Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجلس خبرگان رهبری در خراسان رضوی گفت: حضرت خدیجه (س) یک الگوی نمونه برای زنان و مردان جامعه می باشد زیرا در وجود این بانوی بزرگ اسلام، ارزش ها و کمالات انسانی فراوانی وجود دارد.

آیت الله حسن عالمی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: حضرت خدیجه (س) یک الگوی نمونه برای زنان و مردان جامعه می باشد زیرا در وجود این بانوی بزرگ اسلام، ارزش ها و کمالات انسانی فراوانی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی با بیان اینکه فداکاری حضرت خدیجه (س) در ترویج دین اسلام بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: طبق نقل تاریخ در بحار الانوار، وقتی ابوطالب عموی پیامبر برای خواستگاری به منزل حضرت خدیجه(س) رفته است، در حالی که  او یکی از تاجران بزرگ و از ثروت زیادی برخورداربود اما با گشاده رویی از پیشنهاد ازدواج با حضرت محمد(ص) استقبال کرد.  عضو مجلس خبرگان رهبری  افزود: همچنین آمده است حضرت خدیجه بعد از ازدواج، به ورقه، عموی خود گفت در مسجد الحرام بین مقام و زمزم بایستد و با صدای بلند در بین مردمی که در حال طواف هستند خبر ازدواج او با پیامبر را اعلام علنی کند و مردم را شاهد این ازدواج قرار دهد. ورقه نیز این توصیه حضرت خدیجه(س) را اجرایی کرد و به مردم اعلام کرد که شما شاهد باشید حضرت خدیجه خود و تمام مهریه، اموال، غلامان و کنیزان خود را به حضرت محمد (ص) بخشیده است که این موضوع نشان از تواضع و بزرگواری این بانو در راه اسلام و حمایت از پیامبر (ص) در ترویج دین اسلام داشت. وی ادامه داد: ثروت خدیجه در ابتدای معرفی دین اسلام به پیامبر کمک بسیاری کرد و در موضوع های مختلف از جمله در مسئله محاصره شعب ابی طالب که مشرکان مسلمانان را در تنگنا قرار داده بودند کمک زیادی کرد و نقش زیادی در مقاومت و ایستادگی مسلمانان علی رغم تحریم های شدید مشرکان  داشت. از طرفی در دوره اول اسلام ثروتمندان و افراد صاحب نفوذ کمتر به دین اسلام ایمان آوردند و اغلب افراد مستضعف و فقیر در کنارپیامبر بودند که این دسته از افراد نیاز به حمایت و کمک داشتند.        آیت الله عالمی با بیان اینکه حضرت خدیجه، زنی نمونه در تمام مراحل زندگانی پیامبر اکرم(ص)، به ویژه در مراحل دعوت آن حضرت بود، افزود: جایگاه و نقش حضرت خدیجه (س) در سخت ترین دوران تاریخ اسلام نیز بر کسی پوشیده نیست، او در دوران بعثت با حمایت های مادی ومعنوی خویش از پیامبر اکرم(ص) نقش مهمی را در تثبیت و گسترش اسلام ایفا نمود. همچنین او، همسری همراه، مهربان و دل‌سوز برای پیامبر  بود و هرگز از رنج‌ها و گرفتاری‌های راه اسلام ،‌شکایتی نکرد تا باعث تضعیف روحیه همسرش شود که ارزش  این همراهی و همدلی، از کمک‌های مالی اوبه اسلام  نیز بالاتر است. وی تصریح کرد: از طرفی برای شروع هر انقلاب و نهضتی ، اولین نیاز رهبر آن انقلاب، نیاز به پیرو و یار و یاور است و  حضرت خدیجه به همراه حضرت علی(ع) اولین کسانی بودند که به حضرت محمد(ص) ایمان آوردند و در این راه تمام سختی‏ ها را به جان خریدند. عضو مجلس خبرگان رهبری در خراسان رضوی ادامه داد: یکی دیگر از برکات حضور حضرت خدیجه در اسلام به دنیا آوردن و تربیت حضرت فاطمه (س) بود که نقش بی بدیل و تاثیر گذاری در ترویج دین اسلام و مذهب تشیع داشت که نقطه عطف آن در نهضت عاشورا اتفاق افتاد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مجلس خبرگان رهبری حضرت خدیجه س اسلام حضرت خدیجه دین اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۰۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان

 به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت‌شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت‌شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند. به عبارتی، تعداد مردان فوت‌شده ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان است.

بر اساس این گزارش، سال گذشته ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت‌شده ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

 منبع: مهر

دیگر خبرها

  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۸ اردیبهشت ماه
  • حجاب، مسیر مصلحت جامعه
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟
  • دستور لازم برای رفع مشکلات آزاد راه پیامبر اعظم(ص) داده شده است
  • کارگران نقش مهمی در استقلال اقتصادی کشور دارند
  • همه باید دفاع جانانه و فداکارانه ای از احکام اسلام داشته باشیم