Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی جمالی نژاد با بیان اینکه توجه به پیشرفت و آبادانی مناطق کمتر برخوردار در دوران کرونا هم تعطیل بردار نیست، اهداف این تفاهم نامه را کمک به پیشرفت، آبادانی و بهبود شاخص‌های معیشتی و زیرساخت‌ها، امکانات و فعالیت‌های عمرانی و خدماتی در مناطق کمتر برخوردار هدف از طریق هم‌افزایی توان و ظرفیت‌های فنی و اجرایی طرفین تفاهم‌نامه، توان‌افزایی و ارتقا دانش و سطح مهارت‌های فردی و شغلی در مناطق محروم و کمتربرخوردار هدف و بسترسازی برای رونق اقتصادی، بهبود وضعیت معیشتی و اشتغال پایدار در مناطق محروم و کمتربرخوردار هدف، عنوان نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی همچنین، تدوین برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت مشترک و هماهنگی لازم برای توسعه و بهینه سازی بهره‌برداری از ظرفیت‌ها، تجهیزات، ماشین‌آلات و امکانات در اختیار سازمان، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و بنیاد جهت بکارگیری در فعالیت‌های مختلف عمرانی، خدماتی و پروژه‌های مشترک و اشتراک‌گذاری نتایج مطالعات و پژوهش‌های صورت گرفته و همچنین تبادل داده‌ها و اطلاعات طرفین در چهارچوب موضوع تفاهم‌نامه جهت تشکیل بانک‌های اطلاعاتی و ایجاد نقشه‌های GIS مربوطه در راستای برنامه‌ریزی بهینه را از جمله تعهدات طرفین این تفاهم نامه ذکر نمود.

جمالی نژاد، شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی و توسعه‌ای در مناطق هدف و تعریف پروژه‌های مشترک در زمینه‌های اقتصادی، عمرانی و خدماتی، تدوین و هماهنگی برای برگزاری انواع دوره‌های آموزشی مشترک پس از تأمین اعتبار، با هدف توان افزایی فردی و ساختاری در مناطق هدف در راستای تحقق اهداف این تفاهم نامه و معرفی و تبادل تجربیات موفق و کاربردی در زمینه طرح‌های اقتصادی و اشتغال‌زا در روستاها و اهتمام لازم برای نشر، تعمیم و بسط الگوهای منتخب را دیگر تعهدات طرفین این تفاهم نامه برشمرد.

وی همچنین، بسترسازی و همکاری مشترک در زمینه برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی و افزایش مهارت‌های لازم در مناطق هدف، برنامه‌ریزی و همکاری مشترک در زمینه توسعه و بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل در مناطق هدف به عنوان یکی از مهمترین الزامات توسعه، از طریق ارتقای زیرساخت‌ها، مدیریت سامانه‌ها و توسعه و بهینه‌سازی ناوگان روستایی، استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های محلی در پروژه‌های مشترک یا مستقل و حمایت از فعال سازی مجموعه‌های نوپا و ایده‌های نوین در زمینه‌های مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه را سایر تعهدات طرفین این تفاهم نامه اعلام نمود.

جمالی نژاد همچنین با بیان اینکه دفتر برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به عنوان دبیرخانه کمیته ملی می‌باشد، اظهار کرد: به منظور اجرایی نمودن مفاد تفاهم‌نامه، کمیته‌ای در سطح ملی متشکل از معاونان امور دهیاری‌ها و شهرداری‌ها و تنی چند از مدیران کل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و معاون فنی، مهندسی و اجرایی بنیاد، معاون طرح‌های آبادانی و پیشرفت بنیاد و مدیرعامل و معاون امور مناطق و مشارکت‌های شرکت اسکان (زیرمجموعه بنیاد علوی) تشکیل و در سطح استان‌ها هم کمیته‌ای متشکل از مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری و نماینده بنیاد در سطح استان و کارشناسان ذی‌ربط تشکیل می‌شود.

کد خبر 4916683

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور مهدی جمالی نژاد سازمان شهرداری ها بنیاد علوی ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران شهرداری تهران کمیته امداد امام خمینی قوه قضاییه روز معلم ماه مبارك رمضان آموزش مکمل شیوع کرونا سیدابراهیم رئیسی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی محسن حاجی میرزایی شهر تهران تفاهم نامه شهرداری ها مناطق هدف دهیاری ها ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۹۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقدینگی‌های جامعه باید به‌سمت بخش مولد اقتصاد یعنی نفت و گاز هدایت شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: باید روی هدایت نقدینگی به‌سمت بخش مولد و سودآور اقتصاد یعنی بخش نفت و گاز تمرکز کنیم.

جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار شانا درباره اهمیت استفاده از ظرفیت بخش غیردولتی و مردمی اقتصاد در توسعه میدان‌های مشترک نفت و گاز کشور بیان کرد: تمرکز بر توسعه مبتنی بر منابع عموم جامعه و ایجاد بازی دوسربُرد برای مردم و دولت در زمینه توسعه میدان‌های مشترک نفت و گاز بسیار مهم است. در این زمینه، مصوبه مهمی در ماده ۱۵ قانون برنامه هفتم توسعه تصویب شده است که زمینه حضور و استفاده از ظرفیت بخش غیردولتی و مردمی اقتصاد در توسعه میدان‌های مشترک نفت و گاز کشور را فراهم می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه جهش تولید با مشارکت مردم حاصل می‌شود، افزود: تنها با اتکا به منابع دولتی به‌هیچ‌وجه امکان توسعه نداریم و باید بر منابع بخش مردمی اقتصاد و هدایت نقدینگی به‌سمت بخش مولد و سودآور اقتصاد، یعنی بخش نفت و گاز تمرکز کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در دولت سیزدهم دوبرابر شده است، تصریح کرد: در زمینه فروش نفت و گاز استخراج‌شده از میدان‌های مشترک نیز کمکی ویژه‌ ازسوی بخش غیردولتی خواهد شد و توسعه تجارت انرژی، همچنین رشد اقتصادی کشور نیز از این محل به‌خوبی قابل انجام است.

قادری با اشاره به اهمیت ورود بخش صنعتی با ابزارهای نوین و صرفه اقتصادی بالا برای این بخش گفت: صنایع نیز در زمینه حل ناترازی خود و رشد اقتصادی حاصل از تداوم تولیدات صنعتی در زمان اوج مصرف گاز و برق می‌توانند از این ظرفیت جدید تولیدشده ازسوی سرمایه‌گذاری مستقیم خود استفاده کنند و در این زمینه به خودتأمینی گاز و برق برسند.

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا می‌کند
  • تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد
  • نقدینگی‌های جامعه باید به‌سمت بخش مولد اقتصاد یعنی نفت و گاز هدایت شود
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس