Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@13:56:15 GMT

تکمیل صفه مقبره الشعرا تا پایان سال

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۲۸۴۰۶

تکمیل صفه مقبره الشعرا تا پایان سال

ایسنا/آذربایجان شرقی شهردار تبریز از تکمیل صفه مقبره الشعرا تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: شهرداری تبریز در پروژه مقبره الشعرا فراتر از وظایف خود عمل می‌کند.

ایرج شهین باهر در بازدید از پروژه مقبره الشعرا و ارزیابی پیشرفت این پروژه، اظهار کرد: مقبره الشعرا از جمله پروژه‌های شهرداری منطقه ۱۰ است که پیگیر هستیم تا صفه این مجموعه را تا پایان سال تکمیل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همان طور که همه می‌دانند، مقبره الشعرا پروژه شهرداری نیست و شهرداری تبریز بخاطر اینکه این محل، یک فضای تاریخی و گردشگری هست به موضوع ورود کرده است.

شهردار تبریز با بیان اینکه پیگیر کمک های دولتی برای تامین بخشی از هزینه های پروژه مقبره الشعرا است، عنوان کرد: برنامه ریزی این است که اگر تامین اعتبار از سوی دولت به موقع انجام شود، تا پایان سال، صفه مقبره الشعرا را تکمیل می کنیم و حداکثر تا یک ماه، از حد شمال دیواره ها برداشته شده و مجموعه برای بازدید عموم آماده می شود.

وی افزود: در کنار المان مقبره الشعرا، بخشی از مجموعه موزه هنر و کافه هنر مقبره الشعرا آماده بهره برداری است. موزه استاد حسینی تقریبا تکمیل شده و در کنار آن، بخش های دیگر را حداکثر تا سه ماه جمع بندی می کنیم تا به نوعی قسمتی از فضای مقبره الشعرا را برای بازدید عموم آماده کنیم.

شهین باهر با تاکید بر اینکه در پروژه مقبره الشعرا، شهرداری تبریز فراتر از وظایف قانونی خود عمل می‌کند، گفت: به رغم اینکه در قانون، مدیریت واحد شهری عملاً اتفاق نیفتاده است اما وقتی میهمان و مسافر به تبریز می‌آید و مقبره الشعرا را با این وضعیت می‌بیند، همه ما ناراحت می‌شویم به همین دلیل شهرداری پا پیش گذاشته تا این مشکل را حل کند.

وی ادامه داد: اگر منتظر اعتبارات دولتی باشیم، شاید ۱۰ ها سال طول بکشد تا این پروژه جمع بندی شود و از این رو شهرداری به این پروژه ورود کرده تا در سریع ترین زمان جمع بندی کند و مقبره الشعرای تبریز که به نوعی نماد و معرف تبریز است و تمامی گردشگران در تبریز حتما از اینجا بازدید می کنند، در سریع ترین زمان برای بازدید آماده شود.

شهردار تبریز یادآور شد: خادمان مردم در شهرداری تبریز در کنار ۳۰۰ وظیفه ای که قانون برای آنها تعریف کرده و انجام می دهد، در چنین وضعیت اقتصادی کشور و در شرایطی که درآمد شهرداری کم است و بدهی هایی از قبل دارد، به لطف خدا و بخاطر رضایت مردم و و طبق مسئولیت پذیری که دارد، این پروژه ها را نیز اجرا می کند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز، وی افزود: این تلاش ها به دلیل این است که فضای تبریز برای گردشگری فراهم شود. مباحث اقتصادی شهر برای ما مهم است و تا زمانی که اقتصاد شهر رشد نکرده، نه شهرداری موفق است نه مدیران شهری و بر این اساس همه ما تلاش می کنیم که وضعیت اقتصادی شهر و استان ما بهتر شود و رفاه و آسایش در شهرمان ارتقا یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی پروژه مقبره الشعرا شهرداری تبریز تا پایان سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۸۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم راه‌اندازی خط راه‌آهن جدید ایران و ترکیه از طریق تبریز

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«محمدرضا میرتاج‌الدینی» از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

به نظر بنده اکثریت کماکان با فراکسیون نیروهای انقلابی مجلس همسو خواهند بود البته اقلیت این مجلس از مجلس گذشته قوی‌تر بوده و شامل نیروهای مستقل، اعتدالی و اصلاح طلب خواهند بود.

مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، چیست؟

اصلاحات در نظام بانکی، اصلاح ساختار بودجه برای حذف کسری بودجه و حمایت از تولید و صنعت برای اشتغال جوانان

اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اولویت من بوده و اکنون در مجلس فعلی هم عضو این کمیسیون هستم.

مهمترین چالش استان را چه می‌دانید و برای حل آنچه راه‌کاری دارید؟

مهمترین چالش استان تنش آبی است که راهکار آن انتقال آب ارس به تبریز بوده تا مشکل آب شرب، صنعت و کشاورزی تبریز را برطرف کرد و چالش دوم احیای دریاچه ارومیه است که باید برنامه‌های جدی و عملیاتی اجرا شود و ۲۷ برنامه وجود دارد که برخی اجرا و برخی نشده است.

خط انتقال آب از کانی سیب به دریاچه ارومیه در فاز اول به اتمام رسیده و تکمیل فازهای بعدی باید پیگیری شوند.

انتقال آب از دریاچه وان ترکیه به ارومیه موضوع دیگر بوده پیشنهاد می‌کنم نیروگاه هزار مگاواتی احداث شود که برق آن به ترکیه و آب آن به ایران برسد و همکاری برد برد میان جمهوری اسلامی ایران و ترکیه است.

موضوع بعدی تکمیل خط راه آهن میانه به تبریز بوده که تا ایستگاه خاوران تکمیل شده و ۲۳ کیلومتر از خاوران به تبریز باقی مانده و باید عملیاتی شود.

مورد بعدی می‌توان به خط راه‌آهن جدید ایران و ترکیه از طریق تبریز و چشمه ثریا اشاره کرد که ۸۰ کیلومتر آن نیازمند ارتقا و ۲۲۰ کیلومتر باید احداث شود و سندی نیز بین ایران و ترکیه توسط وزرا امضا شده و باید عملیاتی شود.

کد خبر 6080936

دیگر خبرها

  • اولویت اصلی شهرداری رفسنجان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است/ ۲۰ پروژه شهری در مراحل پایانی
  • بهره‌برداری از ۱۳ پروژه ورزشی تا پایان اردیبهشت ماه در تبریز
  • آخرین وضعیت مرکز نمایش‌های آئینی «صبا»/ بهره‌برداری مرکز تا پایان امسال
  • تکمیل زیرساخت‌های اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان تا مردادماه
  • پارکینگ آقاجانی‌بیگ هر چه سریع‌تر تکمیل شود
  • ارتقا وضعیت نگهداشت شهر یزد با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در سال پایانی شورای شهر یزد
  • تکمیل مجتمع فرشته جنوبی تبریز تا پایان امسال
  • لزوم راه‌اندازی خط راه‌آهن جدید ایران و ترکیه از طریق تبریز
  • اجرای عملیات کف‌سازی بتنی پارکینگ‌های مجموعه خورشید شهر
  • رییس جمهور برتکمیل پروژه نیمه کاره مونوریل و فرودگاه قم تاکیددارد