Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@17:16:30 GMT

تاثیر بسیار منفی شیوع کرونا بر فعالیت‌های صنعتی در آسیا

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۳۱۹۵۷

تاثیر بسیار منفی شیوع کرونا بر فعالیت‌های صنعتی در آسیا

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد شیوع ویروس کرونا و اقدامات دولت‌ها برای کنترل این بیماری باعث شده است تا فعالیت‌های صنعتی در آسیا به شدت کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، مؤسسه IHS مارکت، امروز گزارش داد نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های صنعتی در سطح آسیا را در ماه آوریل به شدت تحت تاثیر قرار داده و پایین آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گزارش این مؤسسه آمده است اعمال محدودیت‌های دولتی بر فعالیت‌های اجتماعی با هدف کنترل شیوع ویروس کرونا نه تنها تقاضا را به میزان قابل توجهی پایین آورد بلکه به پایین آمدن فعالیت‌های صنعتی منجر شد.

این مؤسسه همچنین گزارش داد شاخص‌های خرید مدیران در ماه آوریل نسبت به ماه مارس کاهش قابل توجهی داشته و برخی از این شاخص‌ها به کمترین میزان خود در تاریخ ثبت خود رسیده و برخی دیگر به سطوحی رسیده‌اند که پیشتر در دوران بحران اقتصادی سال‌های 2008-2009 شاهد آن بوده‌ایم.

البته انتظار می‌رود طی روزهای آینده شاهد انتشار نتایج مشابهی از تحقیقات در سطح اتحادیه اروپا نیز باشیم که حاکی از پایین آمدن قابل توجه فعالیت‌های صنعتی در سطح این قاره باشند.

در واقع نتایج این مطالعات مهر تائیدی بر هشدار صندوق بین‌المللی پول است که گفته بود اقتصاد جهانی در حال رفتن به سمت بدترین رکود اقتصادی از دهه 1930 تاکنون است.

شاخص خرید مدیران در کره جنوبی که چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا به شمار می‌رود در ماه آوری به 41.6 واحد رسید که کمترین میزان از سال 2009 تاکنون بوده است.

شاخص خرید مدیران در ژاپن هم افت مشابهی را طی هفته گذشته داشته و به کمترین میزان در 11 سال گذشته، رسیده است.

الکس هولمز، کارشناس حوزه آسیا در مؤسسه کپیتال اکونومیک می‌گوید: خبر بد این است که در بسیاری از مناطق خسارتی که به صنایع وارد شده است، در حال بدتر شدن است.

وی گفت:‌تقاضای جهانی به شدت سقوط کرده و ما فکر نمی‌کنیم که این روند نزولی پایان یافته باشد.

آخرین آمارها از آمریکا و اروپای غربی هم حکایت از سقوط بی‌سابقه تقاضا دارد.

در عین حال علیرغم آنکه اقتصاد چین پس از فروکش کردن کرونا روند بهبود اقتصادی را آغاز کرده اما تقاضا همچنان در این کشور بسیار پایین است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نظرسنجی بیماری آسیا ویروس کرونا فعالیت های صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۱۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه دیدارهای نیمه نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا + نتایج بازی‌ها

جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ از روز چهارشنبه، پنجم اردیبهشت آغاز شد و تیم‌های ملی فوتسال تاجیکستان، ایران، تایلند و ازبکستان به نیمه‌نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا صعود کردند. برنامه دیدارهای نیمه نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا ۷ اردیبهشت از ساعت ۱۴:۳۰ بین دو تیم تایلند و تاجیکستان برگزار خواهد شد.

دانلود صوت خبر فوتسال آسیا

کد خبر 747871

دیگر خبرها

  • نگاه متفاوت کارشناس اقتصادی بعد از حمله موشکی سپاه: معادلات تغییر کرد | فیلم
  • ۱۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد
  • عملیات «وعده صادق» نشان داد جنگ‌هراسی در اقتصاد تاثیرگذار نیست
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • تعطیلی پنج‌شنبه این بالا را بر سر اقتصاد کشور می‌آورد
  • انتقاد چین از تاثیرات منفی گسترش «آکوس» بر صلح و ثبات منطقه
  • برنامه دیدارهای نیمه نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا + نتایج بازی‌ها
  • تاثیر فقر بر رشد مغز کودکان
  • پنج عامل سقوط الهلال در لیگ قهرمانان آسیا