Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@23:29:35 GMT

واکنش وزارت‌علوم به خبر مدرک‌جعلی یکی از نمایندگان

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۲۷۹۶۹

واکنش وزارت‌علوم به خبر مدرک‌جعلی یکی از نمایندگان

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، دکتر فرزانه شمیرانی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: فهرست مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی دارای مجوز و مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری روی وبگاه این وزارت موجود است و این فهرست همواره در حال به‌روزرسانی و در دسترس همگان است. بنابراین به‌طور طبیعی هر ادعایی در این زمینه قابل رصد و سنجش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: هر شهروندی می‌تواند در مواجهه با مؤسسه یا مؤسساتی که مدعی پذیرش دانشجو و داشتن مجوز از وزارت علوم هستند، به پایگاه اینترنتی این وزارت مراجعه کرده و از صحت آن ادعا مطلع شود.

شمیرانی درباره حواشی پیش آمده درباره عدم نظارت وزارت علوم بر مؤسساتی مانند تفتان خاش که یک از نمایندگان منتخب مجلس مدعی داشتن مدرک از آن است، تصریح کرد: دو نکته را باید در نظر داشت. نخست اینکه دفتر آموزش‌های عالی غیردولتی و غیرانتفاعی امکان و نیروی انسانی لازم برای سنجش مستمر همه سرزمین را برای یافتن مراکزی که ممکن است مدعی داشتن مجوز باشند، ندارد و وظیفه‌اش اعلام اسامی مؤسسات مجاز است که این فهرست را به صورت مستمر به‌روزرسانی کرده و در دسترس عموم قرار می‌دهد. نکته دوم اینکه اصلاً موسسه مورد ادعا وجود خارجی ندارد و هیچ پرونده و سابقه‌ای از آن در وزارت علوم وجود ندارد.

مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی وزارت علوم ادامه داد: این دفتر در صورت مواجهه با هر مؤسسه و مرکز آموزش عالی که بدون مجوز اقدام به فعالیت یا صدور مدرک کند اقدام حقوقی لازم را انجام می‌دهد.

طبق اعلام روابط عمومی وزارت علوم، وی درباره برخی اظهار نظرها مبنی بر اینکه مؤسسه صادرکننده مدرک به صورت مجازی فعالیت می‌کرده است نیز گفت: در کل کشور تنها ۷ مؤسسه آموزش عالی غیردولتی به‌صورت الکترونیکی مجوز فعالیت دارند که مؤسسه مورد ادعا در میان آنها نیست.

شمیرانی بار دیگر تأکید کرد: در این ماجرا هم مدرک ارائه شده فاقد اعتبار است و هم مؤسسه‌ای که ظاهراً مدرک از آنجا صادر شده بدون مجوز بوده و وجود خارجی ندارد و برای پرهیز از تکرار ادعاهای این‌چنینی، مراجع قانونی و حقوقی همواره می‌توانند از وزارت علوم استعلام رسمی داشته باشند و عموم شهروندان نیز می‌توانند با مراجعه به وبگاه وزارت علوم از صحت و سقم ادعاها باخبر شوند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا سینا کمالخانی سهام عدالت صندوق ETF دعای روز دهم رمضان وزارت علوم مدرک جعلی سینا کمالخانی ویروس کرونا سینا کمالخانی سهام عدالت صندوق ETF دعای روز دهم رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۷۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش هیئت فوتبال تهران به ماجرای مرگ یک فوتبالیست پیشکسوت

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سایت هیئت فوتبال تهران نوشت: در جریان بازی میان تیم‌های پیشکسوتان استقلال و ایرانجوان یکی از بازیکنان تیم فوتبال ایرانجوان بین دو نیمه به دلیل ایست قلبی جان خود را از دست داد که بلافاصله بعد از این اتفاق ناگوار گزارشی مغرضانه با هدف مقصر جلوه دادن هیئت فوتبال استان تهران از سوی یکی از رسانه‌ها منتشر شد.

این گزارش درحالی انتشار یافت که بازی فوق هیچ مجوز رسمی برای برگزاری از هیات فوتبال استان دریافت نکرده بود و مسئولیت اتفاقات رخ داده متوجه افرادی است که بدون کسب تاییدیه‌های پزشکی بازیکنان از هیئت فوتبال استان تهران، اقدام به برگزاری این دیدار کرده‌اند.

چنانچه برگزارکنندگان بازی میان پیشکسوتان استقلال و ایرانجوان از هیئت فوتبال استان تهران مجوز‌های لازم را دریافت می‌کردند، اقدامات لازم در راستای اعزام تیم پزشکی به همراه آمبولانس و ناظر برگزاری برای این دیدار انجام می‌شد، اما با وجود تذکرات متعدد هیئت فوتبال استان تهران و تاکید ریاست هیئت فوتبال استان تهران شاهد برگزاری این بازی بدون مجوز از هیئت فوتبال استان تهران بودیم.

هیئت فوتبال استان تهران ضمن تشکر و قدردانی از رسانه‌هایی که همواره در تلاشند حقایق را برای افکار عمومی انعکاس دهند، از رسانه‌های محترم می‌خواهد ابتدا استعلام‌های لازم را پیرامون صدور مجوز برای برگزاری‌های چنین بازی‌هایی از هیئت فوتبال استان تهران اخذ کرده و بعد از آن نسبت به انتشار گزارش اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیسی، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • یکی از بهترین آموزشگاه‌های آرایشگری مردانه در تهران با مدرک بین المللی
  • توجیه روزنامه دولت: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیس جمهور ، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • حوزه ارزیابی و نظارت بر کیفیت آموزش عالی در قزوین احیا شد
  • واکنش به حواشی دکترای افتخاری رئیسی در کراچی
  • واکنش به حواشی دکترای افتخاری رئیسی از دانشگاه کراچی
  • واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف؛ کسری‌های آن‌ها از چه محلی پرداخت خواهد شد؟
  • واکنش خبرگزاری دولت به انتقادات پیرامون دکترای افتخاری رئیسی در پاکستان
  • واکنش هیئت فوتبال تهران به ماجرای مرگ یک فوتبالیست پیشکسوت