمان حفاظت محیط زیست مجلس شورای اسلامی حفاظت محیط زیست محیط بانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۶۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ عبدالرحمن زحمتی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: هر سال با شروع فصل بهار، زاد و ولد حیوانات وحشی آغاز می‌شود و زیر چتر حمایت و حفاظت محیط‌بانان حفاظت محیط زیست به زندگی خود ادامه می‌دهند و زنده‌گیری نوزادان حیات‌وحش پیگرد قانونی دارد.
معاون حفاظت محیط زیست خراسان شمالی هم در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به آغاز فصل زایش وحوش گفت: محیط بانان پارک‌های ملی سالوک و ساریگل در شهرستان اسفراین نخستین بره‌های متولد شده‌ی امسال را مشاهده کرده اند.
روح الله لایق افزود: بارندگی‌های مناسب اسفند و فروردین ماه سبب رویش گیاهان و پوشش مناسب گیاهان در مراتع شده وشرایط برای زیست گونه‌های علفخوار همچون قوچ و میش اوریال، آهو و کل و بز مناسب است.
وی در ادامه گفت: فصل بهار گردشگران بیشتردر طبیعت حضور می‌یابند که توصیه می‌شود در صورت مشاهده نوزادان حیات وحش در طبیعت از لمس آنها خودداری کنند، زیرا موجب جدا کردن این نوزاد از چرخه طبیعی خواهد شد.

به علت نبود آگاهی ،بسیاری از نوزادان وحوش از چرخه طبیعت خارج می‌شوند
معاون حفاظت محیط زیست استان اضافه کرد: هر ساله در فصل بهار و زمان زادآوری حیات وحش، به علت نبود آگاهی بسیاری از مردم نسبت به برخورد صحیح هنگام مشاهده نوزادان حیات وحش در طبیعت، بسیاری از نوزادان از چرخه طبیعت خارج می‌شوند.
لایق از طبیعت گردان خواست از نزدیک شدن و نوازش بره‌ها و نوزاد وحوش خودداری کنند، چون نوزادان حیواناتی که با لمس و نوازش کردن و یا در آغوش گرفتن بوی انسان به خود گرفته اند، تلف می‌شوند.
در طبیعت و مناطق حفاظت شده‌ی خراسان شمالی ۶۵ گونه پستانداران زیست می‌کنند.

دیگر خبرها

  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی
  • بد عهدی در تجهیز محیط‌بان‌ ها |‌ از هزار خودروی مورد نیاز محیط بان‌ها تنها 25 خودرو تحویل شد
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • تحویل خودرو‌های عملیاتی به محیط بانان کشور
  • معضل مدیریت پسماند چهارمحال و بختیاری بدون راهکار مانده است
  • ساماندهی محل دفن پسماند گتوند در کوتاه مدت
  • دولت، یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد/ آموزش حفظ محیط زیست باید از دوران کودکی آغاز شود