Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-03@03:45:14 GMT

صدور 277 مورد مجوز سقط درمانی در آذربایجان شرقی

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۲۸۸۷۶

به گزارش خبرنگار ایلنا، پزشکی قانونی آذربایجان شرقی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:طی سال گذشته، 391 نفر جهت اخذ مجوز سقط درمانی به ادارات پزشکی قانونی آذربایجان شرقی مراجعه کردند که از این تعداد، برای 277 نفر مجوز سقط درمانی صادر شد.

این میزان در مقایسه با سال97 که برای 272 نفر مجوز سقط صادر شده بود، حدود پنج درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی اسفند سال گذشته نیز از 31 پرونده تشکیل شده در این زمینه به 22 نفر مجوز سقط درمانی صادر شده که نسبت به مدت مشابه در سال 97 که 25 مجوزسقط درمانی صادر شده بود، 12 درصد کاهش یافته است.

در سال 97، 413 نفربرای اخذ مجوز سقط درمانی به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که برای 272 مورد مجوز سقط صادر شد.

از جمله خدماتی که بدون نامه مرجع قضایی در سازمان پزشکی قانونی ارائه می‌شود، صدور مجوز سقط درمانی است. صدور مجوز سقط درمانی بر اساس ماده واحده قانون سقط جنین درمانی مصوب سال 1384 مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه اجرایی آن که به تصویب سازمان پزشکی قانونی رسیده‌ ، برعهده سازمان پزشکی قانونی بوده و این سازمان مرجع خاص رسیدگی کننده به این موضوعات است.

بر این اساس همه ساله تعدادی از متقاضیان سقط درمانی به مراکز پزشکی قانونی در کشور مراجعه می‌کنند که ضمن بررسی شرایط و مدارک پزشکی درصورت داشتن شرایط لازم و سن بارداری کمتر از 19 هفته، برای آنان مجوز سقط صادر می‌شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی بارداری سقط جنین مجلس شورای اسلامی سازمان پزشکی قانونی مجوز سقط درمانی پزشکی قانونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۸۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد

مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن سرب و روی آلبلاغ اسفراین در شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور صادر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی و به نقل از روابط عمومی استانداری، در سی و ششمین جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور که به ریاست رئیس جمهور و با حضور رئیس سازمان محیط زیست کشور، وزیر کشور، وزیر صمت، وزیر بهداشت و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، با صدور مجوز زیست محیطی بهره برداری از معدن سرب و روی آلبلاغ اسفراین موافقت شد.

در این جلسه پس از توضیحات استاندار خراسان شمالی مناطق چهارگانه محیط زیست مورد بازنگری و اصلاح قرار گرفت و با صدور مجوز بهره برداری معدن سرب روی آلبلاغ شهرستان اسفراین موافقت شد و مورد تصویب شورای عالی محیط زیست کشور قرار گرفت.

کد خبر 750195

دیگر خبرها

  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد
  • بازدید رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از دادگستری سیریک
  • جان‌باختن ۷۸۸ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در آذربایجان‌غربی
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • صدور پروانه‌های ساختمانی از طریق درگاه ملی مجوز‌ها در صورت عدم رعایت مدت سه ماه
  • پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری صلاحیت علمی دارند/ چرا سازمان ثبت اسناد و املاک بهانه‌تراشی می‌کند؟
  • کانال‌های خبری، مجوز بگیرند
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان شرقی
  • ۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی