Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-27@12:05:01 GMT

تومان رسما واحد پول ملی ایران شد/هر یک تومان ۱۰۰ قران

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۳۰۷۶۴

تومان رسما واحد پول ملی ایران شد/هر یک تومان ۱۰۰ قران

تین نیوز

رئیس کل بانک مرکزی گفت: بعد از اقدامات اجرایی مورد نیاز، واحد پول ملی جدید «تومان» می شود که معادل ده هزار ریال جاری خواهد بود و هر یک تومان نیز معادل ۱۰۰ قران خواهد شد.

به گزارش  تین نیوز به نقل از مهر، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: صبح امروز ۱۵ اردیبهشت ماه ۹۹ در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، لایحه پیشنهادی دولت، مبنی بر حذف چهار صفر از پول ملی و تعیین «تومان» به عنوان واحد پول ملی که از سوی بانک مرکزی ارائه شده بود، به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس ماده واحده مصوب مجلس، بعد از اقدامات اجرایی مورد نیاز، واحد پول ملی جدید «تومان» می‌شود که معادل ده هزار ریال جاری خواهد بود و هر یک تومان نیز معادل ۱۰۰ قران خواهد شد.

همتی ادامه داد: تومان و قران همزمان با پول فعلی، در کل کشور جاری شده و تدریجاً جایگزین اسکناس‌ها و مسکوکات فعلی می‌شود. لازم می دانم از هیأت وزیران، کمیسیون‌های اقتصاد و برنامه و بودجه خصوصاً نمایندگان مجلس که امروز با رأی قاطع خود، ماده واحده حذف چهار صفر از پول ملی را به تصویب رساندند، قدردانی کنم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: عبدالناصر همتی تومان واحد پول ملی ایران واحد پول ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۰۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر ابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف، اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر اعلام لیست شانا در هفته جاری را تکذیب کرد و گفت: لیست شورا با شروع زمان تبلیغات اعلام می‌شود.

آنگونه که ایرنا روایت کرده، وی یکم اردیبهشت‌ماه در مورد برنامه این شورا برای دور دوم انتخابات گفته بود: ۱۳ نفر از نامزدهای این شورا به دور دوم راه یافته‌اند و چون بنای ما بر ارائه لیست کامل است، در مورد ۳ نفر باقی‌مانده با رایزنی با گزینه‌های دیگر به جمع‌بندی رسیده و در نهایت لیست ۱۶ نفره خواهیم داد.

پیش از این برخی رسانه‌ها هم از رونمایی لیست ۱۶نفره شورای ائتلاف که ۱۳ نفر آن مشخص است در اوایل هفته جاری خبر داده بودند.

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900200

دیگر خبرها

  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در جلسات هفته جاری مجلس
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد/ میزبانی از ۲ هزار تاجر خارجی
  • قیمت جهانی نفت؛ برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ |برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • (تصاویر) اسکناس دوره ناصرالدین شاه قاجار چه بود و ارزش آن چقدر بود؟
  • ستاره سابق تیم ملی رسماً دبیرکل فدراسیون شد
  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا در بنادر/ رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه شکر