Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@19:19:11 GMT

چاپ اول سفرنامه حج حامد عسکری تمام شد

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۲۹۳۹۳

چاپ اول سفرنامه حج حامد عسکری تمام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، چاپ اول کتاب «خال سیاه عربی» شامل سفرنامه حج حامد عسکری که پیش‌فروش‌اش طی ۳ روز گذشته توسط انتشارات امیرکبیر آغاز شده بود، به پایان رسید. این‌کتاب جمعه‌شب ۱۲ اردیبهشت در قالب یک‌مراسم مجازی رونمایی شد.

چاپ اول این‌کتاب با شمارگان هزار نسخه عرضه شد و توزیع نسخه‌های آن، طی روزهای آتی و اواخر این‌هفته آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عسکری در مراسم رونمایی مجازی این‌کتاب با اشاره به انگیزه خود از نگارش این سفرنامه گفته بود: در این‌کتاب جازنماز آب نکشیده‌ام. سفارش‌نویسی و کم‌فروشی هم نکردم. خودم بودم و صرفاً سعی کردم از مواجه‌ام با یک‌امر و اتفاق عظیم بگویم. اتفاق و امر عظیمی که برای هر انسانی ممکن است رخ بدهد و هرکسی تجربه‌ای از آن داشته باشد. امیدوارم مقبول مخاطبان افتد و ذخیره این‌دنیا و آن‌دنیایم باشد.

سطور ابتدایی این‌کتاب به‌ترتیب زیر است:

خدا… این‌کلمه، این‌مفهوم، بزرگ‌ترین سوال کودکی من بود و از سی‌وهفت سال پیش تا همین‌لحظ اکنون، مغزم دست گذاشته روی علامت سوال صفحه‌کلید مغزم و هنوزاهنوز برنداشته. این‌مفهوم، این‌نیرو، این‌نور، این‌قدرت، این‌هرچی که هست، کیست؟ از کجا آمده؟ قرار است برای من چه‌کار کند و قرار است برایش چه‌کار کنم؟ خدا را توی همان چندسال اول کودکی از چندتا عینک مختلف دیدم. عینک اول، عینک معلم‌های دینی‌مان بود. خدای معلم‌های دینی مدرسه مثل خودشان بود؛ خدایی با عینکی کائوچویی که یک‌سری مقررات دقیق و منظم وضع کرده بود سخت‌تر از مقررات مدرسه و هرکس دست از پا خطا می‌کرد، حسابش با آتش جهنم بود و سُرب داغ و میل گداخته به چشم؛ یک‌خدای اخمو و بی‌اعصاب که انگار همیشه از دندان‌درد رنج می‌برد و همین روی رفتارهایش تأثیر منفی گذاشته بود. از این خدا خیلی می‌ترسیدم.

عینک بعدی، عینک مادرم بود. مثل خودش بود این‌خدا؛ مثل مادرم؛ مهربان و صمیمی و یک‌بُغضی همیشه توی صدا و چشم‌هایش بود. این‌خدا را خیلی دوست داشتم. اگر کار بدی می‌کردم، سگ‌محلم می‌کرد؛ ولی با یک‌ببخشید گفتنِ من، با یک‌«دوستت دارم به خدا»، با یک‌«مگه چندتا پسر داری که باهام حرف نمی‌زنی»، یخش می‌شکست و دوباره بغلم می‌کرد و می‌گفت: «پسر خوبی باش! من خیلی ناراحت می‌شم که سرت داد می‌زنم. دلم ریش می‌شه تا برگردی و بگی ببخش.» برای پرستیدن، پناه‌بردن و توسل‌کردن و چیزی‌خواستن سراغ همین‌خدا می‌رفتم. نه اینکه خداها متفاوت باشند، نه! خدا یک‌خدا بود و فقط پنجره‌ای که آدم‌ها از آن به او نگاه می‌کردند، فرق داشت. برای اینکه مطمئن شوم انتخابم درست بوده، چندباری هم همین خدایی را که معرفش مادرم بود، امتحان کردم و شانس آورد و قبول شد و من پس از همان امتحان‌ها بود که دیدم نه! جواب می‌دهد و کارش را بلد است و انتخابش کردم برای پرستیدن.

این‌کتاب با ۲۴۴ صفحه و قیمت ۳۵ هزار تومان منتشر شده و انتشارات امیرکبیر اعلام کرده مخاطبان می‌توانند تا ۲۰ اردیبهشت با خرید آن از پایگاه اینترنتی این‌ناشر، آن را با امضای نویسنده در محلی که می‌خواهند، دریافت کنند. هزینه ارسال این‌اثر به نقاط مختلف کشور، رایگان اعلام شده است.

کد خبر 4916675

منبع: مهر

کلیدواژه: حامد عسکری سازمان حج و زیارت ادبیات ویروس کرونا کتاب و کتابخوانی ترجمه خبرگزاری مهر کتابفروشی ادبیات میراث فرهنگی ادبیات جهان شیوع کرونا تازه های نشر گردشگری درگذشت چهره ها رایزنی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۹۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استوری بسیار غم‌انگیز حامد بهداد برای مریم + عکس

حامد بهداد جدیدا یک استوری غم‌انگیز منتشر کرده که خیلی سریع هم بین کاربران دست به دست شده. عادل تبریزی کارگردان فیلم گیج‌گاه در اینستاگرامش ماجرایی را باز که بعد از آن حامد بهداد هم به آن واکنش نشان داد. 

تبریزی ماجرا را این گونه بیان کرد: «دختری به نام "مریم" از اصفهان که عاشق حامد بهداد و فیلم گیج‌گاه بود در زمان اکران، با پیجش برای فیلم سنگ تمام گذاشت و دلسوز فیلم بود سرطان امانش نداد، روحش شاد».

بهداد هم در واکنش به این موضوع نوشت: «بسیار از شنیدن این خبر ناراحت شدم؛ از مریم ممنونم که با عشق و محبتش منو مارو یاری می‌داد. از روح عزیزش متشکر و امیدوارم در زیباترین شکل ممکن خداوند دگر باره او را بیافریند.»

منبع: برترین‌ها

tags # حامد بهداد سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • استوری بسیار غم‌انگیز حامد بهداد برای مریم + عکس
  • عادت های به ظاهر بی ضرری که با آن ها ندانسته به سلامت خود صدمه می زنیم
  • عکس| عکس‌های جدید حامد آهنگی در تولد لاکچری پسرش
  • چهره متفاوت حامد بهداد و سحر دولتشاهی در یک سریال جدید | عکس
  • تجهیز اتاق عمل بیمارستان زرقان به میکروسکوپ چشم پزشکی
  • حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه
  • عینک هوشمند جدید زاکربرگ با توانایی‌های باورنکردنی
  • عینکی که می‌تواند به سؤالات شما پاسخ دهد
  • (عکس) چهره متفاوت حامد بهداد و سحر دولتشاهی در یک سریال جدید
  • سارق مامورنما در «سبزدشت» بهارستان دستگیر شد