Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبری گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۳۶۵ تن گل محمدی از باغ‌های خراسان‌جنوبی برداشت شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا اکبری معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: برداشت گل محمدی در خراسان جنوبی آغاز شده است.

  وی افزود: سطح زیر کشت گل محمدی در استان خراسان‌جنوبی 260.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
7 هکتار است، که از این میزان 155.5 هکتار بارور و مابقی غیربارور است.   معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی خراسان جنوبی با بیان این‌که برداشت گل محمدی تا اواخر اردیبهشت‌ماه در خراسان جنوبی ادامه دارد، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود ۳۶۵ تن گل محمدی از باغ‌های استان برداشت شود.   اکبری عنوان کرد: گل محمدی با توجه به شرایطی که در خراسان‌جنوبی حاکم است یکی از گیاهان بسیار مقاوم به تنش‌های محیطی است و این استان ظرفیت فوق‌العاده‌ای در  تولید گل محمدی دارد.   وی خاطرنشان کرد: نیاز آبی بسیار کم، قابلیت کشت دیم، سازگار به شرایط آب و هوایی منطقه و مقاومت به تنش‌های محیطی موجود، قابلیت نگهداری پس از برداشت و قابلیت کشت در زمین‌های فقیر و سنگلاخی از مزایای کشت گل محمدی است.   معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت: بیشترین سطح زیرکشت گل محمدی در خراسان‌جنوبی به شهرستان سربیشه اختصاص دارد.   اکبری افزود: گل محمدی برداشت شده در خراسان‌جنوبی به‌روش‌های صنعتی و سنتی گلاب‌گیری می‌شود و علاوه بر مصرف در داخل استان به استان‌های همجوار نیز ارسال می‌شود.   وی از افزایش ۳۰ درصدی سطح زیرکشت گل محمدی در سال جاری خبر داد و گفت: تعداد بهره‌برداران گل محمدی در استان ۳۱۰ نفر هستند و در استان هفت واحد فرآوری داریم که ۵۰ درصد گل تولیدی استان را فرآوری می‌کند.   معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی خراسان جنوبی عنوان کرد: علاوه بر بحث‌های اسانس‌‌گیری و فرآوری غنچه از این گل، برای تغذیه زنبورهای عسل، تولید مربا و گلاب نیز استفاده می‌شود.   اکبری اظهار کرد: ۵۰ درصد دیگر گل محمدی تولیدی به خارج از استان صادر و غنچه این گل نیز از طریق یک شرکت خریداری و به هندوستان صادر می‌شود.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: خراسان جنوبی کشت گل محمدی گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۷۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاملات دستگاه‌ برای برگزاری انتخابات سالم افزایش یابد

استاندار خراسان جنوبی گفت: سطح تعاملات دستگاه‌های اجرایی استان برای برگزاری انتخابات سالم و رقابتی افزایش یابد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار تسنیم از بیرجند، جواد قناعت صبح امروز در ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی اظهار داشت: از چهار حوزه انتخابیه خراسان جنوبی در سه حوزه تکلیف انتخابات در مرحله اول مشخص شد و حوزه انتخابیه بیرجند، خوسف و درمیان به مرحله دوم کشیده شد که 21 اردیبهشت انتخابات مرحله دوم برگزار خواهد شد.

وی افزود: در مرحله دوم انتخابات حساسیت بیشتری وجود دارد، اینکه مرحله دوم انتخابات در مرکز استان برگزار می‌شود و در این مرحله بین دو داوطلب رقابت انجام می‌شود، لذا باید دقت لازم در مناظرات انجام شود. همه دستگاه‌ها باید در مرحله دوم انتخابات پای کار باشند تا در یک فضای سالم و رقابتی انتخابات برگزار شود.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: جلسه توجیهی با حضور دو داوطلب مرحله دوم انتخابات برگزار شود و پیش‌بینی‌های لازم درباره نیروهای پشتیبانی انجام و اگر لازم باشد، افراد مورد نظر در شعب اخذ رأی جایگزین شوند. با توجه به وقوع سیل در روزهای اخیر اگر سیل در جاهایی منجر به تخریب جاده‌ها شده است، باید پیش‌بینی‌های مورد نظر و تست دستگاه‌های احراز هویت به خوبی انجام شود. با توجه به شرایط آب و هوایی در صورتی که در روز انتخابات بارندگی داشته باشیم از یکی دو روز قبل از انتخابات پیش بینی‌های لازم باید توسط دستگاه‌های مربوط انجام شود.

قناعت با اشاره به پیش‌بینی‌ها انجام شده در مرحله اول انتخابات که با سردی هوا و بارش برف همراه بود گفت: از ساعت 8 صبح روز انتخابات باید همه دستگاه‌های احراز هویت در شعب اخذ رای فعال شوند. در مرحله دوم انتخابات سه شهرستان استان یعنی یک چهارم خراسان جنوبی درگیر برگزاری انتخابات هستند. در مرحله اول انتخابات هیچ موضوع امنیتی نداشتیم و انتظار داریم رسانه‌ها با حضور فعال در این موضوع، شاهد حضور حداکثری مردم در شهرستان‌های مورد نظر در مرحله دوم انتخابات باشیم. 

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: سطح تعاملات دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکلات احتمالی باید افزایش یابد، زیرا استانی در این زمینه موفق خواهد بود که سطح تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی آن بیشتر باشد و امیدواریم که ستاد انتخابات استان رتبه خوبی را در کشور در این زمینه کسب کند و انتخابات در فضای سالم و رقابتی با مشارکت خوب مردم و بدون هیچ مشکلی برگزار شود.

انتهای پیام/ 251

دیگر خبرها

  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • برداشت گل گاوزبان از باغات اشکورات رودسر
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ jk گل محمدی در خراسان رضوی
  • پیش‌بینی۲۸۷ شعبه أخذ رأی برای دور دوم انتخابات خراسان جنوبی
  • تعاملات دستگاه‌ برای برگزاری انتخابات سالم افزایش یابد
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰۰ تن گل محمدی در خراسان رضوی
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل