Web Analytics Made Easy - Statcounter

سبزی با اشاره به افزایش سطح زیر کشت باغات شهرستان به میزان ۴۰۰ هکتار و تبدیل شهرستان به قطب باغبانی استان، گفت: پروژه لرزه نگاری این شهرستان با اشتغالزایی ۳۸۰ نفر در سال گذشته انجام و به پایان رسیده است.

فرماندار شهرستان ایوان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، با اشاره به  اظهار کرد: در حوزه اشتغال روستایی سال ۹۷ و ۹۸  در قالب  تسهیلات پرداخت شده سامانه کارا بیش از 200 میلیارد ریال به 240 طرح با اشتغالزایی 458 نفر پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«امید علی سبزی» یادآور شد: همچنین در حوزه اشتغال فراگیردر سال ۹۷  به تعداد 7 طرح  در قالب تسهیلات پرداخت شده در سامانه کارا،  اعتباری بالغ بر ۴۷۰۰ میلیون ریال با اشتغالزایی ۲۰ نفر  پرداخت شده است.

 

وی با اشاره به اجرای پروژه لرزه نگاری در این شهرستان از بهمن ماه ۹۷ تا پایان سال ۹۸، ابراز کرد:  اعتبار این پروژه ۷۰۰ میلیارد تومان با اشتغال ایجاد شده برای ۳۸۰ نفر بوده است، همچنین تعداد ۸۶۰  مورد وام ازدواج به ارزش ریالی  ۱۷۲ میلیارد ریال در سال ۹۷ و ۹۸  در قالب تسهیلات ازدواج برای جوانان پرداخت شده است.

 

فرماندار ایوان در ادامه با اشاره به طرح آبرسانی به شهر و روستاهای شهرستان ایوان، ابراز کرد: این طرح با  طول خط انتقال ۳۲ کیلومتر، برای تامین آب شرب شهر ایوان و ۳۲ روستای شهرستان با دبی ۲۳۰ لیتر بر ثانیه با افق ۲۵ سال برای شهرستان ایوان در اواخر سال ۹۰ شروع  و در سال ۹۴ به بهره برداری رسیده  که کل اعتبار هزینه شده برای این پروژه ها ۴۳۰ میلیارد ریال بوده است.

 

وی در ادامه ابراز کرد: پروژه تونل اربعین(قلاجه) در سال ۹۰  نیز در این شهرستان شروع شده و پیشرفت فیزیکی این پروژه بر اساس مستندات موجود تا سال ۹۳  نزدیک به ۲۰ درصد بوده  که بیش از ۸۰ درصد عملیات اجرایی این پروژه مربوط به زمان دولت اول تدبیر و امید بوده و تا کنون  نزدیک به ۲۷۰ میلیارد تومان برای عملیات اجرایی آن هزینه شده است.

 

سبزی یادآور شد:  در سال ۹۸ برای انجام سیستم روشنایی و نصب جت فن های تونل، مبلغ ۴۰ میلیارد تومان هزینه شد، علاوه بر این با توجه نیاز سیستم روشنایی این تونل به پست برق برای راه اندازی در ایام اربعین حسینی سال گذشته، از پست برق گیلانغرب به طول نزدیک به ۱۰ کیلومتر به صورت فوری عملیات انتقال برق انجام گرفت که برای این خط انتقال اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان هزینه شد.

 

فرماندار ایوان  با اشاره به اجرای طرح های باغداری در  این شهرستان یادآور شد: با توجه به شرایط آب و هوای مناسب، شهرستان ایوان دارای استعداد خاصی برای توسعه باغات است و در همین راستا 2 طرح بزرگ باغداری مناطق  پلیه و بانبکر که تا سال ۹۲، ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند، با پیگیری انجام شده تکمیل ۱۰۰ درصدی کار، ۲۲۰ هکتار به باغات شهرستان افزوده و زمینه اشتغال حدود ۱۲۰ خانوار یا به عبارتی ۵۰۰ نفر ایجاد شد.

 

وی بیان کرد:  با تکمیل این 2 طرح باغداری در شهرستان با اعتباری بالغ بر15 میلیارد تومان، میزان تولید انگور در شهرستان به ۴ هزار و ۵۰۰ تن در سال ۹۸ رسید که این موضوع باعث ایجاد اشتغال و رونق تولید و استفاده بهینه از آب و خاک شهرستان بوده است.

 

سبزی در ادامه با اشاره به عملیات اجرایی سد مخزنی کنگیر در این شهرستان، گفت: برای اجرای این پروژه در کل، بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که از این میزان اعتبار، مبلغ ۱۰۶ میلیارد تومان آن طی سال های ۹۳ تا ۹۵(دولت تدبیر و امید) تخصیص یافته که رقم قابل توجهی است.

 

فرماندار ایوان ابراز کرد: شبکه آبیاری دشت زرنه و کلان در شهرستان ایوان در راستای تکمیل زنجیره سد کنگیر در سال ۹۴ شروع و در حال حاضر در مرحله تحویل به کشاورزان است،  این طرح با اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریال و در سطح  ۱۸۵۰ هکتار از اراضی دشت های مذکور انجام گرفته است و زمینه اشتغال ۶۱۷ نفر را فراهم آورده است.

 

وی گفت:  پروژه تصفیه خانه و شبکه فاضلاب شهر ایوان در سال ۹۳ به روش (بی او تی)و با مشارکت و مدیریت بخش خصوصی و با افق ۲۵ سال و در سطح  ۵ هکتار زمین با اعتبار اولیه ۲۴۳ میلیارد ریال شروع شد، این پروژه در سال ۹۸ با حضور وزیر محترم نیرو و استاندار محترم مورد بهره برداری قرار گرفت، طول شبکه اتصال به تصفیه‌خانه ۷۵ کیلومتر بوده که تا کنون ۶۵ کیلومتر آن در سطح شهر  ایوان حفاری و اجرا گردیده است.

 

سبزی با بیان اینکه یکی از طرح‌های مهم صنعتی در شهرستان ایوان شرکت کشتارگاه سپید مرغ مانشت است، افزود: در این کشتارگاه نزدیک به ۸۰ نفر مشغول به کار هستند که به دلایل مختلف در سنوات قبل غیر فعال شده بود و با پیگیری ها و حمایت های جناب آقای استاندار و همچنین مدیران کل محترم و ذی ربط با ارائه تسهیلات بانکی، این شرکت به چرخه تولید و فعالیت بازگشت و در حال حاضر هم فعال است.

 

فرماندار ایوان در پایان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از طرح های مهم و مورد نیاز شهرستان، کشتارگاه دام سبک و سنگین  است که با پیگیری‌هایی انجام شده، سرمایه‌گذار بومی پای کار آمده است و در حال حاضر این پروژه ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که پیش بینی می شود  اشتغال زایی مستقیم این طرح  ۱۹ نفر و بیش از ۱۰۰ نفر غیر مستقیم باشد.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: باغداری ایوان توسعه فرماندار ایوان شهرستان ایوان میلیارد تومان میلیارد ریال پرداخت شده سال ۹۸ هزینه شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۹۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعزیرات گران‌فروشان بازار ‌زنجان را نقره داغ کرد

اداره‌کل تعزیرات استان زنجان در مدت یک هفته اخیر با برخی گران‌فروشان و مختل کنندگان بازار، برخوردهای جدی کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، اداره‌کل تعزیرات استان زنجان در مدت یک هفته اخیر با برخی گران‌فروشان و مختل کنندگان بازار، برخوردهای جدی کرده است که به برخی از آنان اشاره می‌کنیم.

تعزیر موبایل فروش متقلب در زنجان

رضا مظفری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: پرونده‌ تقلب در فروش تلفن همراه به ارزش یک میلیارد و 250 میلیون ریال در شعبه سوم بدوی تعزیرات حکومتی زنجان رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با توجه به ارائه نشدن مدارک قانونی، تخلف را محرز و علاوه بر پس دادن گوشی تقلبی و پرداخت 650 میلیون ریال به عنوان جبران خسارت شاکی، متخلف را به مبلغ 2 میلیارد ریال جزای نقدی و پلمب واحد صنفی تا اجرای کامل حکم محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: سامانه 135 تعزیرات حکومتی با دریافت شکایت شخصی پیرامون تقلب در فروش تلفن همراه، این گزارش را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی زنجان ارسال کرد.

پرونده 2 متهم پیرامون فروش سوخت یارانه‌ای در تعزیرات حکومتی زنجان

رضا مظفری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان در این زمینه گفت: پرونده قاچاق فروش غیرمجاز 15 هزار و 643  لیتر نفت گاز یارانه‌ای به ارزش یک میلیارد و 160 میلیون ریال در شعبه ششم بدوی تعزیرات حکومتی زنجان رسیدگی شد.

وی ادامه داد: شعبه با توجه به مدارک موجود، تخلف را محرز و علاوه بر ضبط کالای کشف شده و تحویل آن به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی زنجان برای توزیع در جایگاه‌های سوخت، متخلف را به پرداخت 2 میلیارد و 318 میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

به گفته مظفری، شعبه همچنین به دلیل بهای مال از دست رفته، یک میلیارد و 159 میلیون ریال معادل ارزش سوخت به جریمه اضافه و متخلف را جمعاً به پرداخت سه میلیارد و 477 میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

وی افزود: بازرسان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گزارش این تخلف را کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

جریمه، تاوان تقلب در کسب

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان در ادامه از اعمال جریمه یک آجیل فروش متقلب خبر داد و گفت: پرونده تقلب در فروش 20 کیلوگرم آجیل کهنه و کرم زده به ارزش 8 میلیارد ریال در شعبه سوم بدوی تعزیرات حکومتی زنجان رسیدگی شد.

وی ادامه داد: شعبه پس از بررسی مدارک موجود در پرونده، اتهام انتسابی را محرز و متهم را به پرداخت 800 میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد؛ با گزارش گشت مشترک تعزیرات حکومتی، پرونده این تخلف برای رسیدگی به شعبه سوم تعزیرات حکومتی زنجان ارسال شد.

ضبط مواد شوینده قاچاق در زنجان

رضا مظفری مدیرکل تعزیرات حکومتی زنجان در ادامه از ضبط مواد شوینده قاچاق خبر داد و افزود: شعبه پنجم بدوی تعزیرات حکومتی زنجان به پرونده قاچاق 608 عدد شامپو به ارزش 823 میلیون ریال رسیدگی کرد.

وی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کالا، متهم  را به پرداخت 823 میلیون ریال جزای نقدی معادل ارزش این محموله و همچنین پرداخت 823 میلیون ریال معادل ارزش کالا در ازای خودرو حامل محکوم و در مجموع متهم به پرداخت یک میلیارد و 646 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

به گفته مظفری، مأموران پلیس امنیت اقتصادی در محور زنجان- تبریز از یک سواری، محموله قاچاق را کشف و پرونده این تخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

تعزیر پیمانکار گرانفروش

این مسئول در ادامه از تعزیر یک پیمانکار گرانفروش خبر داد و گفت: پرونده تخلف یک مجری خاکبرداری پیرامون گرانفروشی به ارزش 343 میلیون ریال در شعبه پنجم بدوی تعزیرات حکومتی زنجان رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده و نظریه هیأت کارشناسان دادگستری متهم را برای گرانفروشی به پرداخت سه میلیارد و 429 میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد؛ تعزیرات حکومتی استان گزارش این تخلف را با دریافت شکایت مشتری برای رسیدگی به شعبه پنجم تعزیرات حکومتی زنجان ارسال کرد.

محکومیت مبل‌ساز متقلب

رضا مظفری در ادامه گریزی به محکومیت مبل‌ساز متقلب اشاره و مطرح کرد: پرونده تخلف یک مبل ساز پیرامون تقلب به ارزش 147 میلیون ریال در شعبه چهارم بدوی تعزیرات حکومتی زنجان رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان افزود :شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، تخلف را محرز و علاوه بر 147 میلیون ریال در حق شاکی، متهم را برای تقلب به پرداخت یک میلیارد و 425 میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد؛ بازرسان اداره‌کل صمت استان گزارش این تخلف را با دریافت شکایت مشتری دریافت و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

محکومیت آجیل فروش متخلف

این مسئول در ادامه گفت: پرونده گرانفروش واحد صنفی آجیل و خشکبار با ارزش 83 میلیون ریال در شعبه چهارم بدوی تعزیرات حکومتی زنجان رسیدگی شد؛ شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده و نظریه کارشناسی، تخلف را محرز و متهم را به پرداخت 830 میلیون ریال جریمه نقدی معادل 10 برابر ارزش تخلف محکوم کرد.

مظفری گفت: با گزارش گشت مشترک تعزیرات حکومتی ، پرونده این تخلف برای رسیدگی به شعبه چهارم تعزیرات حکومتی زنجان ارسال شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • تعزیرات گران‌فروشان بازار ‌زنجان را نقره داغ کرد
  • لزوم تسریع در روند اجرای پروژه‌های مجتمع فولاد بافق
  • پرداخت یک هزار میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم
  • لزوم تلاش جدی مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم
  • تلاش مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • پرداخت ۱۴۵ میلیارد وام اشتغالزایی توسط بسیج سازندگی
  • برخورداری ۶۲۵ زوج نابارور استان مرکزی از خدمات بیمه سلامت