Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی بهره‌مندی از نظرات تخصصی انجمن های میراث فرهنگی را راه حلی موثر بر پیشبرد اهداف حفاظتی و صیانتی از مواریث تاریخی دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد حمزه زاده در دیدار  با اعضا و نمایندگان انجمن‌های میراث فرهنگی استان با تاکید به نقش موثر انجمن های میراث فرهنگی در حفاظت و تقویت ظرفیت های تاریخی، اظهار داشت: انجمن‌های میراث فرهنگی استان با فعالیت مستمر خود همواره نقش بسزایی در احقاق حقوق و صیانت از مواریث تاریخی داشته و با اعلام نظرات تخصصی و کارشناسی، این اداره کل را در نیل به اهداف حفاظتی و صیانتی همراهی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در این جلسه موضوع مدیریت هیئت امنایی برخی از مجموعه‌های تاریخی استان مورد بحث و بررسی قرار. گرفت، ادامه داد: با توجه به گستردگی ظرفیت‌های تاریخی استان، بررسی و انتخاب آن‌ها جهت مدیریت هیئت امنایی همانند اداره کل میراث فرهنگی استان یکی از دغدغه‌ها و اهداف انجمن‌های میراث فرهنگی است که در این جلسه مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در ادامه گفت: همچنین در این جلسه ضمن بررسی ساختار و آیین نامه هیئت امنایی شدن مجموعه ها، بر تلاش مستمر این اداره کل در راستای انتخاب و اعلام برخی از مجموعه‌های تاریخی استان از جمله بازار جهانی تبریز و برخی موزه های استان جهت مدیریت بصورت هیئت امنایی، تاکید شد.

او‌ بر لزوم فعال‌سازی سمن‌سرای استان تاکید کرد و افزود: طبق رایزنی های انجام گرفته با اعضای انجمن‌های میراث فرهنگی در این جلسه، مقرر شد فعال سازی سمن‌سرا، تشکیل شبکه انجمن های میراث فرهنگی و برگزاری انتخابات هیئت مدیره توسط انجمن های میراث فرهنگی و‌ سایر انجمن ها در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ادامه داد: در راستای پیشبرد اهداف حفاظت و صیانت از مواریث تاریخی با تشکیل جلسات مستمر از نظرهای کارشناسی و تخصصی اعضای انجمن ها برای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در خصوص ساماندهی، مرمت، احیا و بازسازی موزه‌ها، ابنیه و محوطه‌های تاریخی بهره خواهیم برد.

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: میراث فرهنگی آذربایجان شرقی گردشگری مشارکت مدیر کل میراث فرهنگی مجموعه های تاریخی مرمت احیا بازار جهانی تبریز موزه بازسازی صنایع دستی کارشناسی تخصصی انجمن های میراث فرهنگی مواریث تاریخی کل میراث فرهنگی هیئت امنایی انجمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۹۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد: همزمان با روز معلم، بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی برای معلم‌ها و استادان دانشگاه رایگان خواهد بود. 

براساس این اعلام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه، معلم‌ها، آموزگاران و استادان دانشگاه با ارائه کارت شناسایی مرتبط می‌توانند از موزه‌ها، پایگاه‌های میراثی و اماکن فرهنگی‌تاریخی در سراسر کشور، به صورت رایگان بازدید کنند.

ساعت کاری اماکن فرهنگی‌تاریخی در ۶ ماه نخست سال از ۹ تا ۱۸ است.

علاقه‌مندان به بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث فرهنگی یا محوطه‌های تاریخی، با مراجعه به تارنما یا صفحه آنها در فضای مجازی، می‌توانند از ساعت دقیق فعالیت‌شان اطلاع یابند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۳۴ باند حفاری اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی منهدم شد
  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • انهدام ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی