Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@22:48:15 GMT

۶۰۹ اشتغال جدید در حوزه صنعت کردستان ایجاد شد

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۳۰۵۵۷

۶۰۹ اشتغال جدید در حوزه صنعت کردستان ایجاد شد

بهرام نصراللهی‌زاده روز دوشنبه در نشست شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان، اظهار داشت: به منظور توسعه زیرساختهای صنعتی، پارسال ۱۷ هکتار زمین به واحدهای صنعتی واگذار شد.

وی با اشاره به مراحل اجرایی ۲ طرح بزرگ صنعتی منطقه ویژه اقتصادی بانه و شهرک صنعتی سرنجیانه، گفت: فاز اول منطقه ویژه اقتصادی بانه به مساحت ۳۵ هکتار آماده واگذاری به سرمایه گذاران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان تدوین سند آمایش سرزمینی را مهمترین طرح توسعه استان در سال گذشته برشمرد و گفت: این سند هم‌اکنون در سطح ملی بررسی می‌شود.

نصراللهی‌زاده به اجرای برخی از طرح‌های مهم عمرانی استان در سال گذشته اشاره و اظهار داشت: در حوزه آموزش و پرورش ۷۳ طرح از محل منابع دولتی و مشارکت خیرین تکمیل، بهره‌برداری و یا در دست اجراست که حاصل آن اضافه شدن ۳۲۹ کلاس درس و هفت طرح فرهنگی به این حوزه است.

وی احداث مجتمع فرهنگی هنری سنندج، سینمای سقز و پنج پلاتوی نمایش را از دیگر طرح‌های فرهنگی استان اعلام کرد گفت: امیدواریم این طرح ها امسال به بهره‌برداری برسد.

نصراللهی‌زاده در حوزه راه و شهرسازی، احداث راه آهم همدان - سنندج، گرونه صلوات‌آباد، کریدور شمال غرب - جنوب، جاده سنندج - مریوان و بیجار - همدان را از طرح های مهمی دانست که سال گذشته پیشرفت خوبی داشتند و اضافه کرد: برای تکمیل راه آهن ۳۹۰ میلیارد تومان اعتبار در سال جاری اختصاص یافته است.

وی به اختصاص ۱۹ میلیون دلار منابع ارزی معادل ۲۱۰ میلیارد تومان برای سد آزاد در سال گذشته با ۸۹ میلیارد تومان تخصیص یافته اشاره کرد و یادآور شد: در قانون بودجه امسال ۱۳۷ میلیارد تومان برای سد گاران، ۹۰ میلیارد تومان برای سدهای رمشت و امیرآبادو ۳۵ میلیارد تومان برای سد سیازاخ اختصاص یافته است.

نصراللهی‌زاده با اشاره به تامین آب شرب شهروندان گفت: تصفیه خانه آب شرب دیواندره امسال بهره برداری می شود و عملیات اجرایی آبرسانی به مریوان و سقز هم در مراحل پایانی است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان به گازرسانی به ۱۳۹ روستا و ۲۱۱ واحد صنعتی استان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: ضریب کلی برخورداری از گاز طبیعی در استان به ۹۸ درصد رسید و قروه و دهگلان به عنوان اولین شهرهای سبز استان به صورت ۱۰۰ درصد از گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

نصراللهی‌زاده به اجرای طرح احداث سه هزار واحد مسکونی محرومین در استان هم اشاره و اظهار داشت: از این تعداد ۲ هزار واحد روستایی و یک هزار واحد شهری است که هزار و ۳۰۰ واحد آن عملیاتی شده و فاز اول آن در هفته دولت و به صورت کامل تا آبان ماه بهره‌برداری می‌شود.

وی با اشاره به تسهیل شرایط واگذاری طرح‌های عمرانی به بخش خصوصی به مدیران اجرایی توصیه کرد از آنجا که تشخیص اهیل سرمایه گذار را بهتر انجام می دهند، به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای واگذاری طرح‌های عمرانی حوزه مدیریتی خود باشند.

برچسب‌ها سازمان برنامه و بودجه سنندج توسعه روستایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان برنامه و بودجه سنندج توسعه روستایی سازمان برنامه و بودجه سنندج توسعه روستایی میلیارد تومان نصراللهی زاده سال گذشته بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۰۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند

شهرام ملایی هزاروندی گفت: آموزش‌های مهارتی در قالب ۹۲۸ هزار و ۲۵۹ نفرساعت در واحدهای پذیرنده پادگان، بنگاه‌های اقتصادی و زندان ارایه شده که این آموزش‌ها در محیط کار واقعی برای ۲ هزارو ۷۰۷ نفردر پادگان، ۲ هزار و ۵۱۶ نفر در بنگاه‌های اقتصادی و ۲۶۶ نفر در زندان اجرا شد.

او با اشاره به اینکه آموزش‌های محیط کار واقعی بیشتر در حوزه صنعت است، افزود: آشنایی مهارت جو با محیط کسب و کار، آماده‌سازی و ایجاد خودباوری در مهارت‌آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی به ویژه در صنایع دستی و همچنین استفاده از ظرفیت آموزشی و عملی بنگاه‌های اقتصادی از جمله اهداف این طرح است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با بیان اینکه توسعه مراکز آموزش در محیط کارواقعی با همکاری اصناف کشور یکی از برنامه‌های مهم سازمان در راستای ایجاد اشتغال پایدار است گفت: در این دوره‌ها دانش، مهارت و شایستگی لازم از استادکار به مهارت آموز، هم زمان با فرآیند تولید محصول و ارائه خدمات منتقل می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از ابتدای دولت سیزدهم در راستای اجرایی کردن بند ۲ سیاست‌های کلی اشتغال و بند پنج سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، طرح "مهارت‌آموزی در محیط کارواقعی " را با رویکرد ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال مولد و پایدار در اولویت خود قرار داده است.

۵۵ مرکز دولتی و یک‌هزار و ۵۵۰ آموزشگاه آزاد فنی وحرفه‌ای با مجوز رسمی از اداره کل آموزش فنی وحرفه ای در خوزستان فعال است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • بیش از ۹۰ درصد از درخواست‌های مردم در حوزه اشتغال است
  • ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری
  • ارائه دروس مهارتی و اشتغال پذیری به دانشجویان از مهر ۱۴۰۳
  • پایه‌گذاری بیش از ۱۰۰۰۰۰ شغل توسط بنیاد علوی در سال جاری
  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال است
  • هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۴۴ هزار شغل در سال جاری