Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه شهرستان آیسک گفت: یکی از برکات رزمایش کمک مؤمنانه این بود که همه گروه‌ها با سلیقه‌های مختلف گرد هم جمع شدند و حتی برخی از خاندان‌ها و روستاها که تنش‌هایی بر سر آب و دیگر موضوعات داشتند، اختلافات را کنار گذاشتند. ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

حجت‌الاسلام علی رادمرد امام جمعه شهرستان آیسک در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به راه‌اندازی قرارگاهی برای مبارزه با کرونا از 20 اسفند 98 گفت: این قرارگاه در حوزه‌های فرهنگی، ضدعفونی و تولید و توزیع محصولات فعالیت خود را آغاز کرد که در حوزه فرهنگی کانالی در فضای مجازی راه‌اندازی شد که طی آن کمپین در خانه بمانیم برای عموم مردم شکل گرفت و برنامه‌های آموزشی و مسابقات در زمینه‌های آشپزی، نقّاشی، ورزش، کاردستی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. برای عموم مردم و دانش‌آموزان آغاز شد.

وی از ضدعفونی کردن معابر خبر داد و گفت: موضوع ضدعفونی دیگر برنامه قرارگاه بود که طی آن گروه‌های مختلفی شکل گرفت و هر شب این عزیزان معابر شهر مانند خیابان‌ها، درب منازل، پمپ‌بنزین‌ها و همچنین مراکز بهداشتی را ضدعفونی می‌کردند.

حجت‌الاسلام رادمرد اضافه کرد: یکی از مشکلات ما در این زمینه کمبود شدید اقلام بهداشتی بود که در این راستا کارگاهی برای تولید ماسک، دستکش و لباس گان راه‌اندازی کردیم و طی آن 23 هزار دستکش، 10 هزار ماسک و 7 هزار گان ویژه پزشکان و بیماران تولید شد که در این راستا 40 خیاط پای کار آمدند و در حسینیه شهداء و در جوار مزار پنج شهید گمنام کارگاه راه‌اندازی شد. همچنین پس از تولید این اقلام بسته‌هایی حاوی ماسک، دستکش، مواد ضد عفونی‌کننده و... تهیه کردیم که اقلام به صورت خانه‌ به‌ خانه بین 1600 خانواده شهرستان توزیع شد.

امام جمعه آیسک از راه‌اندازی گروه‌هایی برای رسیدگی به روستاها خبر داد و گفت: 14 روستا در حومه شهر داریم که برای ضدعفونی و تحویل بسته‌های بهداشتی بین آنها گروه‌بندی شدیم و البته چند نوبت هم فقط برای ضدعفونی منازل و معابر به روستاها رفتیم.

وی از به وجود آمدن شور و نشاط و انگیزه دوچندان در بین اهالی پس از درخواست رهبر معظم انقلاب مبنی بر راه‌اندازی رزمایش همدلی و مواسات خبر داد و گفت: پس از درخواست رهبر معظم انقلاب موضوع شناسایی آسیب‌دیدگان و همین‌طور تهیه لیست از محرومان و مستضعفان منطقه در دستور کار قرار گرفت و در این راستا در فاز اول حدود 200 بسته معیشتی در داخل شهر توزیع شد.

«یکی از موضوعاتی که درپی شیوع بیماری کرونا رخ داد این بود که برخی افراد که تا پیش از کرونا مشکل چندانی نداشتند مانند برخی از کسبه و کارگران، با مشکلاتی روبرو شدند؛ زیرا فعالیت اقتصادی آنها مختل شده بود، در این راستا تلاش کردیم کمک‌هایی هم برای این عزیزان آماده کنیم.»

امام جمعه آیسک با بیان مطلب فوق گفت: در جلساتی که با امامان جمعه، مسئولان پایگاه‌های بسیج، کمیته امداد و بهزیستی داشتیم هماهنگی به عمل آمد تا موازی‌کاری رخ ندهد تا بتوانیم بسته‌های معیشتی را به صورت عادلانه بین همه مردم توزیع کنیم و حداقل همه خانواده‌های نیازمند یک بسته را دریافت کنند. البته این بسته جبران ضرر عزیزان را نمی‌کند اما هدف ما این است که به آنها بگوییم حواسمان هست و همه تلاشمان را می‌کنیم.

حجت‌الاسلام رادمرد دربارۀ نحوه جلب مشارکت‌های مردمی گفت: مهم‌ترین وسیله ما فضای مجازی بود که از این طریق به عموم مردم اطلاع‌رسانی شد تا کمک‌های خود را به دست ما برسانند، از این طریق به آنها اطلاع دادیم و خود این عزیزان کمک‌هایشان را جمع‌آوری کردند و تحویل ما ‌دادند. یکی دیگر از اقدامات ما راه‌اندازی ماشین صوتی بود که در داخل شهر این موضوع را اعلام می‌کردیم. البته خیرانی را که می‌شناختیم چه در داخل شهر و چه خیران همشهری مقیم مشهد و تهران با تماس تلفنی و پیامک آنها را آگاه کردیم تا کمک‌های خود را برای ما ارسال کنند.

وی از رفع کدورت‌ها بین برخی از گروه‌های مردم پس از راه‌اندازی رزمایش خبر داد و گفت: یکی از برکات این رزمایش این بود که همه گروه‌ها با سلیقه‌های مختلف گرد هم جمع شدند و حتی برخی از خاندان‌ها و روستاها که تنش‌هایی بر سر آب و دیگر موضوعات داشتند، اختلافات را کنار گذاشتند و همه برای حل مشکلات متحّد شدند.

امام جمعه آیسک از ضرورت ادامه این رزمایش در طول سال خبر داد و گفت: با این فرمایش رهبر انقلاب، همه گروه‌های مردمی و حاکمیتی گرد هم جمع شده‌اند و امروز بستر خوبی فراهم شده که می‌تواند زمینه‌ساز حل بسیاری از مشکلات جامعه باشد. یکی از برکات آن این است که اگر خدای ناکرده بلایی نازل شد غافلگیر نمی‌شویم و می‌توانیم به مدد الهی بحران را مدیریت کنیم و همچنین فرصت خوبی است که مدیران کشور از ظرفیت بالای مردم آگاه شوند و این ظرفیت را در حل مشکلات جامعه نادیده نگیرند.

درسی بزرگ از حضرت خدیجه (س) برای زندگی امروز/ هر مالی لیاقت خرج شدن در راه خدا را نداردیادداشت| عاشقی در خانۀ پیامبر(ص)دعای روز دهم ماه مبارک رمضان/ "توکّل" به چه معناست؟

انتهای پیام/

R1410/P/S4,37/CT3 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا خبر داد و گفت راه اندازی امام جمعه گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۸۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جبهه انقلاب با عبور از اختلافات جزیی، ایران قوی را بسازد

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن رضایی در حاشیه کمیسیون تخصصی شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با بیان اینکه ارزش‌های انقلاب همچون ایثار، برادری، وحدت و فداکاری عامل پیروزی بر رژیم طاغوت بودند، گفت: برادری و وحدت رمز موفقیت و پیروزی ما در سخت‌ترین دوران تاریخ کشورمان بوده‌اند.

وی با یادآوری اینکه «روح برادری در دفاع مقدس، قوای رزمندگان را چند برابر و معجزه می‌کرد»، متذکر شد: کمرنگ شدن این ارزش‌ها در سال‌های اخیر، به ضرر انسجام ملت و همچنین مانع رشد و پیشرفت است.

دبیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با تأکید بر اینکه دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه‌اند و باید با هوشیاری و بصیرت در مقابل این توطئه‌ها بایستیم، گفت: جبهه انقلاب باید اختلافات جزئی و سلایق شخصی را کنار گذاشته و با همدلی و حول منافع ملی در جهت ساختن ایرانی قوی و آباد قدم بردارد.

کد خبر 6095895

دیگر خبرها

  • میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • مشاهده پلنگ در جوار شهر شاهرود+ فیلم
  • رضایی: جبهه انقلاب اختلافات جزئی را کنار بگذارد
  • جبهه انقلاب با عبور از اختلافات جزیی، ایران قوی را بسازد
  • جبهه انقلاب با عبور از اختلافات جزئی، ایران قوی را بسازد
  • مشاهده پلنگ در جوار شهر شاهرود
  • نتانیاهو با همه درگیر است؛ از سران تل‌آویو گرفته تا مقامات آمریکا
  • جسدی بعد از ۲۵ روز در نی‌ریز کشف شد
  • در پی راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی دیگری در مناطق شرقی کرمانشاه هستیم