Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک معلم خرید خدمتی ضمن انتقاد از دستمزد ناکافی و حقوق شغلی نامناسب گفت: شرایط شغلی ما بسیار نامناسب است و به هچ وجه امنیت شغلی نداریم.

به گزارش ایلنا، یکی از وجوهِ «خصوصی‌سازی آموزش» پیدایش معلمان خرید خدمتی و اشتغال آنها در بخش خرید خدمات آموزشی است. این معلمان که دستمزد ناچیز خود را معمولاً با ماه‌ها تاخیر دریافت می‌کنند، از شرایط شغلی خود به هیچ وجه رضایت ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این معلمان می‌گوید: از سال ۹۳ در این طرح مشغول به کار هستم؛ آن اوایل قرارداد شغلی، پرداخت بیمه و میزان حقوق خیلی بهتر بود اما هرچه گذشت، اوضاع به سمت وخامت رفت. طوری که حقوق ناچیز ما را با ماه‌ها تاخیر می‌پرداختند و البته فاصله دریافتی ما با هزینه‌های حداقلی زندگی بسیار افزایش یافت.

این معلم که معتقد است با ۴۰ سال کار کردن هم نمی‌تواند بازنشست شود و از مزایای بازنشستگی بهره‌مند شود، می‌گوید: ما این وضعیت دشوار را به امید بهتر شدن تحمل کردیم اما هر سال استرس و نگرانی داریم که آیا سال بعد، کار داریم یا نه؛ ما از هیچ سطحی از امنیت شغلی برخوردار نیستیم. نگرانیم که اصولاً دولت طرح خرید خدمات آموزشی را جمع کند و ما بلاتکلیف بمانیم. برخی از همکاران ما سالها کار تدریس انجام داده‌اند و اکنون سن آنها افزایش یافته است؛ بنابراین به دلیل گذشتن شرایط سنی، در هیچ شغل دیگری نمی‌توانند آغاز به کار کنند.

معلمان خرید خدمتی از دستمزد ناچیز خود به شدت ناراضی هستند و می‌گویند با مزدی که می‌گیریم حتی یک سوم هزینه‌های زندگی ما تامین نمی‌شود. این معلمان خواستار یکسان‌سازی شرایط شغلی نیروی کار آموزشی کشور هستند و می‌گویند: باید هر معلمی که کار تدریس انجام می‌دهد، فارغ از نوع قرارداد و شرایط اشتغال، از لحاظ معیشت و تامین هزینه‌های زندگی خیالش آسوده باشد.

لینک کوتاه: asriran.com/00333B

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: معلم خرید خدمتی خرید خدمتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۷۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه و امنیت شغلی کارگران مورد توجه مسئولان قرار گیرد

ایسنا/آذربایجان غربی نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: مسئولان نظام به بیمه و امنیت شغلی کارگران توجه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی ۷ اردیبهشت در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه که در مصلی امام خمینی شهر برگزار شد، با اشاره به روز کارگر و دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب تصریح کرد: در دنیا به مسئله کار و کارگر توجه شده اما در دین اسلام کار و کارگر جایگاه ویژه و ارزشمندی دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تاکید به اینکه  کشور در جنگ اقتصادی است و رهبر انقلاب هر سال شعار سال را در این حوزه انتخاب می‌کنند، اظهار کرد: مسئولان نظام به بیمه و امنیت شغلی کارگران توجه کنند و کارگران نیز کار را به عنوان یک امانت الهی بدانند.

حجت الاسلام قریشی، با اشاره به موضوع حجاب گفت: مسئله حجاب یک واجب شرعی است و زنان ایرانی با حفظ حجاب و عفت به جایگاه‌های با ارزش علمی و مدیریتی رسیدند و به دشمن ضربه زده اند و دشمن در پی جبران این ضربه است.

وی ادامه داد: دشمن میژخواهد حجاب را به چالش بکشد لذا نیاز است با برخورد مناسب، مسئله حجاب مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه ارومیه با تبریک هفته گرامیداشت معلم،با تاکید به اینکه پیامبر اسلام نیز معلم بودند، ادامه داد: مقام معلم یک مقام ارزشمند در دین اسلام است و به هیچ مسئله ای همچون علم و دانش توجه نشده است لذا معلمان تلاش کنند روش ومنش پیامبر را الگو خود قرار دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه ویژه‌ به بیمه و امنیت شغلی کارگران
  • عدم‌ پرداخت دستمزد و بیمه و نبود امنیت شغلی ظلم به کارگران است
  • لزوم توجه ویژه مسئولان به بیمه و امنیت شغلی کارگران
  • امنیت شغلی کارگران و معلمان باید تأمین شود
  • مسئولان نظام به بیمه و امنیت شغلی کارگران توجه کنند
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • بیمه و امنیت شغلی کارگران مورد توجه مسئولان قرار گیرد
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • حاجی‌دلیگانی: باید امنیت شغلی و بیمه کارگران تضمین شده باشد
  • ادامه برخوردهای قانونی با فروشندگان مصنوعات طلا با عیار پایین