Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@18:06:21 GMT

ساخت دستگاه ضد عفونی‌کننده با بخار در تبریز

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۲۷۴۹۸

ساخت دستگاه ضد عفونی‌کننده با بخار در تبریز

این دستگاه، به جای پاشیدن مایعات ضدعفونی کننده، از بخار داغ برای از بین بردن ویروس ها استفاده می کند و هیچ رد و بویی از خود به جا نمی گذارد.

این دستگاه توسط یکی از واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، طراحی و ساخته شده است.

محمد مردانی، مدیرعامل سازنده دستگاه ضدعفونی کننده با بخار داغ به ایرنا گفت: فعالیت اصلی شرکت ما از ۶ سال قبل تاکنون ساخت دستگاه های ترمیم حرارت و گرم در جای آسفالت بوده است، اما با توجه به شیوع ویروس کرونا در ماه های اخیر تصمیم گرفتیم با تکیه بر تجربیات مان در زمینه طراحی و ساخت دستگاهی برای مقابله با این ویروس وارد گود شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره طرز عمل دستگاه ابداعی شرکت گفت: بخار خشک ماده ضدعفونی کننده در این دستگاه بسیار بالاست و همین امر موجب از بین رفتن لایه بیرونی ویروس کرونا و در نتیجه غیرفعال شدن آن می شود.

وی ادامه داد: از این دستگاه می توان برای ضدعفونی کردن ناوگان حمل و نقل عمومی، اماکن عمومی و دستگاه های خودپرداز بانک ها استفاده کرد.

مردانی گفت: اندازه این دستگاه بعد از تولید انبوه می تواند به یک سوم فعلی کاهش یابد و هر بار با استفاده از ۴۰ لیتر محلول قادر به ضدعفونی کردن فضایی به وسعت یکهزار مترمربع است.

وی افزود: ماده ضدعفونی کننده مورد استفاده در این دستگاه نیز مجوز سازمان بهداشت فدرال را دارد و برای سلامتی انسان مضر نیست.

وی اضافه کرد: این دستگاه با گازوییل کار می کند و قیمت هر دستگاه آن ۳۰ میلیون تومان است.

مردانی گفت: در صورت دریافت سفارش می توانیم روزانه سه چهار فقره از این دستگاه را که قیمت تمام شده آن بسیار پایین تر از نمونه مشابه خارجی است، تولید کنیم.

برچسب‌ها ویروس کرونا تبریز پارک علم و فناوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا تبریز پارک علم و فناوری ویروس کرونا تبریز پارک علم و فناوری ضدعفونی کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۷۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۵۸۷ میلیون کیلو وات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا

نوراله ادبی فیروزجائی مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا گفت: بیش از ۵۸۷ میلیون و ۴۳۲ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص در فروردین ماه امسال در نیروگاه شهید سلیمی نکا تولید شد.

او افزود: در این ماه بیش از ۶۱ درصد انرژی تولید شده در واحد‌های بخاری و حدود ۳۹ درصد در واحد‌های بلوک سیکل ترکیبی بدست آمد.

ادبی فیروزجائی گفت: در طول این ماه واحد یک بخار طبق برنامه به منظور انجام تعمیرات نیمه اساسی، ۳ واحد دیگر بخار نیز مجموعاً به مدت ۳۶ روز جهت انجام تعمیرات میاندوره‌ای و تعمیرات غیرمترقبه و واحد یک گازی نیز به مدت ۱۵ روز برای انجام بازدید دور‌های و تعمیرات غیر مترقبه در مدار تولید نبودند.

او همچنین با اشاره به ضرورت آمادگی کامل همه واحد‌های نیروگاهی برای تولید پایدار انرژی در تابستان، افزود: از ۱۴ برنامه تعمیراتی پیشبینی شده برای ارتقاء میزان آمادگی واحد‌ها جهت تولید پایدار انرژی مورد نیاز شبکه در فصل تابستان، از دهم مهر تاکنون ۱۰ برنامه تعمیراتی و نیز پروژه تعویض لوله‌های سقف بویلر واحد ۲ بخار به سرانجام رسید و تعمیرات نیمه اساسی واحد یک و میاندور‌های واحد ۳ بخار و پروژه لایروبی حوضچه آبگیر واحد‌های بخاری بیوقفه در حال انجام است و پیش بینی می‌شود تا قبل از شروع روز‌های اوج مصرف با انجام همه برنامه‌های تعمیراتی و پروژه لایروبی، واحد‌ها برای تولید پایدار انرژی آماده شوند.

نیروگاه ۴۵ ساله شهیدسلیمی نکا شامل ۴ واحد بخار، ۲ واحد گازی و یک واحد بخار در بلوک سیکل ترکیبی است که با انجام برنامه‌ها و پروژه‌های بازسازی، تعمیراتی و رفع چالش‌ها و محدودیت‌های تولید می‌تواند نقش بسیار موثری در پایداری شبکه برق کشور داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • کاهش هزینه‌های غربالگری سرطان پستان با دستگاه ایران‌ساخت
  • توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است
  • یک پیش‌بینی ترسناک از هوای تابستان امسال
  • برخورد جدی با دستگاه‌هایی که مرتکب ترک فعل شوند
  • اختلال محسوس قیمت مسکن در تبریز و تهران؛ آپارتمان ۹۰ تا ۱۵۰ متری چند؟
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • آمادگی نیروگاه نکا برای تامین برق در فصل گرم سال
  • دستگاه بلوک زنی
  • تولید بیش از ۵۸۷ میلیون کیلو وات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا
  • کشف یک باکتری عفونی خطرناک در ایستگاه ‌فضایی بین‌المللی