Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی راه‌آهن از عدم برگزاری نمایشگاه ریلی در سال‌جاری خبر داده بود که شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران این ادعا را رد و از برگزاری این نمایشگاه خبر داد. ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲ اقتصادی راه و مسکن نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، دیروز راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای از عدم برگزاری نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی و صنایع وابسته در سال 99 خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اطلاعیه آمده است: «با آرزوی قبولی طاعات و عبادات و سلامتی روزافزون، به اطلاع می رساند با توجه به ضرورت تلاش همگانی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و لزوم پیروی از دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر ممنوعیت هرگونه تجمع و نیز به دلیل شرایط اقتصادی شرکت های خصوصی حمل و نقل ریلی، شرکت راه آهن در سال 1399 برنامه ای برای برگزاری «نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی و صنایع وابسته» در دستور کار ندارد.

لازم به ذکر است درصورت فراهم شدن زمینه مناسب برای برگزاری نمایشگاه سال آینده(1400)، اطلاع رسانی لازم متعاقبأ انجام خواهد شد.

این در حالی است که به فاصله 24 ساعت شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران اعلام کرد: تصمیم گیری در حوزه برگزاری نمایشگاه ها را صرفا در حوزه اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت است و تمامی رویدادهای تقویم نمایشگاهی 99 برگزار می شود.

در بیانیه شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران آمده است: «شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران ضمن رد ادعای شرکت راه آهن مبنی بر عدم برپایی نمایشگاه حمل و نقل ریلی 99 اعلام می دارد که تصمیم گیری در خصوص برگزاری این رویداد از حوزه اختیارات راه آهن خارج است و اظهارنظر این شرکت در این‌باره وجاهت قانونی ندارد.

صلاحیت تصمیم گیری در خصوص برگزاری نمایشگاه های کشور بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است و صدور مجوز در این‌باره صرفا از سوی سازمان توسعه تجارت صورت می گیرد. همچنین شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران نیز وظیفه ایجاد زمینه برای برگزار کنندگان را بر عهده دارد.

سیاست اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری و دستور رئیس جمهوری رفع موانع بر سر راه تولید است تا جهش تولید در سال جاری علیرغم وجود بحران کرونا امکان پذیر باشد. در همین راستا نیز برگزاری نمایشگاه ها می تواند فرصت مناسبی برای افزایش رونق در بازار تولیدکنندگان فراهم کند.

در پایان یادآور می شود؛ براساس موارد یاد شده این شرکت بنا دارد تمامی رویدادهای تعیین شده در تقویم نمایشگاهی 99 را با رعایت پروتکل بهداشتی مورد تائید ستاد ملی کرونا برگزار کند و نمایشگاه حمل و نقل ریلی نیز از این قاعده مستثنی نیست.»

انتهای پیام/

R1012188/P/S7,78,81/CT1 واژه های کاربردی مرتبط راه آهن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: راه آهن راه آهن شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران برگزاری نمایشگاه حمل و نقل ریلی راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۹۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ آغاز شد

هجدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو پکن ۲۰۲۴ با شعار «عصر جدید، خودرو‌های جدید»، در شهر پکن امروز آغاز به کار کرد.

به گزارش تسنیم، هجدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو پکن ۲۰۲۴ با شعار «عصر جدید، خودرو‌های جدید»، در شهر پکن امروز آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه با عنوان «نمایشگاه بین المللی خودرو پکن ۲۰۲۴» (اتوکِینای چین ۲۰۲۴) از ۶ تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل جدید نمایشگاه بین المللی چین (تیانژو) در حال برگزاری است.

نمایشگاه قطعات خودرو و سالن‌های مرتبط با محصولات جانبی نیز در همان تاریخ‌ها (۶ تا ۹ اردیبهشت) در محل نمایشگاه بین المللی چین (جینگانژوانگ) برگزار می‌شود که فضایی به وسعت کل ۲۳۰,۰۰۰ متر مربع را پوشش خواهد داد.

در این نمایشگاه ۱۱۷ مدل خودرو توسط ۳۰ شرکت خودروساز جهان به نمایش در خواهد آمد. امسال این نمایشگاه با تمرکز بر انرژی‌های نو و با عرضه ۲۷۸ خودروی برقی در حال برگزاری است.

در نمایشگاه بین المللی خودرو پکن ۲۰۲۴، شاهد رونمایی از جدیدترین مدل‌های خودرو، پیشرفته‌ترین فناوری‌ها و نوآوری‌های صنعت خودرو خواهیم بود. خودرو‌های برقی، هیبریدی، خودران و متصل در صدر توجه بازدیدکنندگان و رسانه‌ها قرار خواهند داشت.

چری و جک و هونگچی از جمله شرکای تجاری چینی صنعت خودروسازی ایران هستند که در این نمایشگاه جدیدترین محصولات خود را عرضه کرده اند. علاوه بر این برند‌های شناخته شده دنیا همچون ب‌ام‌و، بنز، شورولت، هوندا، هیوندای، جگوار، جیپ، کیا، لکسوس، مرسدس بنز، نیسان، پژو، پورشه، رولز رویس ٬تویوتا، ولوو، فولکس واگن در این نمایشگاه حضور پررنگی دارند.

دیگر خبرها

  • اکسپو کنسرت‌ها را لغو کرد
  • نمایشگاه بین‌المللی صنایع وابسته فرش ماشینی برگزار می‌شود
  • نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ آغاز شد
  • آغاز به کار بیستمین نمایشگاه کشاورزی در شیراز
  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • چین و روسیه؛ تنها شرکت‌ کنندگان خارجی نمایشگاه ریلی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • ببینید | موشک‌ ها و پهپادهای ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی امنیت و دفاع در عراق
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری