Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@11:13:12 GMT

واکنش متخصصان جهان به شایعات درباره ویروس کرونا

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۳۰۹۳۱

واکنش متخصصان جهان به شایعات درباره ویروس کرونا

طی روزهای اخیر فشارهای برخی سیاستبازان آمریکایی به نهادهای اطلاعاتی آمریکا که نتوانسته‌اند شاهد و مدرکی در پشتیبانی از نظریه آنان در منشاء شیوع کرونا پیدا کنند، باعث تاسف عمیق طرفداران «نظریه توطئه منشاء کرونا» شده است. ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رادیو بین المللی چین، 11 اردیبهشت دفتر مدیر کل اطلاعات ملی آمریکا در پایگاه اینترنتی رسمی خود با انتشار بیانیه ای، موافقت این نهاد را با تفاهم گسترده در محافل علمی اعلام کرد؛ به این معنی که پذیرفت ویروس کرونا ساخت انسان نیست و اصلاح ژنتیکی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما شامگاه همین روز وقتی خبرنگاری از دونالد ترامپ پرسید آیا شواهدی مبنی بر اینکه منشاء ویروس کرونا، آزمایشگاه ووهان باشد، او همچنان اصرار کرد که «هست؛ مدرک دارم.» ولی وقتی دوباره پرسیدند چه مدرکی؟ ترامپ جواب داد: «اجازه ندارم بگویم.»

خب، بفرمایید ببینیم که اظهارات آشکار متخصصان، نهادهای معتبر و مجله های علمی مربوطه درباره شایعات منشاء کرونا چطور است:

فضیله شعیب، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت چندی پیش اعلام کرد که برخی مغالطه ها و نظریات توطئه درباره منشاء ویروس کرونا که در رسانه های اجتماعی رواج پیدا کرده، درست نیست و بر اساس تمام شواهد موجود، منبع کرونا در حیوانات (و به احتمال زیاد خفاش بوده) و محصول دخالت انسانی و یا ساخت انسان در آزمایشگاه نیست.

نظرات چندین نهاد تحقیقات پزشکی با سازمان جهانی بهداشت همخوانی دارد. یکی از گروههای تحقیقاتی از پژوهشکده اسکریپتس با انتشار مقاله ای تشریح کرد: برای اینکه ویروسی در آزمایشگاه ساخته شود، باید بر پایه بدنه اصلی یک ویروس موجود طراحی و ساخته شود؛ اما طبق نتایج تحقیقات، ساختار بدنه اصلی کرونا با تمام ویروسهای شناسایی شده کنونی تفاوت دارد.

در 7 فروردین فرانسیس کالینز رئیس پژوهشکده ملی بهداشت آمریکا در مقاله ای داده های مقایسه ژنوم چند ویروس کرونا از سوی تیم بین المللی تحقیقاتی با پشتیبانی این پژوهشکده را نقل و همچنین از نتایج این تیم تحقیقاتی پشتیبانی کرد که طبق آن کروناویروس جدید در طبیعت به وجود آمده است.

در 6 اردیبهشت به وقت محلی، یک کاربر اینترنتی در آمریکا توئیت کرد که تاسوکو هونجو، برنده جایزه نوبل پزشکی، استاد علوم پزشکی ژاپن گفته است که کرونا «ساختار طبیعی» ندارد، بلکه «ساخت چین» است و در این توئیت خود افزود که استاد تاسوکو هونجو در گذشته در آزمایشگاه وو هان کار کرده است.

استاد تاسوکو هونجو پس از آن با انتشار بیانیه ای این توئیت را غلط و جعلی و به منظور تشدید گمراهی افکار عمومی توصیف و آنرا تکذیب کرد: «برخی شایعه پردازان با سوء استفاده از عنوان و آبروی من، اطلاعات اتهام آمیز و گمراه کننده ای پخش کرده اند؛ من از این اقدام بسیار احساس عصبانیت، غم و اندوه می کنم. ما باید تا حد امکان بر پیشگیری و مهار شیوع کرونا تمرکز کنیم. پخش نظریات توطئه درباره منشاء ویروس کرونا در چنین موقعیتی، برای پراکندن توجه عموم مردم، رفتار بسیار نامناسبی است.»

از طرفی این ادعا در توئیتهای مذکور که استاد تاسوکو هونجو در آزمایشگاه وو هان کار کرده نیز کاملا بی پایه و اساس است.

آنتونی فاوچی، کارشناس ارشد بیماریهای عفونی آمریکا و رئیس پژوهشکده ملی حساسیت و بیماریهای عفونی متعلق به پژهشگاه ملی بهداشت آمریکا نیز خاطر نشان کرد ژن ویروس کرونا نیز نشان داده است که از حیوان به انسان منتقل شده و اصلاح شده در آزمایشگاه نیست.

تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در اسرع وقت هشدار داد که بهره گیری از شیوع کرونا برای کسب امتیازهای سیاسی، مانند بازی با آتش است. او گفت: «اگر خواهان دیدن کیسه های بیشتر حمل جسد نیستید، باید دست از سیاسی کردن شیوع بیماری بردارید.» در این موقعیت باید به جای صرف زمان برای پراکند نظریات توطئه درباره منشاء ویروس کرونا، به مقابله با شیوع آن پرداخت و بهتر است دست در دست هم به کار پیشگیری و مهار شیوع بپردازیم تا جانهای بیشتری نجات یابند.

گزارش| مواضع درهم‌ آشفته دولت ترامپ برای نسبت دادن کرونا به چینترامپ: احتمالا شمار کشته‌های ویروس کرونا در آمریکا به 80 یا 90 هزار نفر برسداتحادیه اروپا سخنان ترامپ درباره منشأ کرونا را زیر سئوال بردچرا مشاور امنیت ملی ترامپ در اوج بحران کرونا از انظار پنهان است؟طرح 4 مرحله‌ای ترامپ برای بازگشایی اقتصاد آمریکاکرونا در آمریکا| ضربه مالی به مردم، ضربه انتخاباتی به ترامپ


انتهای پیام/

R1016169/P/S8,87/CT12 واژه های کاربردی مرتبط دونالد ترامپ اخبار "چین" ویروس کرونای جدید ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دونالد ترامپ اخبار چین ویروس کرونای جدید ویروس کرونا دونالد ترامپ اخبار چین ویروس کرونای جدید ویروس کرونا منشاء ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۰۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری آژانس فرانس پرس امروز سه شنبه در حساب کاربری خود در ایکس (توییتر سابق) از حکم دادگاه نیویورک برای جریمه ترامپ خبر داد.

بر اساس اعلام این رسانه، دونالد ترامپ رییس جمهور پیشین آمریکا در جریان محاکمه اش در نیویورک به دلیل اهانت به دادگاه ۹ هزار دلار جریمه شده است.

قاضی دادگاه نیویورک، امروز دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور پیشین آمریکا را به پرداخت ۹ هزار دلار جریمه محکوم کرد و اخطار داد که تداوم نقض ممنوعیت صحبت درباره دادگاه، می‌ تواند منجر به بازداشت او شود.

بر اساس دستور قاضی «خوان مرچان» دونالد ترامپ اجازه ندارد هرگونه حمله کلامی علیه شاهدان، اعضای هیأت منصفه یا کارکنان دادگاه و نزدیکان آن‌ ها انجام دهد.

«مرچان» به ازای هر مورد نقض این دستور، هزار دلار جریمه برای ترامپ در نظر گرفت و دستور داد ۷ نوشته او که «توهین‌ آمیز» بود از شبکه اجتماعی تروث‌سوشال و وب‌ سایت کارزار تبلیغاتی او حذف شود.

قاضی مذکور هنگام صدور این حکم گفت: بدین وسیله، به متهم هشدار داده شد که دادگاه تداوم نقض آگاهانه دستورات قانونی‌ اش را نمی‌ پذیرد و اگر ضروری و مناسب بداند، بازداشت تنبیهی اعمال خواهد کرد.

نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی در سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم‌های غیراخلاقی متهم شده است.

کد خبر 6093570

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • یوناتان تا: لینک شدنم به بایرن مونیخ مرا خوشحال می‌کند
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت