Web Analytics Made Easy - Statcounter

در دیدار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی بر ضرورت تسریع در بهره برداری از سد کرم آباد تاکید ودر خصوص مشکلات موجود بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، محمدرضا عبدالرحیمی در این دیدار ضمن تبریک انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه ای و قبولی طاعات و عبادات در ماه میهمانی خدا گفت: سازمان منطقه آزاد اجرای پروژه های وزارت نیرو و شرکت آب منطقه ای در ماکو را پروژه های خود می داند و از هیچ کوششی برای اتمام وبهره برداری از پروژه های موجود دریغ نمی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به عزم وزارتخانه های نیرو و جهادکشاورزی برای اتمام پروژه راهبردی شبکه های اصلی و فرعی اراضی ۲۰ هزارهکتاری پایاب سد کرم آباد افزود: این پروژه ها با سرمایه گذاری سنگین بالای دو هزارمیلیاردتومانی طی چند سال اخیر انجام گردیده است و عدم بهره برداری سریع از این سد باعث تضرر اقتصادی کشور و منطقه می شود.

عبدالرحیمی اجرا و بهره برداری پروژه های کلان در بخش صنعت، کشاورزی، گردشگری و معدن را مستلزم تامین آب مورد نیاز آن عنوان کرد و ابراز امیدواری نمود: با تکمیل و جاری شدن آب در شبکه های مربوط منطقه شاهد تحول بسیار مهم در بخش راهبردی کشاورزی خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اذعان بر اینکه اگر دولت امروز می خواست پروژه سد کرم آباد را امروز اجرا کند بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار لازم بود تصریح کرد: مقرر است با تعیین و انتخاب بهره برداران و سرمایه گذاران برخوردار از صلاحیت و اهلیت ایجاد ارزش افزوده بالا برای کشور و منطقه ظرف چند ماه آتی، ضروریست پروژه نیز تکمیل شود.

وی با بیان اینکه مسئولیت و راهبری تکمیل پروژه شبکه های اصلی و فرعی سد با وزارتخانه های نیرو و جهاد است ادامه داد: مسئولیت واگذاری اراضی ملی نیز باسازمان منطقه آزاد ماکوست که قطعا تلاش می کنیم در مسیر شکل گیری کشت و صنعت و دامپروری های بزرگ و اشتغال زا و ثروت آفرین در منطقه گام برداریم.

در این دیدار مدیرعامل شرکت آب منطقه آذربایجان غربی گفت: برای اتمام پروژه و آب رسانی به پروژه های پایاب این سد مبغ سه هزار و پانصد تا چهارهزار میلیارد ریال اعتبار لازم است .

اتابک جعفری بر آمادگی کامل شرکت آب منطقه ای برای تامین آب کلیه بخش های اقتصادی اعم از صنعت و خدمات و گردشگری در سطح منطقه آزاد ماکو تاکید کرد و گفت: آب مورد نیاز بخش صنعت در استان نیز تامین است و سرمایه گذاران می توانند در این بخش فعالیت کنند.

جعفری  از مزیتهای قانونی منطقه آزاد و موقعیت منطقه به عنوان فرصت بسیار مهمی یاد کرد که نه تنها برای منطقه بلکه برای کل کشور می تواند منبع توسعه اقتصادی باشد.

شایان ذکر است: ایستگاه اصلی پمپاژ در دهانه رود ارس که مقرر است هر ثانیه بیش از پنج و دو دهم مترمکعب از حقآبه کشورمان از رودخانه مرزی ارس را برداشت و پمپاژ نماید، خط لوله اصلی تا سد به طول نزدیک بیست کیلومتر و به قطر دو متر و دو ایستگاه پمپاژ و تاسیسات ضربه گیر جریان آب در مواقع ضروری، دو ایستگاه تامین برق پروژه و خط لوله دو کیلومتری منشعب از خط لوله اصلی و متصل به مخزن ده هزارمتر مکعبی کنار سد موسوم به مخزن بهنگام که تامین آب بالغ بر هفت هزار و پانصد هکتار از اراضی محدوده از آن صورت خواهد گرفت و نیز شبکه های فرعی بر روی اراضی که تا بخشهایی از زمین های شهرستان شوط و شهر مرگنلر و … کشیده شده است و تا بیش از نود و پنج درصد آماده شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: منطقه آزاد ماکو شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی سد کرم آباد شرکت آب منطقه ای منطقه آزاد ماکو بهره برداری سد کرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۸۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به ظرفیت‌های خدمات‌رسانی مشهد به صورت ویژه پرداخته شود

معاون وزیر کار گفت: مشهد در اصل به عنوان کلانشهر شناخته می شود، اما به سبب ظرفیت های مذهبی و گردشگری موجود در این شهر باید از آن به عنوان جهان‌شهر یاد کرد و ظرفیت‌های خدمات رسانی آن نیز باید به صورت ویژه ارائه شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، علی حسین رعیتی‌فرد امروز در بازدید از شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد در جمع خبرنگاران گفت: مشهد دارای نگاه مذهبی و گردشگری است که سبب شده این شهر نقطه ای برجسته در جهان اسلام و کشور شناخته شود، بنابراین ظرفیت‌هایی که برای خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران موجود است باید به صورت ویژه مورد بهره برداری قرار بگیرد.

معاون روابط کار وزارت کار تصریح کرد: اقداماتی که توسط مدیریت شهری در حوزه خدمت رسانی به زائران و مجاوران انجام می گیرد ویژه است.

وی عنوان کرد: خدمت رسانی به تعداد کثیری از شهروندان در حوزه حمل و نقل عمومی کار بسیار سختی است اما تلاش‌های زحمت‌کشان مترو مشهد سبب شده تا سهولت، اصل اول استفاده و بهره مندی در حمل و نقل عمومی مشهد باشد.

رعیتی فرد افزود: مترو مشهد پس از تهران یکی از ظرفیت های خوب در کشور است که به خوبی دغدغه استفاده از حمل و نقل عمومی را در بین مردم کاسته است.

معاون روابط کار وزارت کار ادامه داد: در بازدید صورت گرفته تلاش های مجموعه بهره برداری شهرداری مشهد در حوزه های آموزش، تعمیر و نگهداری، توسعه و بومی سازی قطعات و تکنولوژی‌های مورد نیاز کاملا مشهود بود.

وی خاطرنشان کرد: امید است مترو مشهد و اقدامات آن بتواند الگویی برای سایر شهرها باشد و شهرها با استفاده از این تجارب به توسعه بیشتری دست پیدا کنند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد
  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • تکمیل سد مشمپا از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای است
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره برداری می رسد؛ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • برگزاری آیین بهره‌برداری از پروژه تعریض و ایمن‌سازی بزرگراه آزادگان
  • بهره‌برداری از بخش نخست رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد/ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • به ظرفیت‌های خدمات‌رسانی مشهد به صورت ویژه پرداخته شود