Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عملیات اجرایی ساخت مسکن ملی فرهنگیان امروز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۹ به‌صورت همزمان در استان‌های فارس؛ تهران؛ خوزستان؛ آذربایجان شرقی؛ کهگیلویه و بویراحمد؛ خراسان رضوی؛ اصفهان؛ سمنان؛ مرکزی؛ بوشهر و زنجان از طریق ویدئو کنفرانس با حضور مقامات کشوری انجام شد.

استاندار فارس در آیین آغاز عملیات اجرایی برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن فرهنگیان استان فارس گفت: امروز عملیات اجرایی هزار و  ۱۲۰ واحد مسکونی در قالب مسکن ملی فرهنگیان در استان فارس آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عنایت‌الله رحیمی افزود: هزار واحد منازل فرهنگیان در قالب اجرای این طرح در شهر جدید صدرا که کنار شیراز قرار دارد و روزبه‌روز جمعیت این شهر در حال افزایش است کلنگ زنی خواهد شد.

رحیمی ادامه داد: امروز همچنین عملیات اجرای ساخت ۶۰ واحد مسکونی در شهر قیر با مساحت چهار هزار و ۳۳۵ مترمربع و ۶۰ واحد دیگر در پاسارگاد با مساحت هشت هزار و ۶۵۸ مترمربع برای فرهنگیان آغاز شد.  

استاندار فارس گفت: امیدواریم که وزارت راه و شهرسازی همان‌گونه که درگذشته تلاش‌های بسیاری داشته در ادامه نیز نسبت به ایجاد زیرساخت‌های شهری در صدرا اقدام کند تا اهالی این شهر از زیرساخت‌های موردنیاز بهره‌مند شوند.

رحیمی اظهار کرد: این استان در خصوص برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن حدود ۴۸ هزار سهمیه دارد که تاکنون ۴۹ هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند و تا امروز بیش از ۳۳۲ هکتار از اراضی موردنیاز اجرای این طرح در شهرهای مختلف فارس تأمین‌شده است.

وی اضافه کرد: ۲۱ هزار واحد مسکونی از این تعداد در شهر جدید صدرا به بهره‌برداری خواهد رسید که حدود ۸۰ هزار نفر در سال‌های آینده به‌واسطه ایجاد این واحدهای مسکونی به جمعیت این شهر جدید افزوده خواهد شد و مابقی این خانه‌ها در سایر شهرهای فارس احداث می‌شود.

رحیمی عنوان کرد: در شهر جدید صدرا ۸۶ هکتار به‌علاوه ۵۰۰ هکتار دیگر که در طرح تجدیدنظر جامع شهر صدرا مدنظر قرار دارد برای ساخت این واحدها اختصاص داده‌شده است.

وی صدرا را شهر جدیدی بارونق فراوان در آینده عنوان کرد و گفت: سرریز جمعیت شیراز در این شهر جدید اسکان داده‌شده و در آینده نیز این کار ادامه دارد.

رحیمی با تأکید بر حمایت از جامعه فرهنگیان این استان افزود: دولت تدبیر و امید گام‌های بسیار خوبی برای حمایت از قشر فرهنگی کشور و استان فارس برداشته است که در آینده نیز اجرای برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن می‌تواند در این راستا کمک شایانی کند تا رضایتمندی قشر فرهنگی بیش از گذشته حاصل شود.

استاندار فارس فرهنگیان را سربازان جبهه آموزش و توسعه کشور دانست و گفت: هزینه کردن برای رفاه معلمان، سرمایه‌گذاری پایدار و بلندمدتی برای نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه امروز روز شیراز است، گفت: منتظر سفر معاون اول رئیس‌جمهور به استان فارس هستیم تا پروژه‌های متعدد آماده بهره‌برداری افتتاح شود.

معلمان و دغدغه خانه‌دار شدن

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان فارس در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی فرهنگیان موضوع تأمین مسکن است.

فرهاد اسماعیلی افزود: جانمایی خوبی برای احداث طرح ملی مسکن فرهنگیان در فارس انجام‌شده که هزار واحد مسکونی آن در شهر صدرا احداث خواهد شد و همچنین کار ساخت منزل برای فرهنگیان سایر نقاط استان نیز دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: قصد داریم با هم‌افزایی همه دستگاه‌ها در استان فارس و تخصیص زمین در قالب اجرای طرح ملی تولید و عرضه مسکن، مشکل مسکن فرهنگیان حل شود.

اسماعیلی اضافه کرد: امروز به‌صورت همزمان در شهرستان پاسارگاد ساخت ۶۰ واحد مسکونی، قیر ۶۰ واحد و در شهر جدید صدرا نیز هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان کلنگ زنی شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان فارس اظهار کرد: به‌جز این تعداد، عملیات اجرایی ساخت ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی دیگر نیز در استان فارس به‌زودی آغاز خواهد شد.

وی عنوان کرد: ساخت این منازل با ارائه تسهیلات ۱۲ و نیم درصدی توسط بانک ملی ایران و همچنین وام بانک مسکن و همچنین تأمین بخشی از هزینه توسط خود فرهنگیان انجام خواهد شد.

اسماعیلی عنوان کرد: بنابر تأکید استاندار فارس این منازل باید طی ۲۴ ماه تکمیل شود که امیدواریم با تسهیل امور این مدت نیز کاهش پیدا کند.

وی عنوان کرد: در گام اول اجرای این طرح هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان در صدرای شیراز ساخته خواهد شد که البته سه هزار و ۵۰۰ متقاضی دیگر هم در کل استان وجود دارد که درمجموع پیش‌بینی می‌شود که حدود چهار هزار و ۵۰۰ واحد مسکن در قالب طرح ملی مسکن برای فرهنگیان فارس ساخته شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا نیز در جمع خبرنگاران گفت: طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن از سال گذشته کلید خورد که سهم شهر جدید صدرا مجموعاً ۲۱ هزار واحد است که از این تعداد ۱۱ هزار واحد در قالب ثبت‌نام مسکن یکمی‌ها از طریق سامانه متمرکز وزارت راه و شهرسازی انجام می‌شود.

خلیل حاجی پور افزود: حدود ۷ هزار و ۵۰۰ واحد دیگر نیز در قالب تفاهم‌نامه اجرا خواهد شد و مابقی نیز به‌صورت واگذاری زمین با تعهد ساخت اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: امروز عملیات اجرایی هزار واحد مسکن برای فرهنگیان در قالب طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن که در پی تفاهم‌نامه وزارت‌های راه و شهرسازی و آموزش‌وپرورش انجام‌شده در شهر جدید صدرا آغاز شد.

حاجی پور اضافه کرد: در فاز اول عملیات اجرایی ساخت ۴ بلوک در شش طبقه و ۱۰۰ واحد مسکونی در صدرا برای فرهنگیان آغازشده و ظرف نیمه اول امسال نیز کل زمین‌های اختصاص داده‌شده برای ساخت هزار واحد مسکونی معلمان در صدرا تعیین و ساخت همه این واحدها در نیمه اول امسال کلید می‌خورد.

تبریک روز شیراز در مراسم خانه‌دار شدن فرهنگیان

معاون اول رئیس‌جمهوری نیز در این آیین به‌روز شیراز اشاره کرد و این روز را به همه مردم ایران و اهالی شیراز تبریک گفت و افزود: هر ایرانی که در هر گوشه دنیا که باشد قطعاً به شیراز با دارا بودن حافظ، سعدی، شاه‌چراغ و سایر مجموعه و مراکز فرهنگی آن افتخار می‌کند.

اسحاق جهانگیری افزود: تکمیل طرح‌های توسعه‌ای استان فارس و شیراز باید به جد در دستور کار مسئولان این استان قرار گیرد و طرح اقدام ملی مسکن فرهنگیان نیز در زمان کوتاهی تکمیل شود و شیراز باید از اولین نقاط ایران باشد که مسکن فرهنگیان به‌صورت کامل اجرا شود تا هیچ معلمی بدون مسکن در این استان دیگر وجود نداشته باشد.

وی با تبریک هفته معلم به فرهنگیان کشور بیان کرد: توافق وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و آموزش پرورش منجر به این شده که دغدغه مسکن فرهنگیان تمام شود و همه آن‌ها صاحب‌خانه و مسکن ملکی شوند.

معاون اول رئیس‌جمهوری شروع عملیات اجرایی ساخت مسکن ملی فرهنگیان را هم‌زمان با هفته معلم رویدادی مبارک قلمداد کرد و اظهار داشت: امروز در ۱۱ استان کشور عملیات اجرایی ساخت مسکن ملی فرهنگیان آغاز شد که شامل استان‌های فارس، آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، تهران، سمنان، زنجان و بوشهر می‌شود.

وی ادامه داد: امیدوارم در مدت‌زمان کوتاهی کار به نتیجه برسد و این مسکن‌ها تکمیل و تحویل فرهنگیان شود.

شهر جدید صدرا در فاصله حدود ۱۵ کیلومتری شمال غرب شیراز قرار دارد.

کد خبر 508096 برچسب‌ها استان‌ فارس معلمان مسکن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان فارس معلمان مسکن اقدام ملی تولید و عرضه مسکن عملیات اجرایی ساخت مسکن ملی فرهنگیان هزار واحد مسکونی شهر جدید صدرا مسکن فرهنگیان برای فرهنگیان استاندار فارس راه و شهرسازی عملیات اجرای استان فارس هزار و ۵۰۰ خواهد شد ۶۰ واحد آغاز شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۱۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحدمسکونی به همت قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) در زمینی به مساحت  ۳۶هکتار در مراغه آغاز شد.

 دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت: ساخت دومیلیون واحد مسکونی در قالب طرح‌های نهضت ملی مسکن در کشور آغاز و ۵۰۰ هزار واحد به بهره برداری رسیده است.

 اکبری افزود: دولت با تمام مشکلات مصمم به ساخت سالانه یک میلیون مسکن در کشور است و تاپایان دولت به ۴ میلیون خواهد رسید.

وی اضافه کرد: همزمان با حضور وزیر راه و شهرسازی در آذربایجان شرقی ساخت ۱۰ هزار واحد از امروز در استان آغاز شده است.

دستیار ویژه وزیر راه و شهر سازی بر سرعت بخشیدن به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مراغه تاکید کرد و افزود: امسال سال ساخت و بهره برداری از واحد‌های نهضت ملی مسکن در کشور است.

امام جمعه مراغه در این مراسم گفت: مسکن نیاز اساسی جوان برای ازدواج است.

حجت الاسلام والمسلیمن پورمحمدی افزود: اقدام دولت برای تامین مسکن بویژه برای جوانان جای قدردانی دارد.

وی اضافه کرد: مسکن مهمترین وسیله برای ترویج ازدواج برای جوانان است.

فرماندار مراغه گفت: چهار طرح ملی مسکن در سه نقطه شهر مراغه برای تامین مسکن جوانان در حال ساخت است.

مینویی افزود: تامین مسکن برای جوانان در الویت برنامه‌های دولت است.

گفتنی است ۲۰ هزار نفر در مراغه برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی اولین شهرک مسکونی آذربایجان شرقی در آذرشهر
  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز عملیات طرح یک هزار و ۶۸۰ واحدی نهضت ملی مسکن در مراغه
  • هشت هزار و ۴۰۴ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد
  • آغاز عملیات اجرایی ۱۳۴ واحد مسکونی در شهر گهرو
  • آغاز عملیات اجرایی واحد‌های مسکن ملی خبرنگاران
  • ۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند
  • تسریع عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی به فسا
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد