Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدعقیل مرتضوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  این میزان نقاط حادثه خیز در مسیر ۹۱ رودخانه به طول ۲۴۰ کیلومتر شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه اخیرا ۱۰ پل توسط دستگاه متولی،  لایروبی و بازگشایی شده است افزود: در سال گذشته، ۴۰ نقطه با طول ۴۰ کیلومتر و اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال لایروبی وبازگشایی شد که این طول ساماندهی رشد ۱۰ برابری نسبت به عملکرد سالیان گدشته داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضوی گفت: ساماندهی رودخانه نیز در سال ۹۸ در ۲ محل به طول ۲۰۰ متر و با چهار میلیارد ریال اعتبار،  از محل اعتبارات بسیار اندک استانی در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: از تعداد ۴۰ نقطه لایروبی و بازگشایی شده،  تعداد هشت مورد درحوزه راه، ۱۰ مورد در حوزه مناطق مسکونی و ۲۲ مورد در حوزه زمین و باغ های کشاورزی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: در خیلی از روستاها زیرساخت مناسب راه وجود ندارد و در بیشتر آنها راه در داخل مسیل ها و رودخانه اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بجز راه هایی که در داخل رودخانه ها هستند،  حدود ۱۰ مورد پیشروی رودخانه به سمت جاده های ارتباطی و تهدید راه ها و تخریب بخشی از راه ها شناسایی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: در این زمینه، حدود ۳۵۰ میلیارد ریال برای حفاظت و اجرای دیوار حفاظتی مورد نیاز است.

طول رودخانه های خراسان شمالی ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر است که ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر از این میزان را رودخانه ها و مسیل های مهم و اصلی تشکیل می دهد.  

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا خراسان شمالی زمین کشاورزی رودخانه سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی خراسان شمالی رودخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۸۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیر کل مدیریت بحران استان در شهرضا گفت: در سطح استان ۳ هزار کیلومتر رودخانه داریم که برای پیشگیری و کنترل سیل باید ۴۰۰ کیلومتر از این رودخانه‌ها به صورت ویژه ساماندهی شود.
منصور شیشه فروش افزود: تصرفات و آزادسازی مسیر رودخانه ها، اجرای طرح‌های ساماندهی رودخانه ها، آزادسازی مسیل‌ها و اصلاح و بازسازی مناطق اولویت پذیر در مسیر رودخانه‌ها نیاز به اعتبار دارد که وزارت نیرو این اعتبار را باید تامین کند.


به گفته وی در زمینه فرونشست زمین اجرای طرح‌های تعادل بخشی منابع آب و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی فقط با احیای رودخانه زاینده رود محقق می‌شود که تامین اعتبار برای تکمیل طرح‌های تامین آب برای حوزه زاینده رود و جلوگیری از بارگذاری‌های غیرقانونی، جزو تعهدات وزارت نیرو است.


مدیر کل مدیریت بحران استان گفت: برای جلوگیری از تشدید فرونشست زمین، کنترل کانون‌های گرد و غبار و رفع مشکلات مرتبط با کم آبی و خشکسالی باید نسبت به تامین حقابه‌های قانونی کشاورزی و زیست محیطی رودخانه زاینده رود، احیای تالاب گاوخونی و تامین حقابه‌های تالاب که بر اساس مطالعات انجام شده، سالانه ۱۷۶ میلیون متر مکعب است، اقدام شود.

دیگر خبرها

  • اتمام اجرای طراحی طرح فیبرنوری در شهرکرد
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج «ارز دیجیتال» در استان خراسان شمالی
  • بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در خراسان شمالی کشف شد
  • پیش‌بینی بارش باران در قم
  • آغاز احداث محور ارتباطی روستا‌های شمالی دهاقان به مهیار
  • شناسایی 22 نقطه حادثه خیز شهری در کردستان
  • ۱۹۱ کیلومتر از راه‌های اصلی خراسان شمالی بهسازی شد
  • یک تونل و ۲ نقطه جاده ای هرمزگان برای عملیات عمرانی مسدود اعلام شد
  • ۶۰ نقطه حادثه خیز در سواحل رشت شناسایی شد
  • ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان