Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@08:26:31 GMT

رزمایش کمک مومنانه برگرفته از مکتب اهل بیت(ع) است

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۳۰۹۳۵

رزمایش کمک مومنانه برگرفته از مکتب اهل بیت(ع) است

امام جمعه فرمهین گفت: امروز در جای جای شهر و روستای فراهان شاهد شکوه همدلی و کمک های مومنانه مردم و خیرین هستیم و این موضوع برگرفته از مکتب اهل بیت(ع) است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام فیض کرمیان، امام جمعه فرمهین در گفتگو با دیارآفتاب؛ با اشاره به اجرای رزمایش کمک مومنانه گفت: رزمایش کمک مومنانه و همدلی مردم ایران در بحران کرونا، در تاریخ ماندگار می شود و الگوی موفق همدلی و ایثار برای نسل آینده خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز در جای جای شهر و روستای فراهان شاهد شکوه همدلی و کمک های مومنانه مردم و خیرین هستیم و این موضوع برگرفته از مکتب اهل بیت(ع) است.

فیض کرمیان اظهار کرد: مردم ایران اسلامی در هر برهه ی از زمان که نیاز به کمک بوده، در صحنه حضور داشتند و شکوه همدلی از اول انقلاب در بین این مردم بوده است.

وی افزود: همانگونه که این مردم در دوران دفاع مقدس صحنه های زیبایی از گذشت و ایثار را به جا گذاشتند در این شرایط کرونایی هم ملت ایران خوش درخشیدند.

امام جمعه فرمهین با اشاره به مشارکت مردم فراهان در رزمایش کمک مومنانه گفت: مردم فراهان با لبیک به فرمان رهبری در این امرخداپسندانه شرکت کردند و در ماه مبارک رمضان این همدلی ها به اوج خود رسیده است.

وی بیان کرد: رزمایش کمک مومنانه با همکاری سپاه و بسیج در اوج تلخی شرایط کرونا، صحنه های زیبا و شیرینی را ثبت کرد و ظرفیت و فرصت مناسبی را برای جلوگیری از تبعات و پیامدهای این بیماری به ویژه بر اقشار محروم و کم برخوردار در جامعه فراهم شد.

فیض کرمیان افزود: این رزمایش تا پایان ماه رمضان ادامه دارد، از همه مردم فراهان اعم از خیرین و همه افرادی که توانایی و تمکن مالی دارند، دعوت می کنم که در رزمایش همدلی و مومنانه به یاری نیازمندان بشتابند.

امام جمعه فرمهین اظهار کرد: انتظار این است که آحاد مردم که پرداخت فطریه شامل آنها می شود، پیشتاز یاری رسانی به نیازمندان و همشهریان آسیب دیده از کرونا بشتابند و در حد بضاعت، حضور زیبایی در این نهضت الهی را به نمایش بگذارند.

امام جمعه فرمهین تاکید کرد: همه در حد توان در این رزمایش شرکت کنند و در ماه انفاق و ایثار سبب خوشحالی نیازمندان شویم و زمینه رحمت الهی را فراهم کنیم و با این کمک های خود صحنه ی دیگری از جامعه مهدوی بیافرینیم.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: رزمایش کمک مومنانه امام جمعه فرمهین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۰۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت رئیس مکتب تشیع تسلیت باد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، در شب شهادت رئیس مذهب تشیع امام جعفر صادق علیه السلام هستیم.


امامی که به لحاظ دانش و تقوا سرآمد زمان خود بود به طوری که دشمنان نتوانستند وجود نورانی او را بربتابند.


 این مظلومیت همچنان ادامه دارد و دشمنان از زیارت مزار این امام هم بیمناکند.

امام جعفرصادق (علیه‌السلام) (۸۳-۱۴۸ ه ق)، ششمین پیشوای شیعیان در هفدهم ربیع الاول سال ۸۳ هجری قمری در مدینه متولد شد. پدر ایشان امام باقر (علیه‌السّلام) و مادرش ام فروه است. امام صادق در سال ۱۱۴ هجری قمری پس از شهادت پدرش در سن ۳۱ سالگی به امامت رسید. دوران امامتش مصادف بود با اواخر حکومت بنی‌امیه و اوایل حکومت بنی‌عباس.


جامعه اسلامی در زمان آن حضرت از نظر سیاسی _ اجتماعی با فراز و نشیب‌ها و تحولات مهمی روبرو بود. امام صادق (علیه‌السّلام) از اوضاع آشفته دستگاه خلافت اموی استفاده و برنامه اصلاحی و نهضت فرهنگی خود را آغاز کرد و با توجه به فرصت مناسب سیاسی و نیاز شدید جامعه، دنباله نهضت علمی و فرهنگی پدرش را گرفت و حوزه وسیع علمی و دانشگاه بزرگی به‌وجود آورد و در رشته‌های مختلف علمی شاگردان بزرگی تربیت کرد.


سرانجام در سال ۱۴۸ هجری قمری منصور دوانیقی به‌وسیله انگوری که آن را به زهرآلوده کرده بود، امام صادق (علیه‌السّلام) را مسموم و به شهادت رساند. ایشان در سن شصت و پنج سالگی به شهادت رسید و پیکر پاکش را در قبرستان بقیع کنار قبر پدرش امام محمدباقر (علیه‌السّلام) به خاک سپردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سومین حرم اهل بیت شاهچراغ (ع) در سوگ امام صادق (ع) + تصاویر
  • مکتب امام صادق(ع) مروج ارزش‌های انسانی و اسلامی است
  • احیای جایگاه مرجعیت علمی اهل‌ بیت در مکتب امام صادق (ع)
  • حج، رزمایش قدرت اسلام در مقابل کفر جهانی است
  • مکتب امام صادق(ع) جامعه اسلامی را به سوی درستی هدایت کرد
  • انقلاب اسلامی ایران ادامه دهنده مکتب امام صادق (ع)است
  • شهادت رئیس مکتب تشیع تسلیت باد
  • دلیل استعفای امام جمعه رفسنجان چه بود؟
  • امام جمعه اهل سنت کلاله: حادثه یسنا مصداق بارز همدلی، نوعدوستی و همبستگی است
  • شوراهای تنگستان باید مظهر وحدت و همدلی باشند